Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Noiden Rodchopillakin olevien t-palojen kymmenen millin kavennus ei ollut mitenkään tarkoituksellinen, alun perin niiden piti olla alkuperäisten 39 mm sportin kappaleiden levyisiä. Miten keulaputkien keskipisteiden etäisyys vaihtuikin sitten rautapään 35 mm keulan vastaavaan mittaan onkin sitten toinen tarina josta eräs täälläkin vaikuttava rakentaja voi kertoa lisää ;D...

Lunkan Trigger-chopperissa on 20 mm kavennettu keula levyjarrulla, siinä napa halkaistiin keskeltä kahtia ja kavennettiin vastaavasti. Vanteen pinnaus lankesi allekirjoittaneen hommaksi silloin joskus viitisen vuotta sitten, voin sanoa että olipa vittumainen homma. Sportin navassa pinnat lähtee muutenkin niin suorassa kulmassa kohti vannetta että kavennetulla navalla vanne ei jäykistynyt vasta kuin ihan parilla viimeisellä kiristyskerralla. En suosittele.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Eikös Makelle menny noi samat T-palat, sai muistaakseni jarrun kaa kikkailla oisko laittanu 11,5" levyn tai jotain ?
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Mistä tuo rodchopin napa on peräisin. On meinaan hiano!

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 maaliskuu 12, 21:15:04
Miten keulaputkien keskipisteiden etäisyys vaihtuikin sitten rautapään 35 mm keulan vastaavaan mittaan onkin sitten toinen tarina josta eräs täälläkin vaikuttava rakentaja voi kertoa lisää ;D...

Ei sellaisia yksityiskohtia enää kukaan muista.  ::)

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 06 maaliskuu 12, 21:21:54
Eikös Makelle menny noi samat T-palat, sai muistaakseni jarrun kaa kikkailla oisko laittanu 11,5" levyn tai jotain ?

Ai yhet meni sullekin. Kiva.  :P Alkuperäisistä levyistä mulle jäi vain toinen, napaa toiseen reunaan ja pinnaamalla vanteen keskelle sain muutaman millin tilaa kiinnittää jarru suhtkoht siististi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

rodchop

Itte tehty sorvaamalla, poraamalla & hitsaamalla haponkestävästä, mulla oli takana samanlainen mutta kavennetun sijaan levennetynä 180mm renkaalle, noitten laippojen välissä on kolme sakarainen spinneri mikä ei kyllä tosta kuvasta pahemmin näy
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 06 maaliskuu 12, 22:46:46
Itte tehty sorvaamalla, poraamalla & hitsaamalla haponkestävästä, mulla oli takana samanlainen mutta kavennetun sijaan levennetynä 180mm renkaalle, noitten laippojen välissä on kolme sakarainen spinneri mikä ei kyllä tosta kuvasta pahemmin näy
OHO :o :o Ällistyttävää. Sattuuko napahommasta olemaan kuvia? Jos on niin tee siitä oma kansio.

Jake

Sorvi pashana, kiillotuskone pashana ja toinen pylväsporakonekin..  >:(

Rolocilla kiillotettu öljypönttöä. Ja jälki sen mukainen. Isolla laikalla olis jo valmis!



Lokarin kiinnikkeitä räin paikalleen. Rälläkkää ja pakkelia vielä:



Takalokarista on kyl aika ylpee :) Eka "oikea" työ englanninpyörällä ja sitä voi jopa käyttää!



Redneck

Aurinko paistoi tallin ikkunasta sisään joten kävinpä minäkin katsomassa tallissani että tapahtuuko siellä mitään ! 
Hämähäkki teki tutkimuksiaan satulalla; ainoa tapahtuma !  :) No .. kyllähän tässä itsekin alkaa herätä eloon ja pitää listata mitä olisi hommia:
-etupääjarrusylinterin mäntä on antautunut ja päästää nesteen lävitseen.
-enskakopan tyhjennysproppu tarvitsee korjaus-sarjan; on vain liimalla kiinni  :(
-voisi sovittaa tuota Kouvolan suunnalta saatua alkuperäistä satulaa. Tummanruskea synkkaa hyvin virreään pyörään ja on makeempi kuin siinä aiemmin ollut Mustang + sissy.. tuo Cobra joka on kiinni tykkään myös.   
-tulpatkin voisi tarkistaa.
-venttiilinvälyksien tarkistus/säätö.
-kaasuttimen puhdistus ja laippojen ja imusarjan tiiviyden tarkistus. Palilta sain O-renkaallisen imusarjan tiivisteet. Oli sitä vikaa että tahtoi käydä vain nopeaa tyhjäkäyntiä tai ei ollenkaan. Tuo läppäKeihin kyllä antoi hyvän potkun koneeseen ja muistan taputtaneeni tankkia riemunsekaisin tuntein huomatessani vanhan pyörän kiihtyvän oikein railakkaasti kun läpän laittoi poikittain  8)
-takarengaskin alkaa olla silestone .. jaaha, seuraava on enemmän retrokuvioinen.
-huono akku .. se on oltava kunnossa kun ei ole kiksiä.
-vilkut saatan poistaa kun niitä ei tarvii olla -79.     

Nuo kun tekee niin luulisin pääseväni  ajamaan kun siltä tuntuu :)


Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Kiwi

Tänää ruuvasin Buellia iltapäivällä, pistin sivujalan kiinni ja laitoin remmin paikoillee. Harmittaa ku ei tullu ajokamppeita mukaa, olis ollu mukavat -8 astetta lämmintä ja jäinen piha. Siinä sitte vähä törttöilin pihassa ja opettelin taas ajamaan täks kesäks. Ajokausi on jo avattu, josko viikolloppuna olis kamppeetki mukana nii vois ajella 8)

-väiski-

Puoli päivää takana ahkeraa puurtamista, jakopään koppa sai vähän rälläkkää, dynan takalokari sai rälläkkää ja sähköliimaa...   Huomenna taas osia pulverimaalarille. :) Hieman epäilyttää että pääseekö ens kesänä ajamaan, nälkä näyttää kasvavan syödessä. >:(
If it has tits or wheels, it will give you problems.

filtteri

redneck:in rautis poikkeaa rajusti siitä modista johon tällä palstalla on totuttu näkemään,mut ei huonolla tavalla ;)

-väiski-

No niin, hommat jatkuu, sähköjohdot vedin irti pyörästä ja kasasin keulan -2tuumaa progressive setillä. Tänään juodaan kaljaa, ja huomenna krapulassa kittihommia lokariin ja tankkiin.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

spn

Redneckin kapine on aika helevetin hieno, komean värinen

MKK