Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kessun kesäpäristin

Aloittaja kessu, 29 tammikuu 12, 23:28:01

« edellinen - seuraava »

Make

#60
Toin "ennen"-kuva näyttää nyt melko mitäänsanomattomalta  :D

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 kesäkuu 12, 10:50:15
Nosta kumminkin toi kilpi sinne hoijakkaan. Nyt se lärpöttää aika rumasti tossa.

Eiks tollanen kilven sijoittelu oo Suomi-nostalgiaa?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuukka

Silmin nähtävää muutosta parempaan on tapahtunut  ;D
C.O.G.

Jack

nostalgia ei oo aina parhautta....
Flatheads!!!

kessu

Kilpi saa toistaiseksi pysyä tuossa, sen verran monta tuntia meni mittailuihin ja raudan vääntelyyn. Toimikoon vaikka kuraläppänä samalla.  ;D

Oli ongelmia latauksen kanssa, sen verran akku kesti et ajelin kotoa moorelle hakemaan jarrupalat ja sieltä motonettiin hakemaan saksisokkia. Motonetin pihalla starttasi todella väsyneen kuuloisesti, ja kotimatkalla vilkutkin hävisivät. Kotipihalla sammutin ja koitin startata- ei mihinkään.

Mielessä pyöri jo hetkellisesti kauhukuvat rikkoutuneesta laturista, puhkikuluneista johdoista/vast., mutta vika oli mitä ilmeisimmin siinä, ettei jännitteensäädin saanut maata mistään. Hain ruuvilinjalta tähtiprikat kiinnitykseen, latasin akun ja nyt kun pistin tulille niin näyttäis latausjännitteeksi akun navoilta mitattuna 13.8 - 14.8 V. Pitäisi siis toimia.

Kertokaas muuten, että kuinka kireällä tuon toisioketjun pitäis olla? Pitääkö sen soida vai saako siinä olla sentti-pari löysää? Tätä ei jostain syystä kerro Haynesin manuaali...


ma^ko

Sopivan kireellä, ei soivana. Vapaas osassa selkeä liike, sentti/pari tm, soivan kireet venyy hetkessä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Muistasin että 18-22mm on ohjekireys ketjulle. Tai siis se liike, u know.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

kessu

Noni, kiitokset vastauksista. Tais ollakin ensimmäinen kerta kun olin tehnyt jotain oikein tän kans ennen kuin tuli oikeat ohjeet.

Sivelin muuten sylinterien kylkeen mustaa kuumankestomaalia kun vanhat maalit hilseili pois, näyttää toistaiseksi hyvältä. Suoritan tuotteen kanssa kestotestin ja kerron sit miten kävi.

kessu

Noniin, taas se sitten alkaa.. Moottoriöljyä on tällä hetkellä koneessa ja säiliössä yhteensä 2 litraa, kuulemma 2,5 on turvallinen minimi ettei kone leikkaa kiinni pidemmällä taipaleella. Seuraavaksi pitää varmaan kehitellä joku extrasäiliö tonne koneen etupuolelle, oisko vinkkejä tarjota?

Tilasin jo extrapitkän suodattimen, osaisko joku sanoa paljonko enemmän se ottaa öljyä sisäänsä kuin tuo normikokoinen? Osais vähän laskea lisäsäiliön minimitilavuutta.

Make

Ei se mitään vielä leikkaa. Sielunrauhan vuoksi väsäät jonkun rouhean näköisen öljyjäähdyttimen.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Mun ex-buellin öljytilavuus oli tehtaan jäljiltä 1,8 litraa eikä se mihkään leikannut vaikka mailaa saikin aika usein. Suomessa harvoin on niin kuuma ettei tuollainen määrä riittäis, kunhan tarkkailee öljynpintaa riittävän usein ja lisää tarvittaessa. Sekä vaihtaa vähintään 5 tkm välein.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kessu

No toi oli helpottava tieto, kiitokset taas avusta.  :)

Osaatko Hemuli sanoa, et miten buellissa voi olla noin pieni tankki, jos tossa mun lahnassa on yli kolmen litran tankki tehtaalta? Vai onko toi vaan riskien minimoimista?

Hemuli

Ainahan se on parempi mitä enemmän sitä liukastetta on. Buellissa lienee tullut tehtaalla tila vastaan, yhtään isompaa säiliötä ei pyörään ole saatu sovitettua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kessu

Asia selvä. Jos se buelli pärjää tolla määrällä niin ehkä toi mun lahnakin pärjää omallaan. Jos tapahtuu kummia niin ihmettelen sitä sitten. Kiitos taas.

kessu

Onneksi ei persaukisena omista erillistä ajopyörää vaan jatkuvan projektin niin voi jatkuvasti kysellä. Pikkufibojen metsästys jatkuu, vuorossa a) kaasariin yskiminen ja b) merkkivalot

A) Edellinen omistaja antoi kaupan mukana vihkosen mihin on merkinnyt tekemänsä huollot, ja sen mukaan CV:n sisälle on vaihdettu ilmanputsarin vaihdon yhteydessä pääsuutin 185 ja välialuesuutin 45, mitä näiden pitäis kertoa mulle, ja onko ne oikean kokoiset? Ts. miten noita käytetään?
Tässä vaiheessa ei ollut ed. omistaja vielä vaihtanut putkia noihin mun "ennen"- kuvassa näkyviin Ultiman down 'n outseihin, vaan ajoi vakioputkilla niinkuin mäkin nyt. Ilmanputsarina mulla on toi joku reikämalli minkä fiksalin sopimaan itselleni aikaisemmin talvella.

Yskiminen ilmeni tänään kun kävin vähän kauempana, ajettaessa ~70-80 vauhtia matalilla kierroksilla. Yskäisi kerran, pyörä nykäisi--> laitoin pienemmän vaihteen. Toimii toi tietty hyvänä lotkotusrajoittimena kuskille mut kivahan se olis jos ei pyörä yskisi.

B) Varoitusvalot: Miten noi öljynpaineen ja vapaan merkkivalot oikein pitäisi johdottaa? Mä luin tunteja sitä kytkentäkaaviota, piirtelin itelleni uudet, vedin johdot fiksusti rungon sisään saatanallisen ähestyksen kanssa, ja tänään kun ajellessani mietin asiaa niin tajusin et mä kyllä jatkoin nätisti johtoja siisteillä liitoksilla ja vedin ne nätisti keulaan, mut ei niihin tuu saatana sähkön munaakaan. Ei kai se öljykello mitään sähköä anna... Huoh.
Mut niin, riittääkö et niihin haaroittaa virran vai mitä niille pitäis tehdä? Kaavion mukaan esim. öljynpaineen merkkivalo tulee öljykellolta, liittyy ilmeisesti liittimeen ja menee lampulle, mä vaan ohitin sen liittimen. Mihin ilmeisesti tuliskin se virta.

P.S. Kestotesti jatkuu, maali on pysynyt pytyissä nätisti, poislukien taaemman pytyn oikea puoli mihin kone huohottaa pultista, ei siihen ees tarttunut. Ja bensatankin pienuudesta huolimatta pääsee sillä ainakin 130 kilsaa. Testit jatkuvat.

Tuukka

Toi yskiminen on cv:n ainut huono ominaisuus. Tuntuu, että ainakin mulla kylmällä kelillä harvoin satunnaisesti yskäisee just tollasessa pintakaasu ajossa. Lämpimällä toimii täydellisesti. Oletko säätänyt tyhjäkäynti seoksen? siihen löytyy ohjeet täältä foorumilta.
Toi sun highflow putsari saattaa aiheuttaa jonkinlaista säädön tarvetta...
C.O.G.