Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kessun kesäpäristin

Aloittaja kessu, 29 tammikuu 12, 23:28:01

« edellinen - seuraava »

filtteri

rajunnäköinen keula liekkö amerikan joe pistäny jääsahan uusiokäyttöön ;) tuskin tulee ongelmia kestävyyden kanssa.

leafhill

Lainaus käyttäjältä: kessu - 10 helmikuu 13, 16:16:49tuollainen mennee toteutukseen.
:) kiitos, kiitos, tässähän menee sanattomaksi.

jyrggä

Mites mulla on menny koko säije ohi...?
Ehdottomasti tuo leafhillin näkemys asiasta penkiksi, ja riittävän korkeana:)
Mun mielestä tuo näyttää AEE-springeriltä, kyllä sen ajamista pitäs kestää. Kaverilla on samanlainen, tosin ilman noita UPEITA liekkejä ja maltanristiä! Et sitten helvetissä sataa niitä pois, vannotko!?!
Onkos nuo pioneerin lamput just sellaset, mihin ei saa vaihdettua polttimoa rikkomatta sitä pohjaa? Minkäänlaista valokeilaan noilla ei sitten saa aikaseksi, ainoastaan ison "hämärän" keltaisen alueen puiden latvoista asfalttiin :D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

kessu

Rezi: mun mielestä noi takajalat on neliskanttiputkea, ainakin painosta päätellen. Jäykiste on ainakin jollain tavalla hitsattu ala T-kappaleeseen:

jyrggä: en helvetissä sahaa niitä pois, niiden takiahan mä ton keulan ostinkin.  ;D

Pioneerin lamputhan sitten oli just sellaiset "sealed beam"-tyyliset kuin epäilitkin, onneksi uteliaana purin mokoman ennen kuin laitoin johtoa kiinni akkuun. Umpion takaosassa lukee 6-8V. Perkele.

Nyt pitää joko keksiä keino millä saa 12V muutettua 6V tai sit pitää ostaa wanha britti mihin noi saa laitettua..  ::)

jyrggä

hyvä, tästä tulee vitun asiallinen vessa!! oikeesti!:)
kaikki mitä tiedän sähköstä on että se sattuu saatanasti ja on sinistä, mutta eikös 6v+6v ole 12v..?  :)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

kessu

Samaa mäkin mietin noista lampuista mut pitää vielä selvitellä ennen kuin alan tekemään kytkentöjä ettei tuu vahingossa käräytettyä 60+ vuotiaita polttimoita. Jos ne on noin kauan kestäneet niin ei kehtaa tunaroidessaan niitä polttaa.

ma^ko

Kyllä ne voi sarjaan kytkeä 12V systeemiin, sit jos toinen joskus kärähtää niin sammuu molemmat.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

Kyllä noita 4.1/2 " sealed beam umpioita saa 12volttisena. (hotbike) Itse yhden 6v käräytin polkasin käyntiin palo 2 sec vitun kirkkaana, avattuani totesin että 6v. :-[
Mikäli toi lammpu toinen ylimääränen niin ostan sulta pois.
HOG Forever Forever HOG

kessu

Vapaapäivä on mennyt iloisesti tallissa nyhvätessä, oon koittanut poistaa ruostetta tuosta keulasta folion ja kokiksen kera, mut taidanpa kohta tehdä foliosta hatun ja juoda kolat. Äh.

Mä tuossa äsken hinkatessani hoksasin tehneeni jotain päätöntä viime keväänä, en ensin edes uskonut silmiäni. Kattokaa vittu ite, ei tällaista pysty keksimään:

Mun lamppujen kiinnitysraudan pääasiallinen tukirauta on siis kiinni tuolla ylhäällä, mut koska alempi lamppu väpätti aivan mielettömästi ekoilla ajoilla niin tein sitten nokkelana poikana tukiraudan joka kiinnittyy etujalkojen alaosaan. Mä mietinkin et miks jengi haukkuu DNA:ta löysäksi, ei kait se saatana väpätä mihinkään kun mä oon tehnyt tosta lähes kiinteän..  ;D

Mut joo, toi liekkijalkainen sprinkku kaipaa uusia jousitankoja, tai miksi niitä kutsutaankaan, sekä 4 uutta helaa rokkereihin, ei mielellään mustasta tehtyjä niin kuin nykyiset. Yks on vieläkin jumissa pultin ympärillä. Onko vapaaehtoisia sorvaamaan moisia korvausta vastaan? Mä voin lähettää alkuperäiset malliksi ja käydä selvittämässä noiden tankojen kierteen, aika tahtoo vaihteeksi loppua kesken tekemättömien hommien kanssa.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: kessu - 11 helmikuu 13, 14:51:56
Kattokaa vittu ite, ei tällaista pysty keksimään:

Parasta tässä on että jätkällä on pokkaa tuoda tämä kaikkien ihmeteltäväksi. Respect sille!!

kessu

Juu, mulla korvat helahti syystäkin punaiseksi tallissa kun tajusin ton ja ajattelin samantien et en kerro tästä koskaan kellekkään. Sit aloin laskemaan ihmisiä jotka ovat nähneet tän pyörän ja totesin et loppuu rahat lahjomisissa ja lihakset uhkailuissa ja päätin laittaa tänne, ettei kukaan muu ole niin tollo että keksii tällaista.

Mä vielä väsäsin tuon silloin kaverin kanssa joka rassaa kaikkia mahdollisia koneita työkseen ja huvikseen, eikä sekään kait hoksannut mitään sanoa. Mut hyvin toi kesti sen reilun kolme tonnia viime kesänä. Jännittää jo valmiiksi et miten löysä toi keula sitten onkaan ilman tuota.  ;D

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

akrapu

..ja montako asennusolutta sitä oltinkaan otettu. 8)
- akr

kessu

akrapu: Itse asiassa, poikkeuksellisesti tuolloin olin selvinpäin. Ei ole lieventäviä asianhaaroja.

Mutta, on with the show. Liekkijalkainen sprinkku meni siis oksaalihappokylpyyn ruosteen poistamiseksi ja kromin säilyttämiseksi, haaveissa nimittäin oli säilyttää vanha kromi ja luukki mut haaveeksi taisi jäädä.

Tuossa kuvat laitteesta menossa kylpyyn, ja tässä lähikuva tuosta ruosteisesta etujalasta kylvyn jälkeen:

Ilmeisesti back in the days oli massit loppuneet kesken eikä tuohon oltu viitsitty laittaa kuparia alle, ja lopputulos lähti hilseillen irti vettä suihkuttaessa. Lisäksi haluan kiittää sitä mulvaania jonka mielestä oli hyvä idea tehdä rokkereiden puslat samasta aineesta kuin pultitkin, viimeinen lähti pultin ympäriltä tänään dremel-kopiolla halki leikaten. Ärkele. Keula kromaukseen ja puslat jostain jalommasta niin eiköhän se tästä.

Halusin muuten leuhkemman bensahanan ja tilasin sellaisen Kevin Baasilta. Yhteydenpito mailin välityksellä oli hieman kehnoa mutta 33:n kautta miehen sai kiinni minkä jälkeen tavara tulikin nopeasti kotiovelle. Miehen sivujen mukaan tilasin pelkän hanan mutta paketissa oli myös valmiiksi oikealle kierteelle sorvattu holkki, sekä kourallinen tarroja. Semi-ilmaista mainosta hänelle, siistejä tarroja minulle, kaikki voittaa.

Kiitin itseäni loistavasti sijoitetusta hanan paikasta, tää nimittäin mahtuu paikalleen ja tilaakin jää ainakin milli hanan ja kansien väliin.

kessu

Uus stongakin on alkanut muotoutumaan, tässä ensimmäisessä mallissaan vain hieman ylipitkänä:

Tänään meni muutama tovi mitatessa, leikatessa ja taivutellessa noita putkia, piiruntarkka mitta-asteikko löytyi lattiasta ja jigi ruuvipenkistä.

Nyt ois putket mitoissaan mut en pirullakaan keksi miten noiden alkuperäinen tekijä sai ne hitsattua vaakaputkeen niin, että ne tulee keskelle joka suhteessa, ja millä sais ne käsiin tulevat pätkät osoittamaan saman verran sivuille. Taidan ottaa pätkät kainaloon ja pyytää liimaamaan uudestaan yhteen. Ärkele.

Tossa vielä mallailukuvat, luonnollisesti toi ensimmäinen kuva tuntui käsille sopivammalta, muttei mennyt linjassa minkään osan kanssa:

Ja tuosta toinen, suurinpiirtein samoihin linjoihin etuhaarukan kanssa mut tuntui oudommalta. Kyllä mä tiedän kumpi näyttää paremmalta.