Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Moottoripornosta takaisin maan pinnalle.  ;)

Kävin nyppimässä pikku pakkasessa (ulkona -24c, ei tallissa sen kylmempi ollu) pinnapultit loorankyljestä irti, syystä että tilasin heviduti kiksisetin ja se tulee ruuveilla kii. (kuusiokannat uppoo koppaan)

Oletan että kuvassa oleva metallilevy joka on neljällä ruuvilla kii, toimii myös topparina kiksin rattaalle kun jousi palauttaa polkimen ylös. Joku oil deflector ruuvataan vielä pääakselin yläpuolelle joka tiputtaa öljyä rattalle... Ja sit vaan rattaat kiinni? Pitääkö huomioida jotain tässä vaiheessa?


Jonev

#2371
Moottorit on ollut viime päivinä itselläkin mielessä. Stroker Evosta irrottelin kannet, jotta pienien savumerkkien lähde selviäisi. Myös tyhjäkäynnillä hieman "humpsutti" takaputkesta.
Yritetäänpäs saada kuvat näkymään.





Ongelma taitaa olla paikallistettu. Onkos tähän muuta aiheuttajaa kuin kampiakselin laakeri? Ylin männänrengas oli kahdesta kohtaa poikki, mutta oli vielä urassa.

Edit. Perhana kun en saa kuvia dropboxista näkymään. Onkos tässä joku jippo?
Kiitos Ma^kolle. Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan, kun opittiin jotain uutta.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jonev - 06 tammikuu 16, 13:23:31
Edit. Perhana kun en saa kuvia dropboxista näkymään. Onkos tässä joku jippo?

Joo, sellainen jippo et sun pitää viedä dropboxis kursori kuvan päälle ja oikeel korval valita et kopioi kuvan osoite...

[img]https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAC15Jk5YoxrkiPF482FwWuZwzuuPS6yYYacJaihzhqEeg/12/521079002/jpeg/32x32/3/1452096000/0/2/IMG_0992.JPG/EPezk5YEGAkgAigC/Pm40fVrtdDxqiijHcBj7n_cTGtpFxYqSRmcGrmpBEew?size_mode=3&size=1600x1200[/img]

[img]https://photos-5.dropbox.com/t/2/AAAOz8uRxg2vByNvdfRgTZAnXALIcp66CzZngWKTQiJf8w/12/521079002/jpeg/32x32/3/1452096000/0/2/IMG_0993.JPG/EPezk5YEGAkgAigC/5IqwbUzXEqIojBRkl3_Pl-5_H8AJaY-C8nJkXM9bmr0?size_mode=5&size=32x32[/img]





Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Eepo

joutessani tein tuollaisen kötöstyksen millä saa iskarit purettua.
fxstc -89

Kapteeni sika

Samaa perusjorinaa...
Jonkun kyläsepän joskus tekemästä yrityksestä huolimatta sain rattaat kiinni. Pääakselin kierreosuus oli nuijittu osittain läjään joten eihän siihen mutteria saanut. Viilaa, yksi pilalle väännetty mutteri ja sitten hain lainaan kierteen korjaus setin. "mutteri" ohjautui ensin vähän vinkkeliin mutta käänsin suoraan ja väänsin uusiksi.
Kesti jopa vääntää 50Nm momenttiin vaikka olin varma että kierre korkkaa.  ;) Taitaa kuitenkin olla se kartio joka sen paketin pitää läjässä.


Motomatti

Taannoin purin loppuun moottorin ja vaihteiston jotka oli esipurettu periaatteella: mutteri auki ja lekaa perään. Ei ihan ohjekirjanmukaista duunia. Sai siinä pyöritellä akseleita sorvissa ja murtuneita alumiiniosia hitsautella. Ihan itsepäisyyttäni kunnostin joka osan.
Aikaa meni. Mutta sitä on kalenteriin painettu ja tuossa tietokoneruudun oikeassa alakulmassa on digitaaliversio ties kuinka pitkälle. Ei ole maailmanlopusta pelkoa.

Jessica

No nyt on pyörälle tehty vaikka mitä ! Etu jarrunauhat vaihdettu ja samalla alko etujarrukin toimimaan ! Laakerit tuli vaihdettua eturenkaaseen, takarenkaan jarrut ja laakerit oli ihan ok!
Renkaat ei olleet kuin edessä joku 7v vanha ja takana vaan 17v vanha! Pitänee keräillä autosta tölkkejä uusiin renkaisiin talvenmittaan :)



Emäputken kiristäjä oli näköjään sormikireydellä enää kiinni... Ja se tuli irrotettua ja laakerit rasvattua.
Etu linkut oli päässeet menee soikeiksi... Joten uusia sellasia odotellessa! Jos ei sen jälkeen niin paljon tärisisi keula :D

Sähköt pistettiin poikien kaa kokonaan uuteen uskoon, joten nyt ei ole haperoita johtoja ja ihme virta hävikkiä! Ja pyöräkin sammuu avaimesta nykyään!! Löyty samalla Fuck öljy valo ja Noob vapaavaihde valo! Tottakai kaikki käyttöön :)



Sit vaihdettiin etulamppu tupla lamppuihin jotka on kyl aika kivan näköiset :) ylempi pitkä ja alempi normi ajovalona.
Sähköjohdot täyty tietenkin vetää värikkäimmästä johdosta mitä löyty :D



Moottorin etukiinnikkeet tein, ovat hitsausta vaille valmiit, jos tämä tukisi vähän enemmän runkoa. Öljytankin asentoa kans muutettiin ja saatiin se melkeen suoraksi. Akku meni vaihtoon ja öljyt.
(Aivan ja öljytankista putsasin kaikki ruosteet!)


Kasarit purin ja putsasin ja rasvasin. Nyt liikkuu luistimet taas sulavasti ja uudet palautus jouset on aika kova juttu! Kasarit myös säädettiin tämänjälkeen :)



Hitto on sitä aikapaljon tullut väsättyä kymmenenä työpäivänä ! ^^
Ehkä näillä pärjäisi ensikesän!
I'm with Ratz

hazzinen

jessicalla on komia keula, ei voi muuta sannoo. Itellä touhut vaiheessa. talvitelotin raatopään tuonne ulkovarastoon, mutta rouva keksi haluta tuommoset 1900-luvun alkupään kangaspuut siihen samaan koppiin. ei auta kun siirtää polttopuut syssyllä tehtyyn katokseen ja liiteristä lisää pajaa missä voi kevätsäässä sitten tehä raatopäähän pienoisia muutoksia.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Kokkonen

Hatunnosto sinulle Jessica! Mieltä lämmittää nähdä valtavirrasta rohkeasti poikkeavaa tyyliä, Itsekin pidän enemmän ruosteesta kuin kromista. Oletan että taukopaikoilla yleisöstä ei ole puutetta  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kapteeni sika

Eilen siirto lämpimään talliin. Öljyt laatikkoon ja enskaan. Valutin löpöt pois öljytankista ja moppasin säiliön pohjan, vaikka ei siellä juuri mitään ollut. Feed letku öljypumppuun ja loraus öljyä tankkiin. Sit vaan kiksillä potkuja (tulpat irti) ehkä 10-20 kertaa kunnes öljyä alkoi nouseen tankkiin. Huomasin siinä samalla että tappet screenin päällä oleva ö.p mittari näytti 10 psi:ä. Lähtee kyl samantien laskeen nollaa kohti kun lopettaa potkimisen. En olis uskonut että sinne juurikaan painetta kehittyy kun suht rauhalliseen tempoon potkii.

Alasaranamallin kiksauttajavarsikin lähti tilaukseen, sattui oleen Stormilla halvennuksessa. Hevidutisetin varressa on vissiin 2" offsettia, puolikaskin riittäisi.

GlennHughes

Arsch!

En millään keksi mitä tolle hanurille tekisi, joten kysytään raadilta.

Löysin tuollaisen mielestäni hienon penkin ja kavensin siihen persiiseen pikku ankanpyrstön. Meinasin tehdä lokariin vielä pikku "lommon" penkin kohdalle, jotta lokari istuisi tiukemmin ja laskeutuisi enempi rengasta myötäileväksi päästään. Ehkä. Ja voiko toi penkin selkänoja törröttää tollain? Jostain syystä se ei häiritse omaa silmää vaan näyttää lähinnä törkeältä.

Täytyy viedä illalla laps isovanhemmille ja jatkaa tuijottamista.
Arsch!

L+L

En tiedä, mutta on sulla aika erikoinen basso seinässä.


Aparaatti

#2383
Laitetaan nyt kuvaa omastakin kötöstyksestä kun kerran muitakin Hondia on tuotu julki ;)
Tuli tehtyä takakuuppaa, istuinta ja pakkohan se oli sitte yrittää verhoillakin ite. Tuli siinä sivussa sitte opiskeltua mummon poljettavan singerin käyttöö ;).
Pari harjotusta täyty tehdä että pääsin tähän tulokseen.

https://www.dropbox.com/s/q34t4vu5vinzc5e/Photo%2029.1.2016%2011.25.21.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/grluld31cnv3ylz/Photo%2029.1.2016%2022.36.20.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ql7jvoxriferqsz/Photo%2029.1.2016%2023.44.37.jpg?dl=0

Jarkka

Lainaus käyttäjältä: GlennHughes - 30 tammikuu 16, 07:36:22
Arsch!

En millään keksi mitä tolle hanurille tekisi, joten kysytään raadilta.

Löysin tuollaisen mielestäni hienon penkin ja kavensin siihen persiiseen pikku ankanpyrstön. Meinasin tehdä lokariin vielä pikku "lommon" penkin kohdalle, jotta lokari istuisi tiukemmin ja laskeutuisi enempi rengasta myötäileväksi päästään. Ehkä. Ja voiko toi penkin selkänoja törröttää tollain? Jostain syystä se ei häiritse omaa silmää vaan näyttää lähinnä törkeältä.

Täytyy viedä illalla laps isovanhemmille ja jatkaa tuijottamista.

Hieno satula  ;D,kovasti näyttää mun tekemältä.Alunperin tein sen shovel chopperiin,jolloin tuo selkänoja mukaili lokarin muotoja.