Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Spöke

Tankkia ja loksua. Seuraavaks sissy ja ölppäsäiliö.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

maick

Passaisko kysyä mikä tarviketankki tuo on ja paljonko on tunnelin kohdalta pituutta?

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

sakke.vee

tässä oman mopon "kehitysvaiheet". ja kehitys jatkuu edelleen =)
-niinkuin kuvista näkyy: kromiherkuilla yms ei ole paljoo mässäilty vaan kaikessa on pyritty säästämään ja käyttämään tallin nurkissa pyöriviä romuja.

ma^ko

Ei sakkepisteveellä ole sattumalta jouten tuota first generation picturen satulaa?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

sakke.vee

ja kyllä. Jarrut ovat erittäin heikkotehoiset  ;D
Seuraavana olisi muutoksen kohteena pakoputki ja typerän näköisesti liian pitkälle ulottuvat runkoputket, sekä mummopyörän stongaa meinasin hieman modata.
Moottori tulikin remontoitua ed 2 kuukauden aikana.

sakke.vee


Kapteeni sika

Loota on vielä pajalla joten pieneksi menee näpertelyt. Ketjunkiristimen selkäpuolelle liimattiin latanpätkä ohjuriksi joka pitää paketin suorassa. Orkkiskirraimessahan on hammastus joka linjaa paketin, Haydenissa ei sellaista ole.




Kapteeni sika

Dodii. Loota hallussa.

Sain retuutettua pääakselin välykseksi 0.2mm mutta siinähän kävikin niin että se välys ei ollutkaan nelosrattaan puslan ja pääakselin välissä vaan laakereissa. Neulalaakeri ja kuulalaakeri finaalissa. Oletin että se nelosrattaan pusla nyt varmasti vaihdetaan mutta sehän oli hyvässä iskussa vaikka se on ollut paikoillaan liki 50K km.
Akselissa oli vähän palamisjälkeä mutta meni kiillottamalla, puslan öljyurissa oli vanhaa marjapuuroo jässähtäneenä. Taidan alkaa käyttään nestemäistä voitelua marjapuuron sijaan.

Kuulalaakerin peltinen suoja on hakkaantunut läjään ja laakerissa tuntuu selvä klappi. Myös vetorattaan takana oleva speiseri on saanut osansa, se korvattiin O-renkaallisella versiolla. Nyt ei tunnu väljää mihinkään suuntaan, no akselissa on aivan snadisti päittäistä mutta kait sitä tuon kokoisessa laakerissa jotain satkuja onkin.

Sivuakseli piti myös shimmata uusiks.



Ensviikolla ripustellaan runkoon.



Ehjäämö sijaitsee vesilahdella. ;)

jerppe



Pikkunäpräämistä vaan tälle talvelle... Toinen tankki täytyy maalata uusiksi kesäisen vuodon seurauksena.. uudet pakoputket tekasin kans alkusyksystä niihin täytyy vielä messinkipäät sorvata..
Flathead.

sakke.vee

Hupeli mc:n ja Punthill mc:n lauantaipäivän projekti: 601 nsu:n koneen ympärille jonkinmoinen runkoviritelmä.
Nasalta oli runkojigi lainassa, kun joku sitä kuiteski kysyy kateellisena  ;D


Kapteeni sika

Mulla on tossa pyörässä 16mm2 pvc kuoriset kaapelit akun/startin/solkun kytkennöissä. On vaan suht jäykkää tavaraa, esim akulta lähtevät narut pitää olla just oikeen mittaset, vähänkin ylipitkä tekee kaaren kaapelin joka on vaikea sulloa mihinkään piiloon. Ilmeisesti kumipintainen kaapeli olis ok?

Make

Autohifipuolen kaapelit ovat vähän notkeampia kuin autosähkökaapelit.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jauhoparta

Suositus  laadukkaalle hitsauskaapelille. Nehän menee vaikka kaksinkerroin, nelinkerroin ja solmuun, kuten vanhalla liikunnanopettajalla oli tapana sanoa kouluni hyppynaruista. Jos tarvii saada pysyvä mutka kaapeliin, kannattaa lämmittää kilovoltin kutisukka ja antaa jämähtää haluttuun muotoon. Hyväksi havaittu konsti, jopa käytännössä