Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Jack

KUUMAA vettä ni pitäs lähteä sininen vähällä hinkkaamisella.

Toinen vaihtoehto on painepesuri.  Aja meille ni mä vetäsen pesurilla... ;D
Flatheads!!!

Kiiski

Joo niin mäkin luulin, vein takafillarin suihkuun ja tiskiharjalla hinkkasin, se vaan nauro mulle ja tiskiharja meni vituiks. Karhunkieli, Fairy ja kuumavesi ja hirvee hiveltäminen = vaaleansininen. Aivan sama, kukaan tota takarengasta tai raitaa nää kummiskaan on se niin hyvin piilossa. Eturenkaalle pitäis tehdä sama, helvetti kun kakarat on niin flekmaattisia ettei niitäkään voi rastittaa, tai voi mutta ottaa ainakin vuoden.

Jack

siis niinku niin kuumaa ett polttaa sormia.

kokeilitko painepesurilla? pestään samalla etunavan laakerit.
Flatheads!!!

ma^ko

Painepesuri on ainoa ratkaisu minkä mä olen valkosivujen sinipinnoitteen kanssa kokenut about toimivaksi, eikä sillä pesurilla tartte laakerille sohottaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JamesHunt

Pyykinpesujauhe toimii valkosivujen suojavärin poistoon. Kai se karkee koostumus hioo sitä tai jotain mutta toimii.

KK

Nääh. Kerran testasin jotain pesuainetta sinisivuihin ja se skeida tarttui vaan pahemmin siihen, en suosittele. Kuumalla vedellä ja harjalla/sienellä on aina lähtenyt.
F.U.

-väiski-

Kyllä mulla ne siniset on aina painepesurilla lähtenyt, pesuliukkarilla kosteeksi ja painevettä perään niin hyvä tulee.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Kiiski

No karhunkieli, pyykinpesuaine ja kuuma vesi ja snadia hinkkausta oli tie menoon, tässä tapauksessa. Koeajo suoritettu. Kansien jälkikiristys ja heti kohta öljyt vaihtoon. Tietysti tankin venttiilikorkki vittuili koeajossa ja pilas tunnelmaa, huomasin että tankki vinkuu, kun hinkkasin eturengasta koeajon jälkeen. Selvis miksi stumppasi liikenneympyrässä, se on aina niin tervettä kun uuden nahkealla strokerimoottorilla ajelee laihalla. No lenkki ei ollu kuin muutaman kilsan pitkä ja pytyissä se kympin välys. Takakansi oli lenkin jälkeen 210° lämmin etummainen 20° astetta viileämpi. Niin joo ja etummainen venakoppa hikoilee (yyber hyvät silikooni päällysteiset peltitiivisteet), jotenkin tuntuu että paperi/pahvi olis tossa kohtaan voinut olla parempi.

Jensen

Sen kerran kun mulla oli valkosivut niin sellu tinnerillä ne putsasin ja helposti lähti.

Raimo-Raato

Erinäiset näkökannat tohon valkosivujen sinisen suoja-aineen poistoon liittynee hyvinkin pitkälti siihen että eri valmistajilla tuntuu olevan eri tiukassa noi eväät. Joku uus metukka niin ei tartte kuin näyttää lämmintä vettä kumeille. Shingossa puolestaan muistaakseni sai hangata hullunmulkkuna ennen kuin antautu. Kumin ikä vaikuttaa tietty kanssa.
A.K.A. Rambe

-väiski-

#580
Nonnii! Tänään takana reilu 100km, rokkaa aikalailla hyvin. Etujarrun kanssa oli vähän vaikeuksia kun kahvan säädin nopeasti kiireessä liian lähelle, jolloin jarrunesteen paluureikä pääsylkyssä olikin ummessa. Ihmettelin siinä sitten muutaman kilometrin jälkeen kun jotenkin kulku on nihkeää, pysähdyin valoihin niin tuli pieni käry nokkaan, siitä siis johtuu tuo etujarrulevyn väri.

Toinen ongelma tuli siitä ettei pyörässä ole bensahanaa ollenkaan, ajossa toimi hyvin, mutta kun sammuttaa pyörän niin johan tulvii... Takaisin tallille ja kohon neula (vai mikä se nyt onkaan) vaihtoon, ongelma poistui!

Tilanne siis lyhyesti: bensaa tankkiin ja kovaa ajoa!


Edit: Tulipa mieleen että eihän ne asiat ihan niin hienosti olekaan: vaihteistoöljyä näyttää tippuvan maahan asti, tulee kytkinvaijerin kuoren ja alapään "pultin" välistä. Onko raadilla tullut vastaan?

Ja toinen homma on säädöistä, moottorijarrun jälkeen kun avaa kaasun niin ampuu kaasariin, ei aina mut muutaman kerran tuon 100km aikana.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

frosteus

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 16 kesäkuu 12, 17:16:21
Toinen ongelma tuli siitä ettei pyörässä ole bensahanaa ollenkaan, ajossa toimi hyvin, mutta kun sammuttaa pyörän niin johan tulvii... Takaisin tallille ja kohon neula (vai mikä se nyt onkaan) vaihtoon, ongelma poistui!

Ja toinen homma on säädöistä, moottorijarrun jälkeen kun avaa kaasun niin ampuu kaasariin, ei aina mut muutaman kerran tuon 100km aikana.

Jospa se kohonneula ei pidä kumminkaan täysillä ja tulvii vähän, siksi ammuskelee, kun benziä kerääntynyt putkeen? Onneks olkoon, että olet päässyt ajoon. Pikkuviat korjaantuu sitten ajon sivussa.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

mikjus

#582
"Yöjunasta" muovautui talvella tämmönen. Vähän kaipas erikoismaalausta tai jotain...ainakin pidempää keulaa.

mopo-ukko

Tyylikäs,vähän vaihtelua jäykkäperä bobbereitten joukkoon.

frosteus

Lainaus käyttäjältä: sporttivartti - 15 kesäkuu 12, 10:44:29
Vielä puuttuu sähköjä, Trapin pätkiminen/sovittaminen, ratasjarrusäädöt... :-[ ...jos ensvkolla näkis jo kylän raittia, ois ässsssäää.

Jos penkki ei jostain syystä istukkaan, ota yhteyttä. Kiinnostaisi tuo. Jos jollain muullakin vastaavanlainen/tyylinen penkki olisi myynnissä, infotkaa, kiitos.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/