Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

filtteri

jmc ei ole pyörä vaan tuon swingin valmistaneen firman nimi,joka lienee lopettanut jo toimintansa.

JamesHunt

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 08 heinäkuu 12, 11:56:01
jmc ei ole pyörä vaan tuon swingin valmistaneen firman nimi,joka lienee lopettanut jo toimintansa.


Kyllä kai sielä vieläkin toimintaa on, Tosin joskus kun tilaa sieltä jotain saattaa tuntua että toiminta on loppunut.. Toimitus ajat toisinaan "pitkähköjä"

filtteri

ok,muistan vaan lukeneeni jostain et meni konkkaan ja jollain oli jäänyt rahat sisään etukäteen maksetusta swingistä..korostan mä muistan :P

flhx

Lainaus käyttäjältä: Arska-74 - 08 heinäkuu 12, 11:36:11
tuli hommattua Shovel projektiksi. Olisiko kenelläkään tästä pyörästä historiatietoa kuka on rakentanut tämän ja mitä palikoita asentaneet. tuo takahaarukka mietityttää mistä pyörästä lie lainattu ?   http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1322359

Näyttää tarvikerungolta(hevosenkenkäöljysäiliö,"Y-haara" puuttuu satulan alta,tankin alla kulkeva rungon pätkä pyöreää putkea vs orgiksen neliöprofiili). Kenny Boyce vois olla hyvä veikkaus kun FXR-tyylin raameista kyse..Toki Nesskin sekoili FXR:ien kanssa, samoin Perewitz, mutta ei toi ainakaan Nessin tekeleeltä näytä.Dave tais vaan muokata orgisrunkoja? Daytec ja Chopper Guys myös valmistavat FXR-tyylisiä raameja mutta eniten toi noista KB rungolta näyttää.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Omavalmiste - 08 heinäkuu 12, 14:33:38
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 08 heinäkuu 12, 11:56:01
jmc ei ole pyörä vaan tuon swingin valmistaneen firman nimi,joka lienee lopettanut jo toimintansa.


Kyllä kai sielä vieläkin toimintaa on, Tosin joskus kun tilaa sieltä jotain saattaa tuntua että toiminta on loppunut.. Toimitus ajat toisinaan "pitkähköjä"

JMC firma lopettanut,ilmeisesti alkuvuonna? Abbey Engineering niminen yritys julkaissut alla
olevan tiedotteen(ei tietoa koska) jonka varastin netin syövereistä, siinä aiheesta jotain selviää.

LATEST NEWS

Abbey Engineering currently manufactures and stocks swing arms. Abbey Engineering has no link to a previous company JMC. This company no longer trades and has gone out of business. Abbey now employs staff from JMC and has all the expertise to manufacture swing arms from its premises in the North West of England. Abbey Engineering currently employs over 60 people with a turnover in excess of £5 million. All new customer orders will be manufactured within 2-4 weeks.

I appreciate that some people are still waiting for parts from JMC. We are currently looking at options to try and assist the director from JMC but to date I have no further information.

Please contact our sales team if you require further assistance.

Regards

Chris Jones

Managing Director
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Arska-74

#605
Lainaus käyttäjältä: flhx - 08 heinäkuu 12, 20:27:36
Lainaus käyttäjältä: Arska-74 - 08 heinäkuu 12, 11:36:11
tuli hommattua Shovel projektiksi. Olisiko kenelläkään tästä pyörästä historiatietoa kuka on rakentanut tämän ja mitä palikoita asentaneet. tuo takahaarukka mietityttää mistä pyörästä lie lainattu ?   http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1322359

Näyttää tarvikerungolta(hevosenkenkäöljysäiliö,"Y-haara" puuttuu satulan alta,tankin alla kulkeva rungon pätkä pyöreää putkea vs orgiksen neliöprofiili). Kenny Boyce vois olla hyvä veikkaus kun FXR-tyylin raameista kyse..Toki Nesskin sekoili FXR:ien kanssa, samoin Perewitz, mutta ei toi ainakaan Nessin tekeleeltä näytä.Dave tais vaan muokata orgisrunkoja? Daytec ja Chopper Guys myös valmistavat FXR-tyylisiä raameja mutta eniten toi noista KB rungolta näyttää.

OK. Erikoisemmalta tuo runko näytti omaankin silmään kun vertailin Shovelin normirunkoon. Onkos tässä kone, vaihteisto ja enska käytännössä Fxr:n kokonaan ja ilmeisesti uudemman Evo kone kävis suoraan kiinni nykyisen tilalle jos tulis tarve koneen vaihtoon... vai ?
H-D Shovel -81.   H-D Flhtcui Ultra-03.  H-D Sportster-93.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Arska-74 - 09 heinäkuu 12, 21:18:40...Erikoisemmalta tuo runko näytti omaankin silmään kun vertailin Softailin normirunkoon...

En mä tota kyllä softailiin sekoittaisi ihan ensimmäisenä. Kuten jäsen FLHX sanoi, runko on todennäköisesti Kenny Boycen Pro Street.

Ennen kuin alat tekniikkaa vaihtamaan niin katsohan mitä otteeseen on merkitty. Ei oo nimittäin mukava jäädä tien päällä kiinni siitä että pyörään on vaihdettu yli 50% osia, voi tulla kalliiksi. Tossa on nimittäin prossat aika tapissa jo tuollaisenaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

sivu/ikuisuusprojekti jytäri on edennyt kans hieman. pakoputket on soviteltu paikoilleen, rosteriset kiinnikkeet tehty vaimentimille, takatapeille ja stoppari keskituelle. sähköt käyty läpi ja miljoona ruuvia kiristetty. etujarrusatula pitää vielä avata, on varmaan vetäny ruosteeseen kun ei oikeen palat aukea kun päästää kahvasta. jää inasen kinnaamaan just sen verran että ei ajossa huomaa mutta käryää ja haisee. uudet ketjut ja rattaat tuli myös pistettyä.

kukaan jytäreiden kanssa pelannut ei varmaankaan ylläty seuraavasta;
ei käynnisty sähköstartilla. pyörittää konetta kyllä mutta ei syty. polkasemalla syttyy heti. ei vaan isossakaan akussa riitä virta kipinälle jos pyörittää sähköstartilla. 3 starttausta, pannakointia ja hyppy polkimelle -> laakista käymään. valot pelaa, vilkut pelaa. kaasarit epäsynkissä. toinen putki kuumiaa paljon enemmän ja nopeammin kun toinen. viileämmän putken puoleinen kaasari ei aukea kuin vasta 3000rpm jälkeen. paskat vaijerit ja kaasukahvan alta puuttuu se lipare mikä pitää peltiholkit kahvassa kiinni. ja sit yks juttu mikä ei varmaankaan yllätä ketään! ei lataa! uudet hiilet ja hiiliohjain ei auttanu. pitäs mitata ankkuri, uus näyttäis olevan saksassa xs650shopissa 130â,¬.

mutta henki rupeaa pikkuhiljaa palailemaan tähänkin ropposeen, tais olla kesällä 2003 kun tällä viimeksi ajeltiin.



osaako kukaan sanoa mistä pyörästä nuo vaimentimet voisi olla? brittiläiseltä näyttäisivät... ääni ei ole kova mutta pärisee metallisesti isommilla kierroksilla ja kuulostaa ärsyttävältä.

callahan

Kuulostaa varsin tutulta (luulin olevani ainoa)  ;D
Tuo startilla kipinän puuttuminen / heikkeneminen viittais vahvasti jännitteen putoamiseen startin pyöriessä eikä kipinälle riittäis voimaa riittävästi.
Itsellä sama vanhojen irrallaan olleiden kaasareiden kanssa-> ilmavuodon mahd pois suljettuani synkkays ei vaan onnistunut.. Toisen luistin kalvo oli niin kovettuneempi eikä jaksanut nousta yhtäherkästi kuin toinen.
Koppura eron huomasi toisen kanssa vierekkäin ollessaan. Kaasareita puhdistaessa ei eroa hokassut  ???
Kalvojen vaihto ja persetuntuma säätö niin on laakin peli. Ollut siitä lähdin vaan metallitouhut kesken ja seisonnassa. Rudilta saksasta (xs650.de) kalvot noihin oli aikalailla 62euroopan rahan luokkaa / luistikalvon kanssa.
Mittaa käämit niistä laturin kolmesta piuhasta, jos ok niin tutkisin latausreleen-säätimen "ei toimi" mahdollisuutta. Omani on XS-72 jossa mekaaninen latauspökäle. Toki liekkivehkeiksi hankin Boyerin kärjettömän higviliteetti-sytytinlaitteiston.
xS650.FI sivuilla muistelin olevan ohje laturin mittaukseen. Toivotaan että vaiva selviää vähemmillä kustannuksilla ;)
-Timo
- In MMAF we trust -

Jensen

Mie panin jytään opelin laturin ja solexsit kans oli ihan sohlot niin moottorikelkasta sovitin kaasarit ja toimi helkkarin hyvin mutta kelkan primeri pumppu piti laittaa kun ei ilman ryyppöä kylmänä lähtenyt käymään. Kyllästyin värkkäämään ja itte en ollut moottoria tehnyt ja epäilen että ei sillä pitkälle pötkitty vaikka 10000 markan edestä kuitteja Arwidsonilta osista.

Jensen

#610
Ei mulla digitaalikuvaa minun jytä romusta mutta kansiosta pokkarilla näppäsin ja tuosta näkee että aika nätisti sopii ja maksoi muistaakseni laturi 30 markkaa ja tein siihen sitten muovikopankin peitoksi mutta ei kuvissa.. Kylällä pitivät taas tyhmänä :D mutta ei siihen aikaan mulla ollut nettiä ja ei osia niin vain tilattu ulkomailta ja ei niitä oikein saanutkaan. Nyt on parempi ja jos fyrkkaa niin ei tartte pelleillä autonosilla. Elettiin muistaakseni vuotta 1995 tai sinnepäin.
       Se oli nätti kuin karkki candy maalauksineen. En halua enää jytää ja 350 cb oli helpompi moottoriltaan korjata ja sen tein itte sitten kun ei täällä tekijää. No olihan honda ääni vähän typerä ruputus ja jytässä kiva ääni. Panin siihen perhanan pitkän välityksen ja hyvä oli 100kmh kruisata kun orginaalit välitykset minusta hitaat ja jos 100km ajoi niin huusi ja täristi mutta kiekot kun pani niin muuttu luonne.

makkepuu

juu jännite siellä putoaa, ei ole puolalta mitattu paljonko on startatessa. akku on aika iso, en muista montako Ah mutta hyvin se pyörittää. kaapelit oli jotain 8mm2. noi kaasarien epäsynkki johtuu suurimmaksi osaksi vaijereista. siellä ei siis linkku edes käänny toisessa kaasarissa ennenku vääntää kahvaa oikeen kunnolla. viimeksi kun tuolla ajettiin oli myös kaasari-ongelmaa. toisesta kaasarista kalvo korppuna ja molemmista kurkut sökönä. kurkut on nyt uudet, samoin toisen kaasarin kalvo. se "parempi" kalvo on kyllä ollu melkein 10 vuotta siellä kaasarissa kuivana kun pyörä oli liiterissä. ei pitäis koittaa vanhoilla korpuilla säästää pennosia vaan pistää kaikki uusiksi, tai miksei uudet 34mm tai 36mm suoravetoiset mikunit. tuo on '72 xs2 eli kaikki lataukseen liittyvä on mekaanista kamaa. noita säätimiä on kai ainakin kahta mallia, eu ja us versiot. ankkuri on kertaalleen käämitty uusiksi ja johdot uusittu mutta siitäkin on aikaa se 10 vuotta. Rudilla näyttäis olevan kyllä hyvin palikkaa tarjolla, toisin kuin silloin joskus 70-luvun lopulla kun isä rakensi ekan jytärin. silloin ei kuulemma saanut kuin ilmaa gummeihin.

Jensen

Kelkan mikunit saa 50e sipale. Tai sitten vieläkin halvemmalla kelkka romulasta.. Mikunit ne oli mullakin.
         Jytäjammun startti oli paremminkin vitsi ja ei ne kellään toimineet noihin aikoihin. Huonosti tehoa kun alimitoitettu.

Jezuz

Oiskohan ollu 123 mepen säädin minkä omaani laitoin, toimii ja on yksinkertainen muovipurkki kolmella liittimellä!!

013

jytässä mitään sähköstarttia tarvita, siin on kiksi ;D
vapen laturi myös hyvä jos ei haluu tapella latauksen kanssa.
suoraveto kaasarit niin ei tarvii tapella vanhojen losojen kanssa. dellut moposportista.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.