Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 heinäkuu 17, 10:18:37
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 29 toukokuu 17, 12:29:50
Mulla hajos viime kesänä Ruottissa Morriksen oma Single piuha. Onneks oli normi piuhat mukana, ettei tarvinnu yhellä pytyllä kotiin ajaa:)

Hehjoo, mullakin oli reissussa varmuuskopiot mukana, mutta ei niitä tarvittu, ite tehdyt kesti toistaiseksi ihan hyvin.

Semmoisen ongelman havaitsin, että mankun kannen alle kertyy ilmeisesti kondenssivettä. Muutaman kerran joutu kannen avaamaan, mutta valohoitoa kummempaa ei tarvittu.

Ominaisuus vai vika?
Ominaisuus voisi ehkä sanoa. Esimerkkinä viime kesän lopun reissu klubin kanssa Ahvenanmaalle ja erään hyvin tunnetun Chopper rakentajan, ameriikan läpikin ajettu rakennelma, keräsi joka yö kondenssivettä magneettoon.
Aina aamulla startatessa  potkujumpan jälkeen todettiin, että juu, vettähän siellä.
Mankku kuivaksi ja ekalla potkulla (tai vikalla) käyntiin.
Ehkä noi on sitten enempi toiminta varmoja California Arizona akselilla.  ;D

Jack

Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Joo, tämän kuuluisahkon chopper-rakentajan kanssa on rinnakkain laulettu "Hei mankku-ukot hyppikää". Se on kuin vertikaalitwin: hyppy yhtäaikaa. Eikä käyntiin millään. ;D

Tiiviste on kunnossa. Sitä vodaa on ollu eniten kannen alapinnassa, mistä päättelenkin sen olevan nimenomaan kondensoitunutta.
Long John Stroker

Motomatti

Kondension kanssa taistelleena erään toisen sytytyslaitteen kanssa tuli havaituksi että pelkän yöllisen ilman ja ja moottorin (ja sen laitteiden) jäähtyminen aiheutti että sitä samettisen pehmeää kesäyöilmaa imeytyi jäähtyvän laitteen sisään vaikka sadetta ei ilmennyt lähimaillakaan.

Aamulla ei käyntiin millään mutta muutaman tunnin kuluttua iltapäivällä kuin palmun alta. Tekemättä sen kummempia kuin ne turhat aamuiset käynnistysyritykset.

Kun asia jonkin ajan päästä selvisi ja vesi ja "syyllinen" löytyivät niin rakenteen ilmavaihtoa parantamalla (Koska hermeettiseksi sitä ei saisi.) ongelma suurimmalta osaltaan poistui. Myös ulkoinen suojaus sadesäällä edisti matkantekoa.

teemu-O

Kun Guzzi tuli myytyä vähäisen kilometrikertymän vuoksi, nii tuli ajatus ostaa museopeli. Halvat vakuutukset, rouvakin pääsee kyytiin jne. Naapurikunnasta löyty museokilpinen Honda CB900 bol d'or -81, piti olla ei "muuta kun ajoa" kunnossa. Ihan siisti, joten ostettava se oli.



Jakoketju naputti, täähän on helppo, mekaaninen kiristys, nääs.
Ja watut, kiristimen jenkaa ei ollu enää kannessa. Pieni epäilys jakoketjun kunnostakin tuli, joten vajaa viikko ostosta kone pois rungosta.



Ebaysta tiivisteet ja nokkaketjut, kansi koneistamolle. Parikolme viikkoa ja enää puuttuu 2 venttiilinsäätöpalaa.



Jospa tänään sais jo ajoon, kuukausi ostosta kulunut.
Et se siitä "suoraan ajoon" suunnitelmasta.   ;D
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White

Jack

ihan samalaisia kokemuksia tältä kesältä...  ;D

Suoraan ajoon, my ass...
Flatheads!!!

Top-1

Morjensta pöytään.
En oo tällä foorumilla ollu ku luku-ukkona, kun aikoinaan tuli rakenneltua vuosia pelkkiä streetfightereita.
Vuodesta 2013 olen työstänyt tällaista terapiaprojektia: Honda VTR 1000f muuntaminen customiksi.
Välillä on mennyt jopa vuosi etten projektiin oo koskenut, mutta viime aikoina taas aktiivisemmin.

Tässä projektissa on saanut ja saa laittaa koetukselle omat harrastajan osaamiset/tietämykset.
Haaveena rakennemuutoset valmiina-> rekisteröintikatsastus viim. keväälle 2018 ja valmiiksi viim. 2020.
Tarkoitus olisi tehdä tästä stoori tuonne projektit osioon jahka ehtii...

Prossat muutoksista tulee asettumaan 35-40% väliin.

Jauhoparta

Ei ainakaan liian helpon lähtökohdan valitsemisesta voi syyttää  :o Ennakkoluulotonta toimintaa, siitä tykkään. Kaipaisko vähän pituutta pärsseeseen  ??? Sopisi ehkä tyyliin paremmin

Top-1

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 26 heinäkuu 17, 22:00:47
Ei ainakaan liian helpon lähtökohdan valitsemisesta voi syyttää  :o Ennakkoluulotonta toimintaa, siitä tykkään. Kaipaisko vähän pituutta pärsseeseen  ??? Sopisi ehkä tyyliin paremmin

Check. Tuo VFR:n yksipuoleinen swingi on 8cm pitempi kuin VTR:n vakio. Mittaa siinä tosin saisi olla vielä lisää jotta hivelisi silmää enemmän, mutta melko vaikea toteuttaa laillisesti.
Swingi valualumiinia ja kiinnitys lohkossa. Jos löytyisi sellainen aluvelho, joka sen jatkaa/ kirjoittaa dokumentit katsastusinssille, niin saa ilmoittautua. 👍

Motomatti

Kysy Norsa oy:stä aluhitsaria jotta onnistuuko. Hitsaili aiemmin lentokoneita.

Tuusulan T-Bone

Tai sitten teet jostain tunnetusta kamasta koko hökötyksen ite. Ei ole leimaongelmia.
Long John Stroker

Motomatti

#2621
Tosiaan. Laadukas teräs, vaikka vähän ehkä enemmän painaakin, on hyvä vaihtoehto ja saa mitoituksen tehdä itse mieleisekseen. Sorvausta ja hitsausta.

marwec

Pyöräily on hyvä harrastus. Tossa kuvassa mun ja työkaverin pyörät kattelee kesäistä iltaa työpaikan hallista.
Silloin kun on ollut kelejä, on oltu töissä ja vapaa-aikana sitten sade lannistanut...
"Kun mä mopolla ajelen, taikka telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
Maho Neitsyt - Mikä Mun Päässä Nykii

twinspeed

^^Eipä tule liikoja kilsoja mittariin ;)

Nyt vielä mitään tehny ole, mutta osia hiukan haalinut tulevaksi talveksi.

Buell XB12 kannet ja samaisen laitteen nokat, jotka tunnetaan myös E 551 nimellä. Sitten  elektroninen sytkä, että saa kierrokset ylemmäs, rajottimen säädetty; sitten pitää joko ohjelmoida käyrä tai valita valmiista. Cometicin tiivistesatsikin tuli tilattua, erityisen ohuella kansitiivisteellä; rutut ylös sano!

XB Buellin kansissa on hiukan askartelemista, kun huohotussysteemi on erilainen kuin sportsterissa. Niissä on onneksi paikat, joihin tuon sportsterin tyylisen huohotuksen saa ja kaasarin kiinnityksen myös. Lähinnä kaasarin kiinnityksen takia sen huohotusreiän aion tehdä.  

Noista nokista en kyllä vielä tiedä, että laitanko niitä lainkaan. Nosto on niissä kyllä hyvä (.551") ja asteetkin melko ok (sekä imu-, että pakopuolella 249-252 riippuen lähteestä). SE noissa on hiukan harmi, että overlappia on kovin vähän ja muutoinkin ovat hiukan korkeat ja kaidat. Tietysti pakonokkien ajoituksen myöhäistämistä yhdellä hampaalla voi miettiä, kun menevät kiinni jo 10 asteessa yläkuolokohdan jälkeen... NO, ei sitä aukeamistakaan ehkä kannattaisi paljon panna myöhäisemmäksi. Katsotaan ja mietitään, miten toi nokkahomma kannattaa laittaa ja tulee lopulta laitettua (mikä ei tietenkään ole sama asia ;) )

XB Buellin nokat on hiukan eri tavalla järjestäytyneet, mitä sportsterin, vaikka ovatkin samanlaiset. Ajotusmerkit ei päde ja sytkän hahlo on päin peetä. Buellissa järjestys on päinvastainen ja ykkösnokka on sportsterin 4nen. Sitten on sellainen juttu vielä, että nuo E551:set ovat äänekkäiden nokkien maineessa ja base-circle on pienempi. Tuo base-circle auttanee kyllä kansien ja tikkujen kanssa: XB buellin ja uuden sporsterin kannet ovat hieman matalammat, kuin tuon minun sportsterini. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Jessica

Opettelin sit maalaamaan! Eli tän talven projekti on sit sivuvaunu chopperiin, koska miksi ei!
Et en oo ennen tosiaan maalailut kauheesti mitään tälläistä, mut oon ihan jees piirtää mallista ja tollanen sit siitä tuli loppupeleissä!
Nyt kun on toi sivuvaunun pohjatyö kondiksessa niin voi alkaa sit vähän muovaa sitä sopimaan mun pyörän kanssa.
Et jos talvi ei lopu käsiin niin mun pyörä tulee näyttämään aivan jäätävältä sit keväällä, täs on paljon mielessä mitä kaikkee pitää rakennella!

Kuvasin myös time lapse videon tosta! Meni se joku 13h tai jotain ton tekemisessä kahteenpäivään.
https://youtu.be/_YThBBLo6dw
I'm with Ratz