Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Jack

loikkarin välitysten pienentelyä, eli aski pura ja kokoa....3 ratasta meni uusiksi.
Flatheads!!!

Jake

Perjantai meni ketuiksi. Lokkarinkiinnikkeet ei istuneet ja sorvi tais kosahtaa (onneksi on takuu).

Lokarin kiinnityskankea ja takalampulle jalusta. Ne on jees, mutta lokariin tehdyt kierrepalat meni kierrätykseen. Tuntien homma  >:( (sorry taas suttuset puhelinkuvat)



Viikolla piti tehdä tämäkin..



Ja tämä..


Hemuli

Onkos tossa nyt kaksi jarrusatulaa takana? Vanhempi kelluva malli ja sitten toi Ultima/DNA kiinteä? Miten käy kun säädät ketjunkireyttä - eikös toi pillettipuristaja jää helposti vajaaksi kun se ei liiku akselin mukana?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Flatheads!!!

Spöke

Mulla on simmonen tuntuma, että tuo taaempi varisee pois ekassa kuopassa, joka on konttorilta lähtiessä heti siinä risteyksessä.
Tuo pillettimalli ruuvataan sitten korvaamaan pudonnutta. Vaihä? Oisko noin?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jake

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 06 maaliskuu 12, 13:26:34
Mulla on simmonen tuntuma, että tuo taaempi varisee pois ekassa kuopassa, joka on konttorilta lähtiessä heti siinä risteyksessä.
Tuo pillettimalli ruuvataan sitten korvaamaan pudonnutta. Vaihä? Oisko noin?
-Spöke-

Näinpä siinä saattaa käydä ;)

Katotaan sitte tota säätöhommaa, kun alan satulaa kiinnittämään. Voi olla, että menee ens talveen ja suunnitelmat uusiksi..

rodchop

Ehkä täälläkin jotain tapahtuu ::)
Joo tuo ultra kapea keula 41mm keulaputkilla varustettuna meinas aiheuttaa harmaita hiuksia, ehkä tuosta kuitenkin selvisi.

Eli ongelma oli 17cm leveät T-palat joihin ymppäsin vanhan 41mm keulan, 10" jarrulevyn & PM kaksmäntäsen puristajan. Levy kyllä mahtui juuri ja juuri pyörimään mutta jarrusatula otti reilusti pinnoihin kiinni, lisäksi olin kuullut kauhutarinoita huokoisesta valusta. No riskillä mentiin siten että jarrun puolen alaputkesta jyrsittiin kamaa pois 5mm jolloin saan siirrettyä jarrulevyä & satulaa 5mm ulospäin, tarpeen vaatiessa pystyn vielä madaltamaan pinnan puolen satulaa 2mm & jarrubrakettia 1mm. Tiukkaa tulee olee mutta onneks ei huokosia & tuntuis onnistuvan ;D

Tuli sitten tuon cromin poiston jälkeen silpastua tuosta toisesta keulaputkesta tuo niin suuresti ärsyttänyt lokarin kiinnike.

Olihan paksu jenkki cromi, jyrsittäessä irtosi sellainen kaljatölkin kokonen nikkeli, kupari, cromi käikäle. Mittasin mauserilla niin oli 0,45mm paksu ;D
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Viisi milliä :o - mittasitko paljonko seinämää jäi? Sportin 39 mm keulan alaputkissa ei ollut alun perinkään kuin vähän reilu 3 mm tavaraa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Siis toihan on kartio, tuolta ylhäältä lähti 5mm & alhaalta luonnollisesti vähemmän.
Joka tapauksessa keulaputken sisällä olevan pitkän helan lisäks 1,5mm seinämää jäljellä, eli OK ei tuossa sisä reunassa ole tuossa kohdin pahempia rasituksia & keula oli tosi hyvä laatuista ;D
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

Tiukka on sovitus  ;D Mulla on muuten vastaava konstruktio, mutta sportyn t-kappaleilla. Jarrusatulan ja pinnojen välissä on jotain milli-pari välystä ja toisesta alaputkesta piti mullakin ottaa hieman matskua että mahtuu levy pyörimään.

Nyt viimekesän ajelujen jälkeen etujarru on lähes tehoton, olisko palat lasittuneet vai mikä mättää? Alkuun se toimi ja jarrutti ihan kelvollisesti. Kyseessä vastava PM:n kaksimäntäinen kuin jäsen rodchopilla. Pitäiskö hioa palat vai vaihtaa kokonaan? Vinkkejä?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Make

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 06 maaliskuu 12, 18:37:25
Nyt viimekesän ajelujen jälkeen etujarru on lähes tehoton, olisko palat lasittuneet vai mikä mättää? Alkuun se toimi ja jarrutti ihan kelvollisesti. Kyseessä vastava PM:n kaksimäntäinen kuin jäsen rodchopilla. Pitäiskö hioa palat vai vaihtaa kokonaan? Vinkkejä?

Jarrupalat tulee hioa ajoittain palalaikalla.  ;D :P

Ei vainee, muistini syövereissä on jotain sen suuntaista että noita PM:n parrujaloja olis eri kovuisia tai pitoisia. Voi olla että oon nähny untakin. Tai että joku muu on nähnyt tai kertonut mulle.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

rodchop

Oliko sulla Rst-jarrulevy ? Jos niin muistelen että PM,llä olisi kahta eri tyyppistä jarrupalaa, oisko toinen ollu just rosterille. Varsinki jos sulla kiillotettu se levy ni voinu mennä lasimaiseks, itse kokeilisin varmaan karhentaa niitä paloja, jos yhen kauden skulaa ennen ko lasittuu niin eipä hirveesti vaivaa, ostaa sitte seuraavat sitä eri matskuu.

Joo tiukkaa tekee, mut tiukka kuulemma parempi :P
No joo tuo keula tosiaan just sen sentin kapeempi kuin Sportyn vakio, no onneks toi keula oli tosi hyvälaatusta valua, kun skitsoilin että jos paljon huokosia. Tuossa ei yhtään myöskään noissa loksun kiinnikkeissä jotka silpasin toiselta puolelta pois.

Edit: Kaima ehtikin vastata kun tätä kirjoittelin ;)
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

sama homma, ahneuksissa tuli sitte hoidettua liian kapeet t-palat pannuun. +14" 39mm putkillahan tuo on, ne palat on alubiiteistä tehty. 7-asteen ja 35mm kapeemmat ku orkkis sportin palat. Vähän meinas olla ropleemia tosiaan saada sinne mitenkää järkevästi mitään napaa, kävi jo hetken mielessä että joutuu rueta sorvilla työstämään uutta omaa desingiä. Levyjarrun hylkäsin (ja jarru on "must", tuo kun on rouvvan pannu) nyt kokonaan, laitan sinne mini-rummun aka tsopper-stopperin. se mahtuu just ja just sinne alaputkien väliin. tuskin sitä kyllä ees jarruks voi kutsua, mielummin ehkä hidastimeksi :D noh, jospa se ees mäessä paikallaan pitäessä ois avuksi..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jake

Mä kikkailin viime keväänä noiden palojen ja levyjen kanssa. Täällä palstallakin oli juttua.. Eri materiaalin levyille on omat palat ja sen kyllä huomaa! Esim. just ton DNA-puristajan kanssa tulleet palat vaan kihnas kromattua levyä, mutta kromatulle tarkotetut sitten jo pysäyttivät.

rodchop

Noista kapeista keuloista vielä, noi Sportyn alaputket on kyl hyvät tuohon hommaan kun tuolta alhaalta niin kapeet.
Oon tollasen 16cm kapeen pumppukeula paketin väsänny alkaa olee minimi kapeus jos haluu sen levyjarrulle, jollain rummulla tai pirun isolla levyllä tosta vois tietenkin vielä hieman kaventaa. Tos on pirun tiukat sovitukset vaikka tehty kapee napa, no hyvin on toiminu.

Toi on Kustomtech,in vastaava jarru ko PM, tuntui että tuossa taas oli liian kovat jarrupalat tuolle kiillotetulle levylle, hyvin kyll pitää mutta välillä ulis/kirsku, oisko ajan kanssa jotenkin lasittunu.
HOG Forever Forever HOG