Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Trike-projektikin etenee

Aloittaja Motomatti, 04 helmikuu 12, 19:39:02

« edellinen - seuraava »

Skarr


Pekka äL

Teräspunoksen päällä pitäis vielä olla nailonletku, semmonen läpinäkyvä. Pysyy letku paljon siistimpänä, eikä "syö" mahdollisia kosketuspintoja!
HD Electra Glide M8

Motomatti

Juu, nuo ovat paljaaltaan. Jos haluaisin niin niihin voi sujutella kutisteliimasukan vielä päälle kuten olen pussihousupyöriin hämäyksen vuoksi tehnyt. Hyvin ovat museoleimalle kelvanneet.

Noiden letkujen reititys on sellainen etteivät pääse hiertämään maali- tai muita pintoja.
Onhan noita värejä: http://www.prorace.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=39

Motomatti

#48
Pitkästä aikaa mökkirempan ja muiden pyörien kunnostamisen ja ajelemisen ohella olen saanut Sääksjärvi Triken taka-akselin nippuun. Myös kaikki muutkin osat, kuten tukivarret, käsijarru ja pyörän muut rakenteet sekä peräytyslaitekin ovat valmiit. Nyt vain niputtamaan. Homma tapahtuu kylmässä ulkohallissa sorapinnalla (on siinä pressu soran päällä) koska pajani ovi on sen verran kapea että sieltä ei trikeä ulos ehyenä saa.

Vaikka kuinka yritin tehdä kevyttä ja hentoa niin silti taka-akseli ilman pyöriä painaa 45 kiloa. Alkuperäinen perä haarukoineen painaa ainoastaan n. 15 kg. Pyörän kokonaispaino kun on vain 460 kg niin menee tarkalle että saa kaksipaikkaisen. Akseliväliä tuli avokardaanin takia n. 190 cm.

Liitteenä kuva tänään kokoonpanemastani akselista. Myös öljyt on sisällä. Heti kun säätila lämpenee sen verran että viitsii ulkona työskennellä niin alkaa niputus. Kunhan saan jonkun kantamaan akselin kanssani ulkotalliin.

Ai niin: toinenkin trikeakseli tuli tehtyä: auton tasauspyörästö, akselisto ja ketjuveto. Kuva, hitsaussaumat ja kokoonpano pyörän omistajan.

Motomatti

Kokonaismassan kanssa tuskailua: http://www.motomatti.fi/2014/05/saaksjarvi-trike-loppukokoonpano-jatkuu.html

On se väärin kun tehdas on ilmoittanut juuri tälle mallille alhaisen massan. Sisarmallinsakin, samanlaisella moottorilla mutta riisutummat versiot painavat järjestään 20 kg enemmän!
Itseppä aloitin. Pitänee vaan riisua enemmän osia pois ja vaihtaa olemassa olevia rimpuloimpiin.

Motomatti

Tänään on muunmuassa ajettu Sääksjärvi Triken neitseellinen ensimmäinen kilometri. Soittelin kaveria apuun että ottaisi elävääkuvaa mutta ei pahus ehtinyt. Tuli vain liikkeetöntä todistetta.
http://www.motomatti.fi/2014/06/saaksjarvi-trike-ensimmainen-koeajopaiva.html

Paljon on vielä nakerrettavaa että tulee leimakuntoon.

Motomatti


Motomatti

Pärsse!
Tulee kiirus. Jarrutesti Märkiön Grillillä. Äsken katsoin sähköpostin ja siellä oli tieto että huomenna. http://www.motomatti.fi/2014/06/saaksjarvi-trike-punnitus-ja-vikojen.html Pientä laittoo....

Lassi

Meillä näkyy olevan tallit hyvinkin lähekkäin. Äsken olin näkeväni pari trikeä kun läksin tallilta.

Motomatti

Jaha.
Olisiko synergiaetuja?
Kurvaa pihaan kun näet valkoisen pikkupakun tai moottoripyörän, triken tai pyöriä yleensä.

Motomatti

Tänään on Sääksjärvi Triken muutoskatsastus.

Motomatti

Sääksjärvi Trike laillisesti katsastettu!
Tosin pari asiaa on vielä toimitettava koska Testmill Pentanova ei ole lähettänyt, tai siis ainakaan en ole saanut, jarrutestauspöytäkirjaa paperisena. Tosin sähköinen tiedosto on toimitettu mutta se ei kelpaa kuulemma Trafille. Kaikki pitää olla paperilla.

Toinen asia voi olla helppo tai vaikea: tarvitaan tieto minkä hitsaustandardin ja hitsiluokan mukaan rakenneteräsputkihitsaus on tehty?

Onko täällä hitsareita jotka voisivat valaista asiaa. Netistä kun löytyy vaikka mitä standardia seosteräksille mutta nyt oli kysessä vain hyvin vaatimatonta MAG-hitsausta tavalliseen luokittelemattomaan rakenneteräkseen.

Itse hitsasin ja siten että myös itse uskallan tekemälläni laitteella ajaa.

Tuusulan T-Bone

Ei pidä paikkaansa, Testmillin L-luokan lausunnot allekirjoitetaan sähköisenä ja ne kelpaavat sähköisenä. Tästä on ilmoitettu TraFi:llekin.
Long John Stroker

Motomatti

Asia selvä täällä. Millähän käännän sen katsurin mielipiteen?
Tässä kuitenkin tarinaa aiheesta ja muutakin: http://www.motomatti.fi/2014/06/saaksjarvi-trike-muutoskatsastuspaiva.html

Tuusulan T-Bone

Toi sun blogin stoori toimii varmasti tehokkaana motskarimiesten karkottimena kyseiseltä konttuurilta... ;D

Ei siinä että karsastajan osaamattomuus minään yllätyksenä tulisi. Ehkäpä tossa haluttiin vähän myös "päteä" arvokkaasti harmaantuneen rakentajan silmissä.

Laitan sulle sähköpostia.
Long John Stroker