Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

rodchop

Sportyssa ei kannata nostaa konetta runkoon, vaan runko koneeseen.
Laita mootori esim. renkaan päälle vasemmalle kyljelle, sen jälkeen pujottelet rungon paikoilleen & Laitat pari kiinnitys pulttia jotta pysyy paikoillaan.

Eli näin pääset huomattavasti helpommalla.

sama ohje pätee twincamiin jossa aski kiinteänä.

tietysti keula & takapyörä irti operaation ajaksi.
HOG Forever Forever HOG

kessu

Hemuli, Teke ja Rautahauli: ei mitään tietoa missä on tehty, ilmeisesti kotimainen valmiste kuitenkin. Ostin joskus syksyllä naapurifoorumin palstalta näkemättä sen paremmin, eikä länsirannikolta kotoisin oleva myyjäkään tiennyt missä on tehty. Takaosa on vielä alkuperäisessä kuosissaan, etupää on muokattu señor Peetun toimesta Chopperparkissa.

rodchopille kiitokset vinkistä, pitää koittaa tuota tapaa kunhan sinne asti pääsee.

Hihnapyörä nöyrtyi viimein ulosvetäjän edessä, ja mukana tuli jotain punaista, hartsimaista hilettä ihan pirusti. Ei ihme ettei lähtenyt näppivoimin.

Rautahauli

^Joo just tota muokkausta tarkotin, Länsipuolella nääsvillee.
FXEF-81

T_S

kyllä tohon runkoon pitäs yuasan akku (mallia en nyt muista) mahtua takarenkaan ja rungon pysty putken väliin, tosin aika ahtaasti.

leafhill

Jospa tämän ehtisi väsätä valmiiksi ennen kevättä...

flhx

^- stuukki huutais Crazy Frankia ja viel vähä lisää pituutta keulaan että keulii kunnolla.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

JPP

Iskariperäisyydestä ja penkistä plussaa. Onko keulaputket +4"?

leafhill

Keula vaihtunee pidempään ja kapeampaan, kunhan sellainen löytyy sopivasti. Tosin samalla vaihtoon menee etupyörä ja jarru... ja rahat loppuu. Frankin lokaria en laita, "niitähän on kaikilla"  ;D

Aika lähellä +4 muistaakseni oli, kun vertailin FLH:n keulaan. Mutta se on vähän mihin vertaa? Keulaputket taitaa olla +2 '86-'99 FLST malliset, mutta en tiedä varmaksi. Pituutta on 32 1/2" putken yläpäästä akselille (tai 25 3/16" alemmalta T-kappaleelta akselille).

JPP

Joo kyllä se taitaa olla +4" vanhaan FLH keulaan verrattuna olla. Keulan pituus näyttää omaan silmään niin hyvältä että laitan omaan Shoveliinkin +4" keulaputket. Pitää vain hakea myyjältä ens kuussa.

Komia hoijakka myös :)

kessu

Noniin, nyt niitä hyviä vinkkejä, kiitos!

Oon turannut tuon toisiovedon eturattaan kanssa yli viikon ja hermo alkaa pettää lopullisesti, kun aika tuntuu loppuvan kesken ennen kevättä. Hemulia oon kiusannut viesteillä jo kyllästymiseen asti, niin ajattelin jakaa tuskaani kaikkien kanssa.



tuo juuttaan holkki ei lähde niin millään poies tuolta, kaasulla yritin lämmittää mutta ainut suutin mikä mulla siihen kahvaan löytyy on kait sen verran iso, et liekki on lähellä liekinheittimen vastaavaa kokonsa puolesta. Laakereista syttyi rasvat jo kertaalleen liekkeihin niin pistin sitten pillin pois etten polta koko mottia (vaikka välillä mieli tekiskin).

Sen verran sain poltettua niitä lukitemössöjä että kun tein pienen kolon meisselille, niin vasaralla saa naputtelemalla holkin pyörimään, mutta millä sen sais vedettyä pois tuolta?

Pakkasten taas tultua mun ainut järkevä lämmönlähde, eli masterin dieselilämmitin lopetti toiminnan, alkuviikosta kuulemma saan ehjänä takaisin. Nyt lämpöä tuottaa voimavirralla toimiva puhallin, onneks sähkö on halpaa eikä tilaakaan ole kuin ~80m2


tuolla sitä kelpaa pienessä flunssassa ruuvata ja kirota.

Eilen netin kautta ostettu penkki saapui aamulla matkahuoltoon uskomattoman nopeasti, nyt alkaa olemaan nuo hankalammin saatavat palikat hankittuna, vielä kun sais ne asennettua paikoilleen.

Lyytinen

Eikö sitä saa siirtoleukapihdeillä edestakaisin nytkytettyä? Yksi konstihan, että hitsaisi tuohon holkkiin pari pulttia ja tuosta rattaan päästä latan palasella ponnistaisi vetää sitten.

kessu

Lyytinen: taidanpa olla sullekin sen kossupotun velkaa, eihän tuo käyny mielessäkään.. migin sain viikko sitten ja puolen tunnin käyttökoulutuksen, mut jos se mielikuvitus puuttuu niin eihän sitä tollasta hoksaa.



Ihan eivät menneet suoraan, mutta ajoivat asiansa. Alkaa närästys helpottaa. ;D

arho

Do it doggystyle

Santtu

Tilasin vääriä osia, eikös se kuulu asiaan? Tuli siellä paketissa onneksi oikeitakin osia, ainakin ne kalliimmat. Tai siis näyttivät ainakin silmämääräisesti oikeilta, tääkin ehtii vielä korjaantua.

Homma etenee sitten sorvaamalla, kuvassa oranssi on se sorvattana jatkopala. Kyseessä siis bendiksin ja startin yhdistävä pulikka:

kessu

Sain koneen viimein runkoon:


Mutta tottakai jokin vastustaa aina. Moottorin takakiinnityslevyn reiät on liian pienet noille alemmille ohjausnastoille,

vaihteistoöljyn proppu kanittaa runkoon ihan kuten TEKE ennustikin...


eikä näinollen tietty etukiinnikkeetkään natsaa kohdalleen.

Sain myös asennettua laakeripesät emäputkeen. Ylempi oli tiukka sovitus ja meni kierretangolla, alempi on niin löysä että saa kädellä laitettua ilman voimaa, ei kuitenkaan tipu itsestään. Menikö mun projekti just v*tuiks, vai voiko tuota vielä käyttää turvallisesti?