Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kessun kesäpäristin

Aloittaja kessu, 29 tammikuu 12, 23:28:01

« edellinen - seuraava »

rodchop

Onko tuo malli alunperin California model, mulla oli sellanen sportti niin siinä oli kaikenmaailman venttiiliä, siinä oli takaswingin alapuolellakin sellanen säiliö jossa aktiivihiiltä,
sinne sitten meni pirusti letkuja, myös ilmaputsarissa oli sellaiset sähköllä toimivat läpät jne...
Myös tuo sama venttiili löyty kyseisestä pyörästä. Ei tuolla mitään tee ovat noita juttuja et jos kaatuu ei tuu gasot pihalle jne ympäristö päästö spedeilyy ;D

Eli tuo letku menee tankin huohotus (korvausilma) putkeen, joka menee sinne tankinkorkkiin asti, toi vena estää gason valumisen kun pyörä kyljellään.
HOG Forever Forever HOG

Lyytinen

Ei sillä minusta ole kaatumisen kanssa mitään tekemistä, eihän niin pieneen pönttöön edes mahtuisi mitään. Joskus lueskelin, että lämpimämmissä maissa itse asiassa älytön osa hiilivedyistä tulee ihan siitä kun kalusto on parkissa ja bensa höyrystyy. Mutta sillä nyt paskankaan väliä täällä pohjolassa jossa pitää tehhä notski tankin alle, että saisi bensan sulamaan.

kessu

Ei taida olla, ihan kait normi xlh. Kattelinkin joskus Haynesin raamatusta että niissä Californian malleissa on kaikkea kivaa extraa..

Kiitokset vastauksista, jätän letkun edelleenkin talliin säilöön. Ja tattis jyrgälle, näin mä vähän arvelinkin. Ei teillä olis niitä lestejä valmiina tallilla?

rodchop

Tuossa California model sportyssa. oli siis tuollainen n 1/2l kaljatölkin kokoinen pönttö tuolla swingin alla jossa aktiivihiiltä, siihen meni letku alakerran huoharista sekä ilmanputsarilta, kun oli vm94 eli kansihuohotteinen, sitten ilmanputsarissa oli sellainen Kuryacy tyyppinen sähköinen läppä että saako ilmaa vai ei, sen lisäks toi yksi suuntainen tankin korvausima letkun välissä oleva venttiili, joka estää mun käsityksen mukaan bensan valumisen sitä kautta jos laite kyljellään.

Jostain silloin tutkin että Californiassa niin tarkat ympäristö normit että jos laite kyljellään ei saisi valua nesteitä maastoon jne... Toi höyristyminen liityi myös noihin ympäristö normeihin varmaan samaa hommaa.
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: kessu - 01 toukokuu 12, 09:40:29Ja tattis jyrgälle, näin mä vähän arvelinkin. Ei teillä olis niitä lestejä valmiina tallilla?

Tuumasia lestejä ei oo, mut Super bendiin löytyy mm. 25mm lesti.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

kessu

Ei oo laittaa kuvia tähän ketjuun, kun en oo niitä jaksanut itsekään ottaa. Pyörän piti olla jo hyvän aikaa sitten valmis mutta kun ei niin ei. Peltiosat on maalarilla, piti jo viikko sitten olla osat kädessä ja ensimmäinen maali päällä jotta pääsis teippaamaan, mut saankin ne kuulemma ens keskiviikkona. Välissä on kuulemma hajonnut auto ja palanut terassi, niin on tullut näitä viivytyksiä.

Ei silti, itseäkin on ruvennut tympimään tuo prätkä niin maan saatanasti ettei tiedä miten päin sitä olisi. Koko viikon sitä töissä odottaa et pääsis laittamaan noita viimeisiä fiksauksia kuntoon et pääsis ajamaan, mut kun pääsee tallille ja näkee sen raadon niin alkaa v*tuttamaan sen verta paljon et mieli tekis leikellä palasiksi rälläkällä koko laite. Onkohan tää enää normaalia?

Mut niin, runko on pulveroitu, ohjaustanko saatu viimein kasaan, tänään tarkoitus kytkeä loput sähköt ja laittaa öljyt sisään jollain vippaskonstilla ja kokeilla josko se vielä lähtis käyntiin. Juhannuksena on edelleenkin tarkoitus ajella, tiukille menee...

Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: kessu - 16 kesäkuu 12, 09:19:01

Ei silti, itseäkin on ruvennut tympimään tuo prätkä niin maan saatanasti ettei tiedä miten päin sitä olisi. Koko viikon sitä töissä odottaa et pääsis laittamaan noita viimeisiä fiksauksia kuntoon et pääsis ajamaan, mut kun pääsee tallille ja näkee sen raadon niin alkaa v*tuttamaan sen verta paljon et mieli tekis leikellä palasiksi rälläkällä koko laite. Onkohan tää enää normaalia?

Ihan normaalia. voin kokemuksesta kertoa että vitutuskäyrä maksimoituu kun kaverit poikkee tallilla kyseleen että lähetäänkö ajeleen kun aurinko paistaa ja itse tekee vielä pohjatöitä maalausta varten.

Mut nyt kun jaksat puristaa pyörän nippuun niin kyllä ne ekat kilsat kuittaa kaiken. 8)
Voimia loppurutistukseen...

kessu

Öljyt jäi laittamatta kun sähköt veivätkin enemmän aikaa kuin luulin. Olin viikolla saanut pari muutakin tankoa ton Z:n lisäksi, yhden korkean apen ja yhden matalan beach barin näköisen, joista jälkimmäinen tuntui ehdottomasti parhaalta. Vilkkujen napit sain liimattua tankoon kiinni ja johdotettua, kuin myös valot ja vilkut. Kytkin loputkin piuhat, käänsin avainta ja valot syttyi, vilkut toimi ja hymy oli herkässä. En muuten aiemmin tiennyt et toi blackbox katkaisee lyhyet kun laittaa pitkät päälle, kyllä nauratti kun tajusin et vedin piuhat ja kytkimen täysin turhaan kun molempien lyhtyjen on tarkotus palaa yhtäaikaa.. Mut kaikki tuntui toimivan, en uskaltanut vielä pyöräyttää konetta kun siellä ei oo vielä tippaakaan öljyä, huomenna sitten.

Seuraavaksi grillausta ja keskiolutta!  ;D

kessu

Tänään ohjelmassa käynnistys. Eka yritys: ei kipinää. sitä sitten etsittiin pari tuntia miehissä et mikä sille nyt tuli. Mä koitin jopa poltella sitä Haynesin korjausopasta jos saisin jotain näkyjä et löytyis se vika.
Lopulta ongelma paikallistui puolaan--> ei saa virtaa. En mä ollut hoksannut sille mitään virtajohtoa vetää...  ::)

Kaikki muut liitokset on pieniä, siistejä, liittimillä ja kutistesukalla tehty mut tähän vedettiin ronskisti sokeripala. Osat takas paikalleen, virrat päälle, ryyppy ylös ja starttia, ja kymmenen kuukauden odotus palkittiin iloisella laukalla.  ;D Muijakin kommentoi et mä hymyilen kuin joku vähäjärkinen.

Ens viikolla jarruletkut ja peltiosat paikalleen ja takalokarin johdotus, ja sit kovaa ajoa. Kyl tää tästä, jotkut viimeistelyt vaan jää pakostakin ens talveen.

kessu

Tänään oli peltiosat tulleet maalarilta, perus yksvärinen oranssi. Siinäkin oli ihan riittävästi haasteita..
Sain takaloksun johdotettua, jätin piuhat yöksi liimautumaan. Huomenna osat kiinni ja prätkä tulille.
Jarrujen ilmaus oli taas kerran yhtä perkelettä, jos se vielä joskus menis kuin se kusi lautaan.

Jos pyörä huomenna lähtee liikkeelle niin laitan kuvia.

kessu

Ei lähtenyt eilen tulille, mut tänään lähti pienten sähkövikojen jälkeen. Sellanen hauskuus tuossa maalissa on, et ei se maalari tainnut siihen mitään lakkaa laittaa vaikka pyysin, ainakin jokainen pienikin kolhu irrottaa maalia ja kun kerran tankki on maalattu myös täyttöaukon kohdalta niin sieltä ainakin iloisesti hilseilee pois. Vittu. Ei niin pientä asiaa, etteikö se vois mennä pieleen.

Mut niitä kuvia. Tässä ensin se "ennen"-kuva:


ja sitten se "jälkeen"-kuva




oli pakko laittaa orkkisputket kun ultimat osui öljyletkuihin. Ei taida ehtiä fishtailit enää tälle kesälle, pitää päästä ajamaan.



On kyllä erikoinen ajettava tuo laitos, kallistuu tosi herkästi mut kulkee kuin juna. Vielä kerran kiitokset Chopperparkiin Peetulle laatutyöstä!

filtteri


masala

Sanotaanko vaikka näin..HUOMATTAVA parannus on tapahtunut! Nam.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

kessu

Niin ja tarkennuksena ettei mee kellään puurot ja vellit sekaisin, Peetu siis teki tuon keulakulman muutoksen runkoon ja keulaan, loput sepittelyt onkin sitten omaa, ei niin siistiä käsialaa. Ei aina muista että kaikki eivät välttämättä ole eläneet joka hetkeä mun projektin mukana..

Jack

Asiallinen hippikopteri.

Nosta kumminkin toi kilpi sinne hoijakkaan. Nyt se lärpöttää aika rumasti tossa.
Flatheads!!!