Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

#1920
Eka banskun fiksi ei mennyt ihan tuubiin, tän teetin ja ny näyttää hyvältä. Kumidampperin alla oleva reikäkin oli hakkaantunut soikeaksi kun kumi oli lähtenyt irti enkä huomannut sitä ajoissa laukun alta. Väriä vaan pintaan.




Kapteeni sika

ja sama paikoillaan. On aika tarkat sovitukset ja nyt jarrutuntuma löytyy paljon aikasemmin kun palat on heti iholla. Tässä versiossa liukutapit ja sylinteri on samassa linjassa, edellisessä ei ihan ollut. ;D



Soikeat reijät on siis porattu pyöreiksi ja niihin on laitettu pronssiholkit.

Kapteeni sika

Ketjujen ja rattaiden vaihdon yhteydessä talvella laitan Rayn speiserin pääakselille vaikka ei se taida ollakaan loota mikä sottaa snadisti, vaan joku kohta enskasta edelleen. Hitsautan ylimääräiset reijät umpeen (ruuvi-mutteripatentit helevettiin)ja tyhjennysropun kierteet korjataan jonkinlaisella holkilla. Seetana kun oon jo 2 kertaa saanut kierteet pashaksi kopasta vaikka oon koittanut varovasti kiertää tulpan kii. Lisäksi näyttäs että sisäkopan ja vaihteiston välinen kontakti ei ole ihan tiivis. Roiskeiden värissä ei ole kyllä punaisen häivääkään mutta ei se oikein voi muuta olla kun atfää, marjapuuro on paljon sitkosempaa, tää lähtee helposti pyyhkimällä.

Speiseri o-renkaineen vm 80-81 lehmänläjään.



Sniiduvinkki; Speiserin saa vitosen halvemmalla sovelivoorumin kautta versus iipei. ;D

ezmo

TUon kanssa loppui ainakin pääakselin vuoto mulla RikRakista.... Kumma kun ei tehdas ole moista....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Toi on kekattu vissiin 25 vuotta sen jälkeen kun vimonen 4 vaihteinen piktvinin loota lähti tehtaalta.

ezmo

keksinyt jo pyöriä tehdessään.... ;) sori katkesi lause edellisessä viestissä...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Mopopoika


hazzinen

helmi senkun hioutuu, sitä mukaa kun erinnäisiä jippoja näkee apinoitavaksi. tällä kertaa soolojakkaraan päällinen mallii cheap n dirty.



RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Kapteeni sika

Totesin jo viime kaudella sen ettei öljytankkia kannata täyttää ylärajaan, tai ainakaan sen yli... :-X

No tää kausi menty taas liki täydellä tankilla kun ei ole onkelmiakaan ilmennyt, (tai en ole vaan huomannut) paitsi pari viikkoa sit huomasin että takapytty hönkii snadisti sinistä tyhjäkäynnillä, loppui kun käänsi kahvaa. Myös huohotinletkun päässä näkyi normaalia enemmän liikettä. Ei tuprutellut kokoaikaa ees rankemman ajon jälkeen kun kone oli kuuma. Tulipas vaan mieleen että jos pudottaisi pintaa tankista, ja kappas vaan en ole saanut enää savumerkkejä näkyviin. Ehkä sattumaa tai sit ei.

Otin aamusta nostajapesätkin irti ja avarsin valutusreijät 3.2mm:n terällä (Joe sanoo että 1/8") Orkkisröörit on kyllä pienet. Suojaputket oli hyvässä voiteessa eli siellä on saattanut käydä pinnat korkealla. Saattoi myös olla vähän kakkiakin reijissä, huolimattomasti siivottu päällisinpuolin kun oon säädellyt tönäreitä ja siinä sottaantunut. Tai ei niitä ole juur säädellä tarvinnut, tarkisteltu lähinnä.

Tulipa samalla tsekattua nostajat.



Kapteeni sika

#1929
Noin 60 kilsan testilenkki. Ajoin välillä tien sivuun ja annoin hörskyttää tyhjäkäynnillä sivutuella, tässäkään asennossa ei pukkaa sinistä eikä roiski öljyä huohottimen letkusta.

Öljyn pinta ei ole kaukana maksimista nytkään mutta jossainhan se raja menee kun sitä on liikaa, saa vajota vielä vähän.

Toki nostajapesien öljyreikien avarruskin saattoi auttaa kansien tyhjentymisessä.


Kapteeni sika

äääh, konetietulituksen jälkeen edelleen snadisti savua, ja kyl sitä tulee myös etupytyn putkesta, mutta vähemmän. Ei taida aiheuttaa sen kummempaa toimenpidettä kun että enskaudella jatketaan Redlinellä. Sillä kone käy ainakin vähemmillä mekaanisilla äänillä.

Tuusulan T-Bone

Hevosmiesten tietotoimistossa on kehitelty teoriaa, jonka mukaan tuo Redline ei ehkä sittenkään ole kovin hyvä idea shovelin mottiin. Siitä on raportoitu ominaisuus, että se tykkää palaa pakoventtiilin varteen kiinni. Siitä seuraa ohjurin nopea kuluminen, mistä edelleen seuraa eksponentiaalisesti kasvavaa öljynkulutusta.

Omassa rutkussa samanlaisia oireita kuin Das Kapitän Schweinillä. Ohjelmassa talven aikana on kannenirroitus...
Long John Stroker

Kapteeni sika

Ahaa, mä vetelin 6000 km redukalla eli alkukauden. Oli uudet ohjurit ja venat. Perkule poijjaat!  ;)

Tosin öljyä kuluu ehkä parindesin verran tonnilla, Valvolinen syntinen 10W-60. Redlinee meni 6000km:n matkalla vajaa 1.5L

Itseni tuntien saattaa ne kannet sieltä talvella irtaantua.

Kapteeni sika

Tilannepäivitystä. Deaktivoin öljyjäähyn ja termostaatin epäilyksenä että vaiva johtuu liiasta öljystä kampikammiossa ja paluupuoli tankkiin tökkii. Kun otin termarista tankille palaavan letkun irti niin sieltä ei juur öljyä tullut, luulis että se on täynnä riippumatta siitä kiertääkö öljyt jäähyn kautta vai palaako ne tankille. Ilmeisesti joku vika termarissa kun sen pitäisi aueta kuumetessaan ja kääntää öljy jäähylle. Ilmeisesti näin käykin mutta ahistaa virtausta reilunpuoleisesti. EHKÄ.

~100kilsaa reilua satkun vauhtia ja TAAS näyttäisi siltä että NO SMOKE!

Kerron sit illalla ettei ollut vika tässäkään. ;) Tulee vaan kiire paikallistaa vika ennen talvitelakointia, varmuuden vuoksi kun ei viittis purkaa mitään.

Hessu

Eiku et oo ikinä saanu öljyjä lämpenemään 85 asteiseksi, jolloin termarin yleensä kuuluu aueta.