Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

#1935
113 c ilman jäähyä.

Se öljy tulee kyl samaa letkua öljytankille, jos yli 81 c (muistaakseni) niin se kiertää vaan lenkin jäähyllä.  Kesällä oli  jäähy punasena mut sit taas vilposemmilla keleillä se pysyi kylmänä yli sadan kilsankin lenkeillä.

Nyt parkuu pata niinkun kuuluu kun huohotus pelaa oikein. Alavääntö oli ennen vähän semmosta välillä etten tiennyt onko rikkaalla vai laihalla, vähän niinkun olis röpeltänyt mut ei kuitenkaan... en tiä.


...eikä savuta. Toistaiseksi.

Papru drop-in filsukin saattaa kuuleman mukaan sotkee huohotusta.

Hessu

Onks jäähy jäähdytin? Jos on, niin on kyllä öljyt todella kuumat kun menee teräksinen jäähdytin punaiseksi. Jotain 700 astetta. No enivei, sulla on mittarissa vikaa. Jos säiliössä öljyt on 113 asteiset, tarkottaa se että säiliön kyljelle kun heittää vodaa, pitäis sen kiehahtaa. Sellasta hd:tä ei oo vielä tullu vastaan. Sama se turha kinaa.. 113 on hyvä lukema. Kuutiotuumina. 

Kapteeni sika

Mittari testattu kiehuvalla vedellä, tasan 100 näytti. Ja 113 mitattu nimenomaan öljytankista. Jos ei o vastaan tullu ni kai se on sit menny ohi. Ei se nyt niin harvinaista oo että öljyt on yli 100, eikös se 100 oo öljylle aika optimilämpö.

filtteri

mootoriöljyn ok lämpötila (käyttö ;)) on 70-110 celsiusta

Kapteeni sika

Voe sviddu. Oletin et todellinen syy oli siinä termarissa ja lorautin vähän öljyä tankkiin, ja taas käryää. ;) Ei paljoo mut häiritsee.

Eli tarvii tosiaan reilummin tilaa huohotukselle tai sit joku oikea vika, arvauksia?

Kapteeni sika

 Laitoin läpinäkyvän letkun paluupuolelle ja kyl se näyttäs pelittävän normisti, kuplia seassa mut varmaan normia, kahvaa kääntäessä virtaus kiihtyy. Sit laitoin limppariputelin huohottimen letkun päähän nähdäkseni räkiikö sieltä öljyä. Desipari öljyä pois tankista ja 70kilsan lenkki.

Ihan snadeja roiskeita putelissa eikä savuta. Ilmeisesti oon löytänyt maksimirajan öljyn tasolle.

Onkos muuten normaalia että paluuletkun öljy valuu liki samantien pumpun läpi kun koneen sammuttaa? Syöttöpuolellahan on checkball mut entäs paluu?

Laite on kyl saattanut toimia näin vaikka kuinka kauan, en oo vaan huomannut pientä kärytystä, sehän ei ketään tapa.

Titus

No eihän sieltä paluuletkusta mitään hirmumääriä koneeseen valu takaisi . Kuumakin oli kesällä  niin mun shovelin max lämmöt oli 107 c. Ilman jäähyä. Kannet rempattu pari vuotta sitte . Ja kyllä se välillä tupruttaa joskus edestä joskus takaa. Muttei millonkaan molemmista pytyistä samaan aikaan. Outoa?

Kapteeni sika

#1942
Joo pikku liruhan se on mut aattelin vaan et onko niin paljon väljää pumpussa että kusee siksi. Öljy nousee kyl samantien ylös tankille kun starttaa.

Takapytty lähinnä kärytti mut kun öljyt oli ylärajassa niin pikku savut tuli myös etupytystä kun käytti tyhjäkäynnillä, siinä vaiheessa huohottimesta roiskui vähän öljyäkin. Tosiaankin näyttäs että öljytason pudotus korjasi, tai ainakin vähensi kärytystä. Eikä puhuta kun muutaman desin erosta.

Ja kärytys ilmeni vaan kun kone oli kuuma.


Titus

Ihan samaa tekee mullakin . Tulppia ei kuiteskaan pimennä. Sen paistomittarin viivojen puolivälin alapuolelle olen täytelly säiliön. Herkästi ylärajan tuntumassa tupsauttaapi herkemmin. En ny ole  siitä enempi enää päätäni vaivannut. Saattaahan noi männätkin olla jo ehtoopuolella. Katson sitte talvella nyt meinaan ajella kun hyvät kelit vielä.

Kapteeni sika

Samoilla tulpilla ajettu koko kesä. Onko sulla hevosenkenkätankki vai se neliskanttinen? Jos neliskanttinen niin millä tasolla pinta suunnilleen jos mitataan siipimutterikorkin tiivistepinnasta pyörä pystyasennossa.

Titus

Ihan se alkuperäinen.säiliö . Täytyy ehtoolla ottaa satula irti ja mitata. Miten mä muistin et sulla oli mittarilla se mittatikku.

Kapteeni sika

Mulla on lämpömittauksia varten alumiinista sorvattu korkki vasemman puolen täyttö/mittatikun paikalle. Siinä reikä digimittarin anturia varten, mittari stongaan.

Se säiliön oma tikku on ohut puikko josta ei kyllä nää mitään tasoja. Laitan siipimutterikorkkiin tikun (kunhan saan haettua):



Toi kierreholkkihan on korkissa, tikku puuttuu. Käsittääkseni mittatikku laitettiin sinne vasemmalle tötterösovelissa mutta sen kara jäi siipimutterikorkkiin. Ainakin varaosaluettelosta päätellen oletan. Tuon mukaan siis oon katsonut sen ylärajan. Pyörä on tallissa pystyasennossa ja satula irtoo kolmessa sekunnissa, joten ei tuonkaan kautta tason seuraamisesta ole vaivaa. Pitää varmaan lyhentää tikkua että sopii drop-in sudin päälle. Suti on pestävä vapaammin virtaava.


masala

"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

masala

Rautapään originaali valukappaletta pystyy järkevästi nitkauttamaan näköjään tasan 14 astetta.
Onneks tämä riitti mulle passelisti.

"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"