Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

mopo-ukko


Vuppe

https://www.amazon.com/dp/B009D2LPC8/ref=cm_sw_r_cp_awdb_imm_t1_hRKZFbGXSMFKE

Tosin ostin iipeistä, oli halvempi.

Lisäksi raana sössön kohokammion pohjaan.  Fast Eddyn tekele.


Minua ei gason käryt haittaa mutta tallin yläpuolella asuva mummeli ei ole samaa mieltä.

Vuppe

Ihan hyvin sitruunahappo puree ruosteeseen.

Parinpäivän liotus:



Huuhtelin ja laitoin uudet soosit sisään. Huljuttelen tankin vielä Annitrolilla viikonloppuna.

Vuppe

Tankki oli ruskeena heti kun olin huuhdellut sitruunahapot pois. Kuivasin ja annitrolia litra sisään. Pari tuntia kääntelyä ja ravistelua ja valutin ne pois. Ei ruostetta missään.

Laitoin tankin kiinni eilen, samalla kaasariin uusi o rengas kiihdytyspumpun nokkaan, vanha oli litteenä, vuosia vanha.

Rasvasin vaijerit ja huomasin että kaasuvaijerista on pari säijettä poikki, pitää tilata uus.

Eastlandista soitettiin että alkaa oleen aski kasassa. Molemmat akselit vaihtoon ymym.

Enskan sisäkoppa pitää sovitella paremmin. Esim kiinnitysreijät lohkoon on niin naftit että ei ole käytännössä pelivaraa. 5/16 unc pultit ja kopassa on kasimilliset reijät, ehkä kymppäpari päälle. Jos painais ysin jyrsintapilla avarruksen ja katsois pitääkö reikien keskiötä siirtää snadisti. Ostin täyskierteiset pultit, niilläkin saa vähän pelivaraa.

Orkkiskopassa näkyy olevan 3/8". Olihan se koppa paikallaan jo viimekesän mutta oli vähän hätiköiden kasattu.

Vuppe

Aski huulilla, kopan sovittelua. Aski on vielä sentin verran kopan takaseinästä irti, lohkon ruuvit on paikoillaan, yksi kanittaa vähän. Sitä pitää viilata.
Takimmaiset pultit ei ole vielä kohillaan mutta reijät näyytäisi olevan linjassa.



Mutta ylempi askin pinna on reikänsä laidassa. Kun tuosta kiristää askin kopan kylkeen niin koppaa nousee pinnan kiertettömälle osalle ja sehän kanittaa.



Viilakaupoille.

Vuppe

Aski on pohjalevyssään momentissa. Neljää reikää piti hiukan viilalla sohia, nyt menee koppa paikalleen ilman väkivaltaa. Eiköhän se ole ensviikolla ajokunnossa.  :P

Vuppe

Samaa huttua... Startti ja solkku paikoillaan. Laitoin tukilaakeriksi Koyon, kiinalaiset lakrut menee vuodessa aika väljän tuntuisiksi.


Vuppe

Enska koottuna ja toisioketjut vaihdettu.

Kytkintä säätäessä meinas loppua säätövara vaijerista. Mittasin kytkinvivun etäisyyden askin kyljestä ja se ei ollut kun ehkä 14mm, kirjan mukaan pitäs olla 13/16". Jokin on muuttunut, no vaihtu siinä pääakseli ja paljon muutakin. Jäi säätämättä kun en tuota mittaa muistanut. Kun sen laittaa kohilleen niin säätövaraakin tulee lisää.

Tuusulan T-Bone

Munkin tallissa tapahtuu sentään jotain. Panheadiin pitäis kuulemma saada lisää vauhtia ja kasata tommonen Revtech 100 cid kiuas. Leväytin tänään panheadin kappaleiksi, ei se ihan niin murheellinen tapaus ollu kuin etukäteen pelkäsin. ::)

Long John Stroker

shoveltimppa

En mä noista moottoreista tiedä mutta hieno vaaka sulla on  ;)

Soikkeli

C.O.G. 
Lifemember

Vuppe

Ulkomaisella foorumilla oli tuon pajan tekemät sovelin kannet ja kopat myynnissä. 2400 taalaa, oli ollut testiajossa useamman tuhannen mailia...

Tuusulan T-Bone

Billettikansille olis näköjään tilausta. Ohjuri oli käytetty niinsanotusti loppuun. Onneks molemmat kannet on pako-ohjureiden kohdalta myös halki.

Vaaka on erinomainen. Harmi kyllä se ei ole mun, vaan ainoastaan mulla erittäin pitkäaikaisessa lainassa... ;D
Long John Stroker

Hessu

No tossa sitä on korjaamista. Sit kun oot puhaltanu, löytyy varmaan halkeamat vielä istukkarenkaista tulpanreikään.
Onneks olkoon!

Tuusulan T-Bone

Vaihtokannet tulossa, ans kattoo ny kuinka paskana ne on... ;D

Kymysys panhead-ukoille: kuuluuko tuolla vetopuolen laakeriskoolien ja lohkon välissä olla tommonen holkki?

Ainakin siellä oli semmoinen. Yllättäen väljä, oli pyörähtänyt ja tukkinut öljykanavan. Lisäksi Timkenin skoolit tipahtivat melkeen itsestään tuolta poies. ::)
Long John Stroker