Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Jack

No en mä sitäkään oo koskaan löysänny. mut musta tuntuu et mä oon tehny aikoinaa kaikki väärin  ;D
Flatheads!!!

Spöke

No ei tarvii! Eihän ne pipot kiristettäessä juurikaan liiku. Niin tai sit mäkin teen kaikki väärin. Ite asiassa ei ole käynyt tuo yläkannakkeen löysääminen edes mielessä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

Pffiuuuu....

nyt mä saan nukuttuu, mut mites ne tönärit, vähän jäi vaivaamaan....? ???
Flatheads!!!

Rautahauli

Shovelhead foorumilta selasin ja kyl siellä mainittiin muutamaan otteeseen että kansien kirrauksen jälkeen tönärien tarkistus. Vaikka se siellä mainitaan niin sehän ei sitä faktaksi muuta.

Omalta kohdalta tiedän että tönärit ei olleet liian pitkinä koska niitä sormin pystyi pyörittelemään, parin heat cyclen ja kirrauksen jälkeen oli tiukat. Pyöräyttelin konetta muutamaan kertaan kun eppäilin että venat ei ole kiinni, siksi tönärit ei pyöri. Mut siis pitkinä oli.

Ja kun kiristelin kansia niin naksahdus kuului pulteista kun avasin niitä yksi kerrallaan ja uudestaan momenttiin. Eli voisi olettaa että kannet oli paikoillaan. Tosin kummassakin kannessa oli yksi pultti joka ei naksahtanut auetessaan. Jamesin FireRing pahvit laitoin.
FXEF-81

Jack

#754
Edelleen odotan sitä gurua joka sanoo mulle, että se on "pakko" ;D tai edes "kuuluu asiaan" säätää venat jälkikiristyksen jälkeen.

Jos lyijyhaulilla on kuumaks ajon jälkeen paikat piukkana, olis ne ollut piukkana ilman jälkikirraustakin.

Niinkuin Spöke loihe lausumaan, paljonko se kansi liikkuu jälkikiristettäessä???



amerikan frankin ja joen ohjeisiin jollain voorumilla en pane painoa.

edit.
tää jankkaus siis ihan sen takia, että mä vihaan turhia hommia. Kohta ne on totuuksia, ja vähintään puolet alottelevista ja vaikka jo harrastavista alkaa tehdä turhaa duunia, kun vähemmälläkin pääsis. Kun se joe ameriikan voorumilla sano, et olis hyvä....
Flatheads!!!

Rautahauli

Sehän selviää sillä kun tsekkaa tönärit jälkikiristyksen jälkeen. Jos kuumaksi käytön jälkeen tönärit kantaa niin onhan ne säädettävä, ei siinä sen kummempaa totuutta tarvi hakee.

En minäkään suoraan kaikkia Joen jorinoita sulata, mutu on usein paljon tarkempi mittari. ;D
FXEF-81

Kiiski

Jos on hydraulit niin ei tarvitse, jäykät hyvä ainakin katsoa lävitse. Jos se pultti menee kiinni varttikierroksen jälkikiristäessä niin onhan se selvä että puikko on piukalla, jos oikein säädetty alunperin. Ohje ei päde sivuventtiilikoneeseen jossa kannen kiristys ei vaikuta paskaakaan venttiilien säätöön.

Tuusulan T-Bone

Eikös ton voi laskea? Kierre on muistaakseni 7/16 20, eli joitakin kymmenesosamillejä paketti lyhenee jälkikiristyksessä. Kiiskeä kompaten jos on oikein säädetty ennen jälkikiristystä, niin piukaksi menee.

Pytty laajenee enemmän kuin tönäri, eli kovilla nostajilla kalpatus alkaa vasta lämpimänä. Jos on säädetty liian tiukalle, venat kantaa nimenomaan kylmänä. Käynnistyspotkuja tarvitaan tällöin yleensä tavallista useampi... :P
Long John Stroker

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 08 marraskuu 12, 12:05:26
Niissä on vähän kierrelukitetta joten ei ne ihan itsekseen aukea.

Pidetään mielessä. Däng.

Kierrelukite alapään muttereissa ei oo hyvä asia. Kun tiivisteet tai joku muu ajansaatossa antaa myöden, tuntuu mutterit silti olevan kireellä...  Todellisuudessa pytty on liian löysällä ja voi
Hieroa esim tiivarin vaihtokuntoon.
C.O.G.

Rautahauli

#759
Se on Locktiten "normaali" lukitetta joka ei juuri jarruta kun kiintoavaimella kääntää. Pitää kokeilla mutterien tiukkuuksia välillä.

E: Ja onko siitä nyt sitten haittaa jos ne nykäsee momenttiin sillointällöin?
FXEF-81

Spöke

Kyl mäkin oon jälkikiristyksen jälkeen venat säätänyt. Kiksivehkeessä sen vaan tuntee tosi nopeesti, mikäli kylmänä joku venoista kantaa. Tosin mä kuulun siihen koulukuntaan, joka käyttää momenttiavainta vain automaattilootarempassa, ei hd:n koneessa. Omapa on häppeeni. Toisessa mopossa on rautapuikot, toisessa alsaa. On sitten tuo alsanen paaaaljon hiljaisempi, ilmeisesti laajenee melkein pyttyjen tahtiin, vaikka lämpeneneminen puikoissa on marginaalista.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 09 marraskuu 12, 19:59:57...Käynnistyspotkuja tarvitaan tällöin yleensä tavallista useampi... :P

Kyllähän siinä saattaa kestää että saa koneen polkemalla lämpöiseksi ;D. Kerran kun mulla jostain mystisestä syystä rupes pakovenat kantamaan kesken laukan niin kyllä se oli kuin tulpatonta mopoa olis polkenu...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 marraskuu 12, 22:11:38
Kerran kun mulla jostain mystisestä syystä rupes pakovenat kantamaan kesken laukan niin kyllä se oli kuin tulpatonta mopoa olis polkenu...

Rautaporsterissa tää venojen mystinen kantaminen näyttäisi olevan yleistä. Ekan kerran törmäsin ilmiöön ties kuinka kauan sitten, ja nimenomaan kesken laukan alko kantaa. Mistä mahtaa johtua?
Long John Stroker

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 10 marraskuu 12, 09:59:59
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 marraskuu 12, 22:11:38
Kerran kun mulla jostain mystisestä syystä rupes pakovenat kantamaan kesken laukan niin kyllä se oli kuin tulpatonta mopoa olis polkenu...

Rautaporsterissa tää venojen mystinen kantaminen näyttäisi olevan yleistä. Ekan kerran törmäsin ilmiöön ties kuinka kauan sitten, ja nimenomaan kesken laukan alko kantaa. Mistä mahtaa johtua?

Yleensä ihan vaan siitä että venat uppoo seeteihinsä. Kerran sain omassani löystyttää muutaman sadan kilsan välein pakotönärejä. Mut että johtuuko tuo sit mistä? Raskaasta kaasukädestä?
A.K.A. Rambe

reiska

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 10 marraskuu 12, 10:33:23
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 10 marraskuu 12, 09:59:59
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 marraskuu 12, 22:11:38
Kerran kun mulla jostain mystisestä syystä rupes pakovenat kantamaan kesken laukan niin kyllä se oli kuin tulpatonta mopoa olis polkenu...

Rautaporsterissa tää venojen mystinen kantaminen näyttäisi olevan yleistä. Ekan kerran törmäsin ilmiöön ties kuinka kauan sitten, ja nimenomaan kesken laukan alko kantaa. Mistä mahtaa johtua?

Yleensä ihan vaan siitä että venat uppoo seeteihinsä. Kerran sain omassani löystyttää muutaman sadan kilsan välein pakotönärejä. Mut että johtuuko tuo sit mistä? Raskaasta kaasukädestä?

Tuttu juttu ja allekirjoitan tuon seeteihin uppoamisen. Mullakin myös ilmeisen raskas kaasukäsi.
Tulipa tuossa hommassa potkittua polvikin paskaksi ja nyt on menty sitten nappistartti vehkeillä.