Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Prätkän osia ruumassa

Aloittaja sporttivartti, 25 tammikuu 12, 21:14:03

« edellinen - seuraava »

sporttivartti

Hohoo, löytyi lomareissulta käytetyt XB/1200R-kannet paikalliselta stealeriltä eli tuliaiset on hoidettu! Matkalaukkuun mahtuvat ruumaan. Näyttänevät sopivan epämääräisiltä ruuman läpivalaisulaitteessa :P

Onko muilla tullut moottorin/pyörän osat ruumassa ihan OK perille? Lappu laukun sisään tyyliin motorcycle parts lieventämään lelupoliisien hämmästystä? Lento Atlantin yli/Dami/Hki

issakka

Mulla oli shovelin S&S:n lohkot repussa... eipä siellä oikeestaan mitään muuta ollutkaan. Samoilla vaatteilla melkein viikko, muut vaatteet meni Corvetten kyydissä kontissa... jouduin muuten maksamaan veroja omista vaatteista...
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Jack

Sinne ruumaan vaan. Ei ainakaan mun askin rattaista tullu mitään kyselyitä, eikä ollu laukkua pengottu.
Flatheads!!!

erakko

On tullut. Ja on tullut laukku pari päivää myöhemmin himaan, tosin sen ties jo heti lentoasemalla kun kuuluttivat nimeltä ni eipä tuo ollu vaikea arvata et laukku käyny us-tullissa ja sen takia myöhässä. Ja oli kyl päällimmäisenä lista osista mut kyllähän ne sen läpi kollaa jos läpivalaisu laukun merkkaa.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

flhx

Saattaa olla että tulee perille, saattaa olla että ei. Pistän yleensä osat konttirahtina, laukkuihin en yleensä ota kuin korkeintaan ihan pientä ja halpaa roinaa, tyyliin service manual tai kytkinvaijeri jne.

Kerran on osa häipynyt laukusta Amerikan ja Suomen välillä. Kyseessä takavalon polttimon kanta, siis sellanen muovikäikäle jossa pätkät johtoa perässä. Näytti varmaan huomattavan vaaralliselta läpivalaisussa kun osa oli häipynyt laukusta eikä asiaa mitenkään infottu esim. tarralla laukussa tms. (yleensähän laukun aukaisusta kaiketi laitetaan laukun kylkeen tarra"opened by US customs" tai vastaava? Ainakin olen moisia nähnyt.) No,voihan tuota joku kuvitella läpivalaisussa vaikka räjähteen nalliksi mutta luulisi kätösiin otettaessa ymmärtävän mikä on kyseessä. Oli vielä hieman speciaalimpi osa joten vaikeampi löytää,takavalo makaileekin nyt tallin hyllyllä.

Onhan noita paljonkin legendoja mitä kaikkea tuotu lentokoneessa, puolituttu toi aikoinaan S&S evomoottorin,legenda kertoo että koko pata osina käsimatkatavaroissa mutta varmaksi en osaa sanoa. Ja jostain kuulin kuinka joku oli saanut käsimatkatavarana koneen matkustamoon jonkun 70-lukulaisen Buickin tms puskurin jne.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

Frendi toi prätkänä tullaukseen riittävän määrän tavaraa: runko kone aski taisi olla keulaakin mukana
käsimatkatavaroina ja runko ruumaan. (jaettiin kavereille kentällä) tämä joskus 80-luvun alussa...
Flatheads!!!

mista

Toin jenkeistä Miamista joskus 4 matkalaukullista mp osia kun kävin demons cyclellä hiukan shoppailemassa. Springerikeula, bensatankki, öljytankki, raiserit yms yms yms ja ketään ei kiinnostanut läpivalaisussa pätkääkään. Ylipainosta maksoin rahaa, mutta siltikin osat oli niin halpoja ettei väliä.

Noi meni siis ruumaan. Ajovaloa yms tuli repussa koneeseen ja ei nekään hämmennystä aiheuttaneet.

Toisella reissulla Losissa kun olin niin toin autoon CP pistonsin männät ja JVAB h-profiilikanget niin tietysti olin ottamassa niitä repussa koneeseen, kun hemmetin ärtyneen oloinen tumma ämmä rupes valaisussa motkottaa jotain niistä. Luuli varmaan pommiksi. Kattelin hetken mäntää ja heitti hihnalle. Oli siihen pakko jo sanoa,  että tajuaako rouva, että siinä on yli tuhannen dollarit osat. Onneksi tuli joku nuorempi tullivirkailija mies siihen ja kertoi sille bitchille, että on ok ja, että voi ottaa koneeseen. Meinas hiukan palaa itellä käpy.

Molemmilla kerroilla laukut oli katottu sisältä. Yhdestä samsoniten helvetin kalliista laukusta oli vedetty ruuvarilla lukot paskaksi. Tosin omaa tyhmyyttä kun laitoin lukkoon. Tullilla on oikeus laukut katsoa ja neuvovatkin jättämään lukot auki.

Suomen päässä ketään ei kiinnostanut yhtään.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Mä en oikeastaan ymmärrä mikä kysymyksen perimmäinen ongelma on? Eikö se ole ihan oma asia mitä siellä laukussa on kunhan kyse ei ole huimausaineista, räjähteistä tai muista laittomuuksista? Jos haluat tuoda tuliaisina kaksikymmentä venäläistä perseenpäristintä tai sitten moottoripyörän sylinterikannet niin mitä se kenellekään kuuluu? Ehkä mä oon vaan tyhmä tai jotain mutta en ymmärrä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

sporttivartti

Pystyis noi tietty UPS:illakin laittaa mutta kele kun maksais, taidan tulostaa selventävän lapun laukkuun ja kuitti kylkeen. Ei olla jenkeissä vaan Hollannin alaisuudessa olevalla saarella :)

Mitä googlailin niin polttoainejärjestelmän osat ovat kiellettyjen listalla mutta sitähän kannet eivät kirjaimellisesti ole...

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:221:0008:01:FI:HTML

edit: Päristimet oli ihan ylihintaisia (import tavaraa juu nou - jääkööt hyllyyn!). 

mista

Unohda kuitit. Lapun voit laittaa jos se oloasi helpottaa. Ei ne sieltä mitään pois ota mitä eivät vaaralliseksi luule. Ja jos luulevat niin kutsuvat kyllä omistajan paikalle ennenkuin vievät mitään. Kuitit pidät lompakossa ja näytät vain jos kysytään.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

No jos tolla tavalla ajattelet niin silloin kaikki ilmanputsarista pakoputkiin on kiellettyä...

Tuollahan sanotaan: "Ajoneuvon polttoainejärjestelmän osat, joissa on ollut polttoainetta"

Eli toisin sanoen osat joissa voi olla polttoainejäämiä jotka kaasuuntuessaan aiheuttavat räjähdysvaaran. Polttoainetankki tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Ehkä jopa käytetty kaasutin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 tammikuu 12, 15:14:40
Eli toisin sanoen osat joissa voi olla polttoainejäämiä jotka kaasuuntuessaan aiheuttavat räjähdysvaaran. Polttoainetankki tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Ehkä jopa käytetty kaasutin.

Juuh ja kumpiakin on hymyssäsuin pakkailtu laukkuihin vanhoihin kalsareihin käärittynä eikä ketään oo ahdistanu. Ja Mista: ei muuten aina kiinnosta jotain väsynyttä amerikanvirkailijaa ruveta huutelemaan jonkun skandinaavin perään että hei nyt sulta poistetaan laukusta sellanen ja sellanen käikäle. Suomi,sehän on joku sellane kaukanen paikka jossa pingviinit syö jääkarhuja kadulla, ei sieltä asti oleva tyyppi jaksa minkään puuttuvan osan perään huudella...Ja varsinki,niinkun mun tapauksessa,kun eivät ees laita mitään infoa että laukku aukastu ni mitäs teet..No eihän me sitä tullissa/turvatarkastuksessa oo poistettu, laukku varmaan auennu jossain hihnalla ja siellä osa hävinny...

Edit: tietty sitten jos oikeasti kuvittelevat että sulla on jotain räjähtävää tms vastaavaa vaarallista laukussa niin varmasti saat tiedon...Eikä varmaan ees ite tarvi ettiä paikkaa missä asiasta keskustellaan,opastajat varmaan löytyy..

Joe Cool

Onhan noita autojen ja pyörien osia tullut tuotua, eikä kertaakaan mitään ongelmia. Jenkkiumpioitakin on tullut varmaan tusina tuliaisina ja lasitkin ovat tulleet ehjinä perille.
CV-kaasarikin tuli jenkeistä, tosin ilman bensaa :D

Kun vaikuttaisit olevan EU:n alueella (Hollannin saari), niin tuliaisten arvokaan ei ole ongelma. Jenkeistä tai vaikka Sveitsistä ja jopa Norjasta tuominen saattaa tulla kalliiksi, jos joutuu tullin pistokokeeseen ja on kallista osaa kassissa. On ihan sama siinä vaiheessa, ovatko käsimatkatavaroita vai ruumassa tulleita, kun ovat tullissa hallussa - jos siis tarkastus iskee päälle.

Verottomien tuliaisten rajat näyttävät onneksi nousseen nyt vähän. näin sanotaan Tullin sivulla:
LainaaOhjeita matkailijoille ja muuttajille

Ohjeet koskevat tuotteita, jotka tuot matkalta mukanasi omaan käyttöösi tai lahjaksi. Tuonti myytäväksi on aina verollista, ja siitä on ilmoitettava Tullille.
...
EU:n ulkopuolelta rajoitetusti

EU-maiden ulkopuolelta voit tuoda mukanasi tuotteita verottomasti vain tietyn euromäärän arvosta:
•jos matkustat lentäen tai laivalla, arvoraja on 430 euroa
•muussa liikenteessä arvoraja on 300 euroa

Eli esim. Norjasta tai Sveitsistä autolla tai pyörällä tullessa saa tuoda verottomasti vähemmän, kuin lentäen. Ja pistokokeita on oikeasti. Yksi kaveri toi kalliihkon kameran Jenkeistä ja tuli kuulemma rangaistusvaatimuksineen paljon kalliimmaksi, kuin Suomesta ostettuna olisi tullut.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 26 tammikuu 12, 16:53:58
Yksi kaveri toi kalliihkon kameran Jenkeistä ja tuli kuulemma rangaistusvaatimuksineen paljon kalliimmaksi, kuin Suomesta ostettuna olisi tullut.

Täh ?? Tuo vaatii jo taitoa tai tyhmyyttä että tuosta ottaa tullissa pikavoiton..No ei sillä että ketään kannustaisin lainrikkomiseen mutta kyllä mulla on aina ollu oma käytetty kamera mukana...krhm..jos niinku meni pointti perille....

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 26 tammikuu 12, 16:53:58

Kun vaikuttaisit olevan EU:n alueella (Hollannin saari), niin tuliaisten arvokaan ei ole ongelma.

Olettaisin tuolla saarella olevan lämpimämpi, kuin Manner-Euroopassa.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js