Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Trike-projektikin etenee

Aloittaja Motomatti, 04 helmikuu 12, 19:39:02

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Mulla on tullut hylky muutoskatsastuksessa, tosin auton. Uusintanäyttö maksoi 20â,¬ kuten uusintanäyttö yleensäkin. En tiedä vaihteleeko käytäntö, kuitenkin kaikki rahastus tuntuu vaihtelevan katsastusasemil satunnaiskeneroinnilla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: _Juha_ - 19 heinäkuu 12, 21:45:19
..oletan että hylsyistä ei tule laskua..? jarru ja kättelytestistä puhun  ???...

Ja testaaja käy mielellään testaamassa hylättävät laitteet käyttäen siihen kolmisen tuntia vapaa-aikaansa ilman että saa siitä mitään korvausta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Motomatti

Vaatii testaajalta luonteenlujuutta. Vrt 0â,¬/ 500â,¬.

Motomatti

Triken katsastuksen jälkeen jäi hieman ihmetyttämään se että laki sanoo yhtä mutta sen tulkinta voi olla suurpiirteistä. Ei niin että valittaisin. Lapsihan on kaunis mutta monta turhaa hommaa ja hanketta olisi jäänyt aloittamatta jos olisi tietänyt etukäteen että niillä mitään käytännön merkitystä ole.

Kokosin joitakin merkittävimpiä lakikohtia joiden piti vaikuttaa erinäisiin seikkoihin pyörän rakenteessa. Sitten kun tuomion aika tuli niin niitä ei edes katsottu eikä todettu. Pitäisikö olla pettynyt?

Linkkinä listaukseni vaikuttavista lakikohdista ja lopussa yhteenveto miten ne huomioitiin katsastuksessa.

http://www.motomatti.fi/2012/02/california-trike-lainsaadannostakatsast.html

kimmo l

"motomatti" taitaa olla perehtynyt hieman tarkemmin kuin meikäläinen, siksi kysymys?

Onko tullut tutkiessa lakitekstiä eteen , että voiko tehdä jäykkäperän , siis trikestä.

Itsellä menossa Uralista trike projekti, osat on kaikki ,mutta kiinnostaisi tehdä jäykkäperä.


Hemuli

Ihan siinä missä kaksipyöräisestäkin. Jarrutestin kautta vaan. Tosin senhän joutuu tekemään joka tapauksessa jos muuttaa pyörän traikiksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo l

Niin joutuu , siis jouset lentää leppään ja renkaan korkeus kasvaa... ;)

Laitetaan sitten vaan muovikasseja persiin alle enemmän jos patit tuntuu takapuolessa..

jarrutestihän on hauska jos pyörä kulkee sen 90km/h isossa alamäessä 20m/s takatuulessa..

meinaan ei taida kiitorata riittää saada tuota testin edellyttämiin vauhteihin..

Hemuli

Siinä tapauksessa jarrutetaan laitteen huippunopeudesta. Ei se satanen ole mikään kirkossa kuulutettu raja. Eikä sinne lähdetä laitteita rikkomaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo l

Eli se ajetaan dynossako?

Tuli vaan mieleen kun omaani tulee 3.72 perä ja huikeat 30hp. niin kiihtyvyyden tunne näkyy aakkosbaarin terassilla kypärässä olevista itikoista , jotka ovat liimautuneet ei aurinkolaseihin vaan takapuolelle. ;D

Koitetaan tehdä jonnekkin topik ko. aiheesta, ettei tämä topik sotkeentuisi..

Hemuli

Kyllä se ihan oikeissa olosuhteissa ajetaan. Koska ei siinä niinkään jarruja testata, vaan ajoneuvon käyttäytymistä jarrutettaessa. Mutta koska on laitteita jotka ei yksinkertaisesti kulje sitä satasta niin pitäiskö ne hylätä automaattisesti? Jäykkäperille vähimmäisnopeus 100 kmh? ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Motomatti

Ymmärrykseni mukaan jarrutestissä ei kiinnitetä juurikaan huomiota muuhun kuin ajokäytökseen jarrutuksen aikana ja että jarrutus tapahtuu alle pykälissä määritellyn metriä per sekunti toiseen arvon alle.
Jarruttajaa ei siinä vaiheessa kiinnosta onko alla jäykkää rautaa vai tonnin öhlinssit, arvaan.

Mittaus toki suoritetaan vakaissa olosuhteissa suhteellisen normaalilla kestopäällysteisellä pinnalla.

Nämä omakohtaisia havaintoja vieressä seisoskelleena.

Niin, ja ne California Triken jarrutkin ovat nyt jo paljon paremmat kun kaikki ilma saatiin pois putkista ja sopivat jarrupalatkin löytyivät. Lakua jää asfalttiin...

Motomatti

Pystymettäviikonloppuna kertoi Triken omistaja siirtäneensä sen talvehtimaan. Saldo himpun yli kymmenentuhatta viatonta kilometriä.

Aiheesta innostuneena taidan tehdä toisen triken. Erilaisen.

Motomatti

Pitkästä aikaa olen päässyt järjestyksessä toisen trikeprojektin alkuun: työnimi on Sääksjärvi Trike valmistuspaikkansa mukaan. Tässä linkki suoraan blogiini: http://www.motomatti.fi/search/label/S%C3%A4%C3%A4ksj%C3%A4rvi%20Trike

Motomatti

Kardaaniakselin näpertelin.
Itse akselia 834 mm pitkästi ja nivelet päälle. Kaikissa rasvanippa.
Sen lisäksi akselin takapäässä silmälaakerilla varustettu kuminivel.
Asennusklemmaria kuminivelestä ei ole vielä poistettu kun pitää vielä maalauksen takia purkaa.