Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

49 mm keulan teleskooppien irroitus ?

Aloittaja Janecky, 27 tammikuu 12, 18:16:09

« edellinen - seuraava »

Janecky

Taas pitää neuvoa kysästä, hommat tyssää muuten tähän.... Eli miten saan teleskoopit irti keulaputkista (street bob). Tarviiko eka ottaa tuo metallinen slider cover irti teleskooppien yläpäästä, ilmeisesti sen alla on jokin sokka tms., mikä pitää irroittaa eka jos teleskoopit haluaa saada irti ???

jokerpoint

Oikeilla jäljillä oot, Coverin alta paljastuu ensin kuminen pölysuoja ja sen alta lukitusrengas tai mikä se sitten ikinä viralliselta nimeltään lienee. Kaivat sen urasta ylös ja sen jälkeen avaat alaputken pohjasta 12mm kuusiokoloavaimella sen pultin. Tossa kohtaa on hyvä olla joku astia siellä alla ellet ole muuten jo tyhjännyt keulaöljyjä yläkautta. Tossa kuusiokolopultissa on kupariprikka jota ei kannata hukata kun pultin irrotat. Sen jälkeen vaan reipasta rynkytystä vetäen ylä- ja alaputkea vastakkaisiin suuntiin ja saat ne erilleen kun stefa nousee ylös.

Janecky

Lainaus käyttäjältä: jokerpoint - 27 tammikuu 12, 23:30:14
Oikeilla jäljillä oot, Coverin alta paljastuu ensin kuminen pölysuoja ja sen alta lukitusrengas tai mikä se sitten ikinä viralliselta nimeltään lienee. Kaivat sen urasta ylös ja sen jälkeen avaat alaputken pohjasta 12mm kuusiokoloavaimella sen pultin. Tossa kohtaa on hyvä olla joku astia siellä alla ellet ole muuten jo tyhjännyt keulaöljyjä yläkautta. Tossa kuusiokolopultissa on kupariprikka jota ei kannata hukata kun pultin irrotat. Sen jälkeen vaan reipasta rynkytystä vetäen ylä- ja alaputkea vastakkaisiin suuntiin ja saat ne erilleen kun stefa nousee ylös.

Olisko hyviä vinkkejä tohon, miten coverin saa pois ilman että se hajoo. On meinaa sitten pikkasen tiukassa  ??? Teleskoopin ja coverin välissähän on sellanen pieni hahlo, johon olen laittanut ruuvimeisselin ja kevyesti nakutellut vasaralla ruuvaria, mutta ei, ei meniaa coveri lähtee mihinkään... crc:t ei paljoo auta..

Hemuli

Se on ihan vaan puristesovitteella kiinni. Varovasti siitä hahlosta naputtamalla, mielellään ei ruuvarilla vaan tuurnalla jonka voi vielä varmuuden vuoksi viilata neliskanttiseksi että sopii paremmin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janecky

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 tammikuu 12, 11:17:45
Se on ihan vaan puristesovitteella kiinni. Varovasti siitä hahlosta naputtamalla, mielellään ei ruuvarilla vaan tuurnalla jonka voi vielä varmuuden vuoksi viilata neliskanttiseksi että sopii paremmin.

No, tuurnalla ja reippaalla voitelullahan ne lopulta lähtivätkin, vielä ihan siististi eikä covereihin tullut pahempia jälkiä, tänks. Saisko ton öljymäärän selvitettyä vielä jostain, eli paljonko keulaputkeen pitänee tiputtaa heavy duty -öljyä? progressiiviset jouset edessä...  8)

jokerpoint

Lainaus käyttäjältä: Janecky - 29 tammikuu 12, 22:20:46
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 tammikuu 12, 11:17:45
Se on ihan vaan puristesovitteella kiinni. Varovasti siitä hahlosta naputtamalla, mielellään ei ruuvarilla vaan tuurnalla jonka voi vielä varmuuden vuoksi viilata neliskanttiseksi että sopii paremmin.

No, tuurnalla ja reippaalla voitelullahan ne lopulta lähtivätkin, vielä ihan siististi eikä covereihin tullut pahempia jälkiä, tänks. Saisko ton öljymäärän selvitettyä vielä jostain, eli paljonko keulaputkeen pitänee tiputtaa heavy duty -öljyä? progressiiviset jouset edessä...  8)

0.875 L

Janecky

Lainaus käyttäjältä: jokerpoint - 29 tammikuu 12, 22:33:44
Lainaus käyttäjältä: Janecky - 29 tammikuu 12, 22:20:46
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 tammikuu 12, 11:17:45
Se on ihan vaan puristesovitteella kiinni. Varovasti siitä hahlosta naputtamalla, mielellään ei ruuvarilla vaan tuurnalla jonka voi vielä varmuuden vuoksi viilata neliskanttiseksi että sopii paremmin.

No, tuurnalla ja reippaalla voitelullahan ne lopulta lähtivätkin, vielä ihan siististi eikä covereihin tullut pahempia jälkiä, tänks. Saisko ton öljymäärän selvitettyä vielä jostain, eli paljonko keulaputkeen pitänee tiputtaa heavy duty -öljyä? progressiiviset jouset edessä...  8)

0.875 L

Tuo tarkoittanee varmaan sitä mitä öljyä menee yhteensä putkiin ?

Jaska

#7
0,875 L per putki / 110 mm putken yläreunasta pystysuorassa teleskooppi sisäänpainettuna ilman jousta. 15w sopiva viskositeetti. :) Pumppaa ennen mittausta 8-10 x pohjaan-ylös ilmat pois.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 30 tammikuu 12, 18:48:39
15w sopiva viskositeetti.

Onkos tuo muuten omaa kokemusta vai tehtaan suositus? Ainakin omaan TC-touringiin pistettiin hiukan jäykempää lientä kuin suositus oli, keulan toiminta parani selkeästi,oli melko rimpula orgis-öljyillä. Liian paksua öljyähän ei tietysti kannata laittaa ettei keulan toiminta rupea kärsimään.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jaska

Omaa kokemusta / shellinbaarin juttuja :) 15 w litkuilla keulan toiminta jämäköityy sopivasti. Alkuperäinen genuine öljy on kuin vettä ja keula liian löysä. Varmaankin luokkaa 5w ?

Janecky

Taas pitänee neuvoa kysästä.. ;D

Eli, mites tuo alempi T-kappale lähtee rungosta irti ? Ilmeisesti akseli jää alakappaleeseen kiinni ? Ylä kappale irroitettu jo..

Hemuli

Onko siinä akselilla ylä t-kappaleen alla vielä laakerin kiristysmutteri?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janecky

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 helmikuu 12, 22:52:28
Onko siinä akselilla ylä t-kappaleen alla vielä laakerin kiristysmutteri?

Ylä t-kappaleen alla on akselissa "adjusting nut", joka ilmeisimmin pitäs poistaa ennen kuin ala kappale akseleineen lähtee pois? (vetämällä?). Kysymys onkin, että miten tuon osan saa irroitettua?

Hemuli

Nut = mutteri -> siinä on kierteet. Käännä sitä sopivalla työkalulla vastapäivään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janecky

Tänks  ;D Mutterin ulkoreuna ei ole tavanomainen, vaan "sahalaitainen/ratasmainen". Tohon ei varmaan ole mitään erillistä avainta olemassa, joten täytyy yritellä jollain muulla keinoin.