Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Hiekkapuhallus on hyvä pohja tulevalle maalaukselle, se karhentaa pintaan hyvän tartunnan.

Ei niissä sun pohjatiivisteissä ole mitään vikaa, ne vaan on tuollaiset että tarraavat pirusti kiinni. Joskus menee parikin tuntia niiden kanssa ährätessä - per pytty siis. Tiivisteenirrotusaineet vähän pehmentää niitä. Joskus kun on kiire niin pyyhkäisen sellaisella paineilmakoneella 45 mm karhunkielilaikalla jämät pois. Kevyesti kun pyyhkii niin ei lähde metallia mukaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

callahan

Noin siistit pytyt puhaltaisin ite lasilla. Keskikarkealla (AC:llä) nuo hilseet kyllä pois. Eihän suojattavaa kauheasti ole. Pikaterastä olen itse tehnyt siklejä. Saa "kahvaosan" jätettyä halutun mittaiseksi. Eikös soodan jälkeen pidä huuhdella etikka-vesi liuoksella ?
-Timo-
- In MMAF we trust -

Jack

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 24 syyskuu 12, 14:20:58
Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 syyskuu 12, 12:46:53
pyttyihin soodapuhallus.....
Fail. Ei pysy maalit soodapuhalletussa sylinterissä. Sooda pitää saada jotenkin "neutraloitua". Googlettamalla aiheesta löytyy juttua jopa suomenkielellä. Hiekalla tai lasilla lähtee myös ruoste, mutta vaatii kunnon suojaukset.

Good to know info, TY
Flatheads!!!

Lassi

Porakoneeseen Bilteman kumilaikka. Luulis tiivistejämät lähtevän?

maick

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 24 syyskuu 12, 14:20:58
Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 syyskuu 12, 12:46:53
pyttyihin soodapuhallus.....
Fail. Ei pysy maalit soodapuhalletussa sylinterissä. Sooda pitää saada jotenkin "neutraloitua". Googlettamalla aiheesta löytyy juttua jopa suomenkielellä. Hiekalla tai lasilla lähtee myös ruoste, mutta vaatii kunnon suojaukset.

Pysyypäs. Ainakin kuumakestopulveri. Neutralointi ja huolellinen pesu niinkuin jäsen callahan sanoi: etikkavedellä.

Miska

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 24 syyskuu 12, 14:20:58
Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 syyskuu 12, 12:46:53
pyttyihin soodapuhallus.....
Fail. Ei pysy maalit soodapuhalletussa sylinterissä. Sooda pitää saada jotenkin "neutraloitua". 

Koskeeko tämä myös soodalla puhallettua alumiinia? Toistaiseksi ainakin soodalla puhalletussa takavanteessa on maali pysynyt. En kyllä painepesuria ole siihen vielä käyttänyt...  ::) Uskaaltaakohan edes käyttää?
-Just another guy on the lost highway-

hanski

soodan jälkeen happopohjamaalia ja sitten pintamaali, pitäisi pysyä.

Rautahauli

Toinen pytty puhallettu ja maalattu. Vanha maali oli niin ohut että lähti tosi helposti. Miranol tarttuu todella hyvin puhallettuun pintaan ja näyttäisi peittävänkin kertavedolla, saa nähdä miltä näyttää kuivuttuaan.
FXEF-81

Jake


Rautahauli

Joo. Joka vuosi vaan syvemmälle. ;D Aika hyvin näkyy ihan perus-CRC irrottavan, tai ainakin pehmentävän mäntien päällä olevaa karstaa. Siis jos ei kiire ole.

FXEF-81



streamliner

Äksidentille löytyi syy, nostajarullan akseli oli mennyt poikki ja rulla pois paikaltaan. Kai sitä joutuu vaihtamaan kaikki nostajat, ei tiiä vaikka olis orkkista Amerikan Sepon jäljiltä. (Ainahan se on positiivista että pääsee itse turailemaan tehtaan jäljiltä).

callahan

Tuohon pyttyjen maalaamiseen.
Rauta,-alumiini valuosia maalattaessa olen huomannut (tuskin ainoana) että ekan reissun kun vetäisee ohennettuna liruna pintaan saa hyvän tartunnan varsinkin alkyydi-väreillä maalattaessa.
Kuivuttuaan voi kuultaa ja kuultaakin läpi.

Siihen sitten päälle normiväri tarvittavine ohennuksineen kerta-kaksi tarpeen mukaan miten peittyy terävät kulmat + epätasaisuudet. Kukaanhan ei halua vuorata lämpöä luovuttavia osia paksujen kerrosten alle. Maalien kanssa pidempään pelannut kaveri näin miulle opetti. Hää kun on käytännössä tuon todennut  ;D
Ite maalannut aikanaan muutaman auton koneen (rautalohko) ja kannet alkyydillä.
Ihmetellyt vaan miten hyvin alkyydi kestää lämpövaikutusta päivittäiskäytössä vuosia.
- In MMAF we trust -

Lassi

Se ei kuiva ikinä kunnolla tai ainakaan kunnolla kovaksi. Siinäkö kestämisen syy?