Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

filtteri


the dog

Talven tuloksia. Alkaa olemaan jo niin ruma, että näyttää jo komealta.

Hemuli

Komea pakettihan tuo on, jouduitko paljonkin silpomaan katetta sisäpuolelta että sait ton Hayabusan keulan kääntymään?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Hmm, on kylla pyora muuttunut hyvaan suuntaan sen jalkeen kun 124" TP kiidatti kapineen tallista kohti pohjoista...Oli kylla helkkarin mukava laite, kiitoksia vaan sille eraalle kaverille joka sen aikoinaan rakensi...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

the dog

Ei tarvinnut silpoa ollenkaan. Tämä on se Libanonin miehen kitti. 
Oli ilmeisteisti TP124 kilahtanut seuraavalla omistajalla. Muistaako kumpikaan edellisistä omistajista mikä nokka-akseli siinä tp:ssä oli. Vääntö tuntui olevan enemmän kuin S&S124. Tai sitten aika kuultaa muistot.

flhx

Allekirjoittanut ei tieda (ja tuskin ymmartaisikaan) mika nokka TP:ssa oli. En ottanu ikina karsaa auki. Harmillista jos kilahti, tuntui toimivan vallan mainiosti.Sehan meni kai johonkin touringiin, kuulemma?

Muistan etta kuulinkin kuinka olit ihmetellyt vaantoa verrattuna S&S pataan jo sen lyhyen n.500 kilsan siirtomatkan jalkeen. Tosin luulisi etta tuolla tilavuudella sita vaantoa muutenkin olisi merkista riippumatta....
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Sen verran sitä nokkaa ihmettelin että käänsin ajoituksen kohdalleen, oli kiilasta huolimatta pari astetta pielessä. Silloin tuli kaivettua ne tiedot jostain mutta arvaa vaan onko tallessa. Vois tietty kaivella noita pajan arkistoja kun muistiinpanoja tulee yleensä tehtyä joka hommasta.

Hyvä tietää että Libanonin ukkojen osat mahdollistaa myös tuollaisen keulan käytön, on nimittäin ollut suunnitelmissa tuon orkkis D:n katteen korvaaminen uudella osalla. 30-vuotias muovi on nimittäin aika haurasta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jerppe

#1792
Täälläkin on piiiiiiitkän tauon jälkeen jotain taas tehty. Jalkatapit/vaihdesysteemit ja stonga tehtynä. Onhan tossa vielä kaikenlaista ennenku taas liikkuu.



Täytyy parempia kuvia napata vielä joku päivä.. tänään taivaalta tuli räntää ja lunta niin ei pyörää viitsinyt ulos työntää.
Flathead.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: jerppe - 04 toukokuu 14, 19:09:12
Täälläkin on piiiiiiitkän tauon jälkeen jotain taas tehty. Jalkatapit/vaihdesysteemit ja stonga tehtynä. Onhan tossa vielä kaikenlaista ennenku taas liikkuu.



mie tykkään.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Das Fette Sau

Nii muuten mieki tykkeen! Vauhikkaan näkönen pyörä! Näyttää siltä ku kulkis koko ajan ainakin toista sataa vaikka onkin oikeesti paikallaan! :)
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

-väiski-

#1795
Tässä tulee yhden satulan tarina muutamassa kuvassa. Versio 2.1. muutama virhe löytyy, ompelukone sylttäs vähän lankaa parissa kohtaa ja ite poikkesin tarkasti piirretystä ajolinjasta kerran. Helpompi olisi ollut viedä Ilkalle, mutta tulipahan tehtyä.


Siinä kiinnikkeitä, sorvista nappulat ja latikkaan reikä ja läpivientikumi, kaikkia neljä.


4mm alumiinistä pala ja äskeiset nappulat hitsaten alapuolelle.


Kaupasta nahkaa ja levyvanua.


Kevyt venytys ja 25kpl pop-niittejä.


Rypyt veitsellä halki ja liimaa väliin.


Siinä se istuu.





Kivaa oli.
Kuvissa näkyykin jo että uudet iskarit tuli, pisimmät mitä kaupasta löytyi, ja rupulikumitkin laitoin kokeeksi vanteille että mahtuu varmasti pyörimään. Kaikki 1mm jäi takahaarukkaan varoetäisyyttä.
Seuraavaksi alumiinin hitsausharjoituksia, niistä joskus.

Lisäyksenä on sanottava että tuon satulan teon myötä arvostukseni suutareita, ompelijoita, verhoilijoita yms. alan toimijoita kohtaan nousi sata pistettä. Verrokkina vaikka metallintyöstö on helppoa muokattavuutensa vuoksi. Poraat vaikka peltiin reiän väärään kohtaan, hitsaa se umpeen ja yritä uudestaan. Mutta surautapa ommel väärään kohtaan niin saat heittää palan roskiin ja aloittaa alusta.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

-väiski-

Tänään otin vähän vapaata kotioloista ja näpertelin akulle tellinkiä. Harjoituksen vuoksi alumiinista, josko sitä oppis joskus hitsaamaan.









Tästä on hyvä jatkaa, palat ainakin pysyy kiinni toisissaan, se saa riittää tällä kertaa.

If it has tits or wheels, it will give you problems.

jerppe

#1797
Tänään oli hiukan parempi ilma pihalla niin lykkäsin pyörän ulos tallista kuvaa varten. Pari juttua niin sais alkaa herättelemään pyörää henkiin.




edit: Lisäsin toiseltakin puolelta kuvan.
Flathead.

ezmo

Ja vielä wishbone rungolla... Kuvaa toiselta puolelta? Ja mielenkiinnnosta miten oot ripustanut öljytankin kii runkoon, onko lähikuvia?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

jerppe

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 10 toukokuu 14, 21:39:21
Ja vielä wishbone rungolla... Kuvaa toiselta puolelta? Ja mielenkiinnnosta miten oot ripustanut öljytankin kii runkoon, onko lähikuvia?

Öljysäiliön kiinnityksestä mulla ei kuvia ole, mutta se tulee edestä kiinni samaan tapaan kuin hevosenkenkäsäiliö ja takaa kiinnittyy tuohon lokasuojan kiinnikkeeseen. Ahdasta meinas tulla että sai tuon säiliön sopimaan lehmäläjän kanssa...
Flathead.