Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Sammy

Homosohvalle ei jaksa talvella tehdä muuta kun vaihtaa etuvanne suuremmaksi ja jotain muuta pientä.
Talvella illat on tunnetusti pitkiä ja pimeitä, jotain täytyy niiden varalle keksiä. 10-20-luvun boardtrackerit on aina istunut silmään niiden teknisten yksityiskohtien sekä keveyden vuoksi.
Tekniikaksi 600cc J.A.P sidevalve sekä ALBION 3-speed, fillareiksi kermanvalkoiset 26" fillarin läskirenkaat. Tuohon vähän runkoa, keulaa sekä muuta rekvisiittaa niin DIY boardtracker on valmis ;)

Rungon linjat piirsin 1:1 pahville josta helppo tulkata kuinka vituiksi putket saa väännettyä :)

Tuosta lähdetään.


Sami

Kiwi

Forssasta löyty K-malliin takavanne, on ny kaveri sille Hemulilta ostetulle... Ja vielä olis valmiiks sportsterin takanavalla, mut taitanee mennä pinnaus hommaks kun on uus napa ja ehkä pinnatki hyllyssä... Pitänee ettiä 18" rengas... Ja walkalta löyty siinä meiän huiman yhen tunnin kierroksella kaikkee turhaa pikkusälää mikä ei ollu kellekkää muulle kelvannu ;D

Hemuli

Siis ostitko sä multa sen 19" alumiinikehän? Ihmettelinkin kun sitä tässä yksi päivä etsiskelin :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Melkei tasarahalla ;D
ei muute ollu 18" hinnoissaan, niinku sillon sanoit että jos olis ollu 18" nii et olis myyny. 60â,¬ makso takavanne...

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 27 lokakuu 12, 17:33:41
Lainaus käyttäjältä: Jack - 26 lokakuu 12, 12:19:02
kiri ne kannet vaan nyt eikä vasta keväällä.

Ja oikeenlaisella avaimella pitäs kyllä ilman tönärien irrotusta onnistua

Kiristelin uusiksi eikä niitä tönäreitä tosiaan tarvi irrotella. Sen sijaan kaasarin otin vaijereiden varaan. Kytkinvaijerin säätöholkkikin oli just eikä melkein yhden pultin kohdalla joten sekin piti irrottaa.

Stop The Slop vaihdevivustolle vielä ennen kevättä, muuta remppaa ei nyt tule heti mieleen. ;)

Tähän vielä yksi asia joka taitaa olla itsestäänselvyys. Eli tönärien säätö kansien jälkikiristyksen jälkeen. Kaveri mainitsi että ne pitää tsekata ja minähän tsekkasin. Oli niin tiukat että olisi saattanut vahinkoa tulla jos olisin jättänyt tekemättä.  :o
FXEF-81

Kiwi

Tallissa tapahtuu...

Purin tuon yhen törmätyn sportin vanteen, nyt pitäs löytää pinnat tohon. Eli vanhan sporttimopon rumpu kyseessä, siihen tulee 19" alu kehä. Mistäköhän löytäs pinnat? Rosteria tai kromia. Sama sitte 18" takaselle, sportsterin takanapaan. Hemuli?

Sitte tuli pohdittua keula ratkasuita uusiks, toi hydra näyttää aika tönköltä ku on nii levee, joutus tekeen ison kiinnikkeen jarrua varten. En ny saa kuvaa mut ekasivulla ekassa viestissä kyseinen pyörä. Pitäsköhän hommata orkkis mallinen kapee keula, vaan kun niitäkää ei kasva puissa.  ???


Spöke

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 07 marraskuu 12, 21:01:26
Sitte tuli pohdittua keula ratkasuita uusiks, toi hydra näyttää aika tönköltä ku on nii levee, joutus tekeen ison kiinnikkeen jarrua varten. En ny saa kuvaa mut ekasivulla ekassa viestissä kyseinen pyörä. Pitäsköhän hommata orkkis mallinen kapee keula, vaan kun niitäkää ei kasva puissa.  ???
Häh? Eikös noita porsterin/FX 35mm keuloja oo ihan kohtuuhintaan. Mäkin myin yhden keväällä satasella T-paloineen.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiwi

Mun käsityksen mukaan noissa vanhoissa on keulassa jotain eroa noihin ~70 lukulaisiin mitä meilläki on tallissa. Vai olenko taas väärässä?

Hemuli

Oliko se niin että -71 oli vielä se teräsalaputkilla oleva 33 millinen keula. Kyllähän noitakin aina silloin tällöin löytyy, mullakin oli vielä vähän aikaa sitten kaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 07 marraskuu 12, 13:03:28
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 27 lokakuu 12, 17:33:41
Lainaus käyttäjältä: Jack - 26 lokakuu 12, 12:19:02
kiri ne kannet vaan nyt eikä vasta keväällä.

Ja oikeenlaisella avaimella pitäs kyllä ilman tönärien irrotusta onnistua

Kiristelin uusiksi eikä niitä tönäreitä tosiaan tarvi irrotella. Sen sijaan kaasarin otin vaijereiden varaan. Kytkinvaijerin säätöholkkikin oli just eikä melkein yhden pultin kohdalla joten sekin piti irrottaa.

Stop The Slop vaihdevivustolle vielä ennen kevättä, muuta remppaa ei nyt tule heti mieleen. ;)

Tähän vielä yksi asia joka taitaa olla itsestäänselvyys. Eli tönärien säätö kansien jälkikiristyksen jälkeen. Kaveri mainitsi että ne pitää tsekata ja minähän tsekkasin. Oli niin tiukat että olisi saattanut vahinkoa tulla jos olisin jättänyt tekemättä.  :o

Jatketaas nyt tämäkin samaan listaan; Pitääkö sylintereiden alamutterit avata ja kiristää uudestaan momenttiin?
FXEF-81

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 08 marraskuu 12, 11:21:06
Pitääkö sylintereiden alamutterit avata ja kiristää uudestaan momenttiin?

Noup, mut hyvä tarkistaa (ajoittain) et ovat pysyneet piukalla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

 Niissä on vähän kierrelukitetta joten ei ne ihan itsekseen aukea.

Pidetään mielessä. Däng.
FXEF-81

Jack

mä oon varmaan vetäny aina sillon joskus pannun kanssa tuurilla, kun en mä muista koskaan venoja säätäneeni kannen jälkikirrauksen jälkeen. Tai sit mä oon säätäny venat eli tönärit "liian" löysälle.

paskat... sanokaas nyt joku joka noitten kanssa ropaa koko ajan, että onko toi tarpeellista tai jossain ohjeessa määriteltyä? Häh?
Mulla kun on yli vuosikymmen siitä kun oon härräkän konetta kasannu...

Mun mielestä jos jälkikirraus aiheuttaa säätöjen häviimisen, on tönärit säädetty liian pitkiks alkuunkin tai sit kansi ei oo ollutkaan kiinni.

tai sit mä oon väärässä ja seilannu tuurilla niinku Titanic :P
Flatheads!!!

Jappis

No tää nyt on vähän turha kysymys varmaan..mut pitääks moottorin yläkannake löysätä ennen kansien jälkikiristystä.
More cowbell !!