Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kessun kesäpäristin

Aloittaja kessu, 29 tammikuu 12, 23:28:01

« edellinen - seuraava »

kessu

Kuka tunnistaa?

Chopperjumalat selvästikin vastustavat mun suunnitelmaa uusista putkista. Onneks toi sentään lähti kiertäen irti pytystä eikä repinyt kierteitä mukanaan.

Tossa ko. pinnapultissa oli päällä joku nylock-mutteri joka oli vähintäänkin epäilyttävä, meni nimittäin kiltisti M8 pulttiin mut toinen M8-mutteri ei mennyt tohon pinnapulttiin. Ajattelin, et jospa kokeilisin laittaa ton alkuperäisen mutterin tohon päälle. Ei ollut hyvä idea. Vittu.

kessu

Voi kilin vittu, nyt on kessu kusessa. Tostahan on näköjään kierteet korkanneet aikoinaan ja tossa on joku aftermarket osa paikallaan. Alkeelliset tönärimittailut antoivat mun ymmärtää et toi koneeseen menevä osuus on niinkin yleistä halkaisijaa kuin 27/64 ja ulos tuleva osa 5/16. Mistäs noita nyt sitten löytää?

kessu

Huoh. Note to self: aloita aina helpoimmasta ratkaisusta.

Pinnapultti olikin kokoa M10/M8, ei ihme ettei tuumakoon kierrekampa natsannut kohdalle. Avasin kierteet pakalla ja pytystä _varovasti_ tapilla, ja kasasin punaisen loctiten kera, toivottavasti pysyy.

filtteri

onko toi 8m/10m pinnapultti yhtä kamaa vai onko sieltä tullu joku helicoil systeemi ylös ??? no sama kait se toivottavasti nyt pysyy :P

kessu

Näytti mun silmään olevan ihan yhtä ja samaa, tosin mulla on näköjään alkanut ote lipsua viime aikoina. Pitäisi pysyä, jos lähtee niin sit korjataan.

kessu

Päivitetääs tätäkin välillä kun näyttää et kaikilla muilla on jo projektit valmiitakin. Lähes joka ilta on tullut tallissa nyhjättyä jos on töistä kotiin yöksi päässyt, jotain on saatu valmiiksikin.

Merkkivaloille paskartelin paikan tuohon töötin kuoreen, niin sai johdotkin näppärästi vedettyä. Toivottavasti noi kestää edes puoli kesää..

Lauantaina hain motonetistä reikäputkea ja aloin tekemään äänenvaimentimia putkiin. Luultavasti kaikki vaimennustehosta virtauksiin meni päin hanuria mut onpahan nyt tehty kuitenkin. Vedin rällällä neljä lovea molemmin puolin putkea ja täppäsin niihin prikanpuolikkaat kiinni:

päästäkään ei ihan suoraan näe läpi:

ja lopuksi teurastin kiljaantuneen sammutuspeitteen pehmikkeeksi päälle ja pakkausteipillä tein nätin pötkön:

Putkiston kans meni aikaisemmin talvella täysin hermot, kun en saanut tehtyä sopivia kurveja alkukäyrille, joten pilkoin ylimääräiset orkkisputket tätä käyttöä varten. Ei niistä show-luokan putkia saa tekemälläkään mut mä oon ainakin tällä hetkellä tyytyväinen niin saa luvan riittää. Tehdään sit juhannuksena uusiksi kun alkaa hatuttamaan liikaa. Em. änkkärit meni noiden kalanpyrstöjen sisälle, M6 pultilla läpi putkesta ja lukkomutterilla kiinni. Pyrstöt on tietty hitsattu kiinni et jos noita vaimentimia pitää parannella niin sit pitää leikellä...  ;D
Kuvan jälkeen vielä poistin tuon poikkiputken nysän etuputkesta ja väkästelin noille pyrstöihin teipatuille kiinnikkeille paikat. Kiillotus ens viikolla, lauantaihin saakka pitää tehdä töitä vuorotta. Ai niin ja sarvet tuli maalauksesta.

Make

Tämä se vaan paranee  8)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

kessu

Tänään huudettiin tallissa aamupäivä v*ttua ja illalla hurraata kun mopo hörähti käyntiin talven jälkeen. Se ois nyt valmis, muutama paikka pitää kiriä ja vaijereita ja johtoja hifistellä mut jos huomenna pääsis testilenkille. Ne mun äänenvaimentimet onnistui muuten jopa vähän liian hyvin, pitää hassua tupsutusta tyhjäkäynnillä, katellaan sit talvella jos jaksaa tehdä uudet.

Näkymä ohjaamosta, jännä nähdä pystyykö noilla sarvilla ajamaan.  ;D Kiitokset Judelle vielä kerran maalauksesta, ton näköistä tankkia kelpaa katsella kesän ajot.  8)

Spöke

Jukolauta ku tuli hieno!!!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

Räyhäkän näkoinen Chopperi!!!

Mitä sille liekkikeulalle tapahtui? Se ei sitten tähän tullutkaan. Vai pitikökän sen tähän tulla?

Tuusulan T-Bone

Erittäin pirteä meininki kesäpäristimessä! Vähän lyhkänen tosin... :P
Long John Stroker

jannu

Erittäin hyvä meininki, hippi mikä hippi, valtaisa peukku täältä  ;D
Sehän näissä laitteissa tulee kalliiksi, kun rakentelubudjettiin on lisättävä mm. hapsunahkatakki ja samettihousut, mutta...ei haittaa...

Juden maalaukset ovat myös niin kohdallaan.
Usein olen miettinyt, että pystyykö noita hippikauden maalausvisioita saamaan näillä nykyajan laillisilla päihteillä, vai tarvitaanko siihen jotain parempaa  ;)

Hieno on.

kessu

Rezi: ei aika riittänyt sen liekkikeulan kanssa, pari osaa on vieläkin työkaverilla lasikuulapuhallettavana, ja koko keula pitäis käyttää kromaamossa. Lisäksi siinä on akseli 0-kulmassa niin mun järjen mukaan pitäis tehdä uudet rokkerit jotta jätön saa edes sinnepäin. Lisäksi se akseli mikä tuli mukana on väärän kokoinen ja jarrullekin pitäisi löytää paikka jne jne..  :P Ehkä joku päivä...

Kiitokset kehuista, viikonloppuna tota voi tulla katsomaan paikan päälle pirkkahalliin, jos se sinne asti pääsee.  :D

Naattori

Komee hippi raitiovaunu. Arkkutankki on super hieno, ja käy hyvin yhteen öljysäiliön kanssa.

jannu

Aha, no Pirkkahallissa voitte sitten Jyrkän kanssa vertailla, kummalla roikkuu isompi peace-merkki kaulassa  ;D