Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

A-P

Shoveli koki talven aikana pienen kasvojen kohotuksen, ensimmäiset testilenkit ajettu ja laite todettu toimivaksi.

Vuppe

Lehmänläjässä joku laakeri ääntänyt muutaman vuoden, jos ottas askin syksyllä irti ja käyttäs ehjäämössä.

Hiljeni huomattavasti Redlinen marjapuurolla mutta eihän se sitä korjaa.

Tilasin känädästä uuden o-renkaallisen speiserin rattaan taakse, siinä on nytkin tuollainen eikä ole vuotanut. Speiserit vaan tuppaa kulumaan askin puolelta joten sen vois vaihtaa. Pääakselissakin lienee sanomista.  :o


Vuppe

Saakohan lehmänläjän nostettua paikaltaan öljytankkia (neliskanttinen)/akkutelinettä purkamatta.... On se irti ollut pariin kertaan mutta yläpuoli on tyhjennetty ensin.

Vuppe

Ei se tuolta kyl sovi tuleen purkamatta lisää.



Olis tarkotus nostaa askin ekaa linkkua pystympään ja jättää välilinkut pois. Vaikka toi osittainen diy linkku onkin aika hyvä. Siinä  on pari kuulalaakeria rinnakkain, ja niiden välissä rasvanippa.

Jack

suoraveto siihen siirtävään linkkuun oli ainakin minusta ihan perseestä, löysin maailmalta etummaisen linkun teräsversiona. Nyt o hyvä.
Flatheads!!!

Vuppe

#2825
Ongelma siinä on linkun kulma jos jättää etummaisen linkun pois. Etukenossa olevaa linkkua kun vetää eteenpäin niin siinä jää liikerata vajaaksi. Etukenossa oleva linkku toimii sen välilinkun kanssa mutta ei suoravedossa.

Usafoorumilla nimimerkki Saddlebagrail tekee FLH malliin vivustoa jossa on askin eka linkku mukana, se sojottaa suoraan ylös, kehuu että on paljon parempi kun orggis systeemi. Ja on niitä muutkin kehuneet. Ei myy pelkkää neliöreikäistä palikkaa. Se on jotain vähän kovempaa matskua.

Kuva sen tekeleestä:



Toi mun nykyinenkin linkku on tehty kiinalaisesta teräslinkusta.

Vuppe

Koko setti:



Toi musta osa pedaalin puoleisessa päädyssä ei ole lattaa vaan s-muoto on leikattu laserilla teräskäikäleestä.  :o

Vuppe

Kyllähän se aski sieltä sopii ulostautuun öljytankkia/akkutellinkiä purkamatta.

Linkuissa ei juuri väljää ole, en taida tehdä sille mitään, vaihteet menee päälle hyvin.


Hessu

Saddlebagrain tuote on vähän keskeneräinen. Toi neliöreikä pitää olla halkaistu ja ruuvikiristys halkiossa.
Tollanen alkaa aika äkkiä klotaa. Ja kun se on kiristettävissä, menee varmaan normilatastakin tekemällä.
Tollasen neliöreiän viilaa aika iisisti kuka vaan.
Duunasin itelleni aikoinaan crmo:sta ja karkasutin. Tais olla vähän overkilliä, mutta eipähän hajoo.

Vuppe

Orkkis neliöreikäkalikkakin on kovaa matskua. Se oli joskus löysällä kun oli mutteri päässyt aukeen, ja potkin sillä meneen yhden kesän, välillä kiristelin. Sitten kun otin auki niin neliöreikä oli neliö ja samoin akselin pää, neliö. Ei ollut mennyt miksikään. Liimalla mutteri kiinni ja samat osat on vieläkin.

Aski lähti huoltoon. Mdg:ssä päittäistä seitsemisen kymppää ja pääakselissakin sitä oli liikaa, kuulemma. Eli ainakin se "pyrstölaakeri" akselin päästä kulahtanut.

Lyytinen

Minulla on haponkestävästä itse tehty. En tiedä onko siinä jotain muokkauslujittumista tai jotain tapahtunut, mutta on se ainakin 50 tkm sama vipu ollut eikä ole hörskääntynyt se reikä.

013

Tollasta rautiaista alettiin tekee, päänvaivaa aiheuttaa jätön mittailu. Ei oikein tule mieleistä keulakulmaa, sais olla loivempi kulma kuin kuvassa. Mutta ensiksi tehtävä tukevampi mittatikku ja sille asiallinen kannake, niin pääsee mittailemaan lisää
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

zeikki

Toi on haastava paikka, joko ohjausakseliin lisaa kulmaa (kromit lahtee, ylapala mennee uusiksi) tai pidemmat rockerit?

Vuppe

Aski on vielä masentajalla mutta kertoi väliaikatietona että selkeetä syytä rallatukselle ei löytynyt. Sivuakselista on lähtenyt karkaisu kuoriin, ei osannut sanoa ääntääkö se.

Pääakseli on kiksinpään kierteitä lukuunottamatta ok, ehkä syytä vaihtaa.

Kysyi mitä öljyä askissa on ollut, no milloin mitäkin.  Laitoin kesällä marjapuuroa ja se vähitellen hiljensi rallatusta. Otin ne pois ja ajoin kesän vimoset satkut mobilubella, huuhtelua.
Pääakselissa palamisjälkeä  mdg:n kohdalla, samoin puslassa. Ehkä jälleen kerran marjapuuro tukkinut puslan öljyurat. Oli viimeksi sama vaiva, silloinkin päätin että ei puuroa enää. :P

Vuppe

Tilasin tankkien väliseen tasausletkuun pikaliittimen, jos pääsis jatkossa vähän vähemmillä bensankäryillä kun tankkeja irrottelee. Muutaman kerran tullut noottia.

Samalla sitruunahapotan oikean puolen tankin, huuhtelin sitä vedellä viimetalvena reikää etsiessä ja kosteus jäi sinne, huomasin vasta ekassa tankkauksessa kurkata tankkiin.  ???

Näkyy olevan vähän putua letkunipassa.