Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Runkojigi ja sen teko-ohjeita

Aloittaja Kokkonen, 30 tammikuu 09, 15:50:13

« edellinen - seuraava »

jape

Tässä pari kuvaa tosta mun jigin toteutuksesta.

-th-

Lainaus käyttäjältä: jape - 23 syyskuu 14, 11:51:34
Tässä pari kuvaa tosta mun jigin toteutuksesta.


Hienon näköinen teline. Millaisia seinämävahvuuksia olette käyttäneet? Mitnkähän jytyä tavaraa tuolanen jigi on syytä olla?  Netistä kun katselee, niin rakennelmia on laidasta laitaan, huonoa en tahdo tehdä, mutta ns. Överiksi en myöskään viitsisi lähteä tekemään, ellei se sitten ole tarpeen.  En ole ingenjööri, joten en osaa laskea miten putki taipuu tai miten se korkeintaan saisi taipua. Meinasin väkertää telineen kolmella putkella, jotta jäykkyyttä olisi olevinaan riittävästi?

kkuula

Ainakin omaa runkojigia teen 3-4mm seinämällä olevasta rhs:stä ja varsinaisestihan sen jigin ei tarvitse mikään älyttömän jäykkä olla.
Sportster vm.87 Vantaa

Markku J

Moro

Voisin myydä omani,jos kiinnostaa niin voin lähettää kuvia tai laitan kuvan tänne.

kkuula

Tuossa viimekesänä tuli yhden mutkalle ajetun minienduron rungon kanssa koeponnistettua tekemääni runkojigiä ja ainakin tuon kanssa toimi kuten pitääkin. Runkokin on kestänyt vaikka epäilijöitä oli kun korjasin tuon muka ihan väärin.  ;D
Sportster vm.87 Vantaa

repe

Mistähän saisi hankittua sopivat kartoholkit emäputken keskittämiseen? Tai onko täällä joku jolta moinen homma onnistuisi? Jigi olisi enään kyseisiä osia vailla ja mopo on kohta jo verstaalla...

Kiwi

Oon aatellu hakevani trapetsikierrettä ja mutterit, jotka pyöräyttäisi sorvissa kartioiksi. Kattoo vaan että on tarpeeksi iso ulkohalkasija että ei tartte tehä suuremmaksi. Esim. Motonetissä hyllytavaraa, varmasti löytyy muualtakin.

repe

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 20 lokakuu 18, 01:49:06
Oon aatellu hakevani trapetsikierrettä ja mutterit, jotka pyöräyttäisi sorvissa kartioiksi. Kattoo vaan että on tarpeeksi iso ulkohalkasija että ei tartte tehä suuremmaksi. Esim. Motonetissä hyllytavaraa, varmasti löytyy muualtakin.

Mulla on m20 kierretanko sovitettu jigiin johon tarttis ne. Ongelma on tosiaan et ei oo sorvia ja sorvauksesta tiedän yhtä paljon kuin höyrypannuista  ;D

Rezi

Lainaus käyttäjältä: repe - 19 lokakuu 18, 20:44:47
Mistähän saisi hankittua sopivat kartoholkit emäputken keskittämiseen? Tai onko täällä joku jolta moinen homma onnistuisi? Jigi olisi enään kyseisiä osia vailla ja mopo on kohta jo verstaalla...
Motonetissa on kytkimen keskityssarja, jossa mukana kartioholkki. Ostin kaksi tuommosta omaan runkojigiin. Varmaan halvempi vaihtoehto kuin sorvauttaa kartiot. https://www.motonet.fi/fi/tuote/765175/MTX-Automotive-Kytkimen-keskityssarja

repe

Pitääpi käydä vilkasemassa, kiitoksia vinkistä! Muistatkos yhtään oliko millanen sisäreiän halkaisija?