Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Mauni


Spöke

Tää väliprojekti lähestyy loppuaan metallitöiden osalta, vielä stonga pitäis vääntää. Nyt tuli kummiskin tehtyä moottorin yläkiinnike, Jefferson Aeroplane?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Vähäisen kokemuksen perusteella sanoisin että mitä stydimpi yläkiinnike sen parempi. Koristeita ei kannata ripustella, vaikka toi näyttää kyl aika tukevalta.

Alluh

Jefferson Airplanesta tulee mieleen aina Grace Slick ja sitten jo tajunta sumeneekin.😛 Hieno palikka ja silmämääräisesti matsku on tuossa vähintään hevi duuti-romun paksuista. Hieno pyörä tuloo!

Kapteeni sika

Kuvassa orggis yläkiinnikkeen korva joka pultataan etukanteen, aika sniidusti matskua.



Tällä laite vibras kun toi oli ehjä ja sit kun se katkes niin ei meinannut pysyä mittarit kyydissä.

Vaihdoin tähän niin tilanne parani.



Syksyllä taas koneen vibrat lisääntyi ja eppäilin et jotain häikkää kiinnikkeessä. (onhan niitä muitakin mahdollisia vikoja mut tää tuli ekana mieleen) Ja siinä se vika olikin, olin käyttänyt epähuomiossa/ajattelematta/jostain syystä paria kupariprikkaa kiinnikkeessä ja ne oli molemmat painuneet aivan littuun ja ne oli venyneet isoiksi soikioiksi. Ja pultit tietty löysällä.

Ja vibrat siis lähinnä yli satkun vauhdeissa tietyillä kierrosalueilla, ei se koko aikaa kiusannut, paitsi laajemmin sillon kun se orggis oli poikki.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Mauni - 11 joulukuu 14, 19:04:05
Jotain ihan muuta hipin jälkeen  :D



Mikäs se tämä oikein on - olenko jäänyt jostain paitsi? Onhan tästä tainnut olla puhetta mutta nytkö se on jo noin pitkällä? Mitä päädyit käyttämään rungon materiaalina? Todella mielenkiintoinen projekti - mikä Buellin malli on kantapyöränä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mauni

Lainaa
Mikäs se tämä oikein on - olenko jäänyt jostain paitsi? Onhan tästä tainnut olla puhetta mutta nytkö se on jo noin pitkällä? Mitä päädyit käyttämään rungon materiaalina? Todella mielenkiintoinen projekti - mikä Buellin malli on kantapyöränä?

Tässä sattui muutama vapaailta ja rakentelumotivaatio osumaan yksiin ja aloin suunnittelemaan runkoratkaisua tähän sekasikiöön.. eli alunperin tähän hommattiin avkoolta kolari triumppi ja itäsuomesta X1:sen kone ja paperit.. no kone kerettiin jo myydä lievien motivaatio/ajankäyttö ongelmien takia mutta sattumalta englanninpoika myi edullisesti XB9 bulun (todella huolella kurtatun..) mistä toi kone ja muutama muu osa. Ja tästä trumpasta on ykspuoleinen takahaarukka ja GXR suskasta keula.. eli onko se sitten SuBuTri??  :D paperihommia ei edes mietitä tällähetkellä.. onhan meillä moottorirata nykyjään täällä pohjanperukoilla  ;D

Runkomateriaaliksi päätyi yllättäen ihan normi hydrauliikkaputki 3mm seinällä kun eksootisimpia matskuja yritettiin hommata euroopasta ja englannista tuloksetta.. rekkalastillista kun olisi ottanut niin olisi ollut kiinnostusta myydä.

Tuossa joku jo varmaan ihmetellyt että miten voi ilman jigiä tuusata runkoa.. No kun ei ollut mitään hajua mistään mitoista niin pakko oli alkaa sovittelemaan ja linjaamaan niitä vaaterissa olevalla pöydällä kahden laaserin ja yhden dikikulmamittarin kanssa. Eli tuohon vielä koneenkiinnikkeet heppiin ja sitten jigiin kiinni.

Ehkä tehdään joskus prokkisalbumi kun saisi vähän vielä eteenpäin.. nytkin ollut 3 viikkoa koskematta tuossa tilassa


Kapteeni sika

Pikku muutoksia startin/solkun/akun kaapeleihin. Startin napa on aika vmaisessa paikassa josta ei saa kaapelia oikein mitenkään sujuvasti solenoidille, varsinkaan 25mm2:sta. Lääkkeeksi löytyi kaapelikenkä 90 asteen lähdöllä, tuosta kaapeli suoraan eteenpäin kymmenisen senttiä ja siitä laatikon yli solkulle että heilahtaa. Jos sen vetää suoralla liittimellä kytkinvivun alta niin siellä on ahdasta, jää kytkimen murjottavaksi. Lisäksi vaara että kaapeli jää startin ja akkutelligin väliin...
Periaatteessa voisihan startin kääntää 180 astetta akselinsa ympäri mutta ei se kaapelin vetoa juuri helpota vaikka + napa kääntyy toiselle puolelle..





Vähän on vielä piuhojen laitot kesken kuten kuvasta näkyy.

Spöke

Hippi sai satulan rungon ja sen kyttyrään virtalukon ja vastakkaiselle puolelle USB-töpselin. Sellanen teknohippi. Tää alkaa olemaan metallitöiltään valmis, huomenna vielä kaninkorvat ja jarrusatulan kiinnike, sitten osaset pulveriin. Ja sitten onkin Full Metal Shovelin vuoro. Keula siihen kotiutui tänään. On miehen mittainen  ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Keulantyngästä tulee Mieleen, kun Maailmanlopun Härveliä kasattiin. Keulaan laitettiin öljyt siten, että yksi ukko piti keulaputkia pystyssä ja toinen ukko kiipesi parvelle kaatamaan öljyt keulaputkeen... :)
Long John Stroker

Spöke

Ilmeisesti tarina on kulkeutunut jo Tollelle, koska Katjan +24:sen mukana tuli öljyputelit, mutta näissä +32:ssa oli tarra, että öljyt ovat valmiiksi jo putkissa. Että jos ei satu omistamaan parvea, niin ei tule hankaluuksia.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Samaisen Maailmanlopun Härvelin kohdalla soiteltiin Tollelle, että paljonko pitää laittaa öljyä +38" keulaputkiin, jotka 66 asteen kulmassa. Tolle vastasi, että ei hän tiedä, ei ole ikinä ajanut niin pitkillä putkilla... toivotti lopuksi, että lycka till. Mukava mies! :)
Long John Stroker

Rezi

Hyvältä näyttää hippi ja keulakin on asiallisissa mitoissa. Mikä on keulaputkien pituus rullamitalla mitattuna?