Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Miten sitä ihminen tulisikaan toimeen ilman jyrsinkonetta... Äänisen aallotkin siloittuvat rasvatyyneksi.

Toi menetelmä ei tavallaan ole paras mahdollinen, koska siinä joutuu ajamaan kansitason yli kahdesta paikasta. Mutta kun kone säädettiin niin suoraan kuin saatiin, näytti toimivan. Väittäisin, että pitää. Seuraavia kansia varten värkkäämme terän, jolla voi ajaa kerralla koko kansitason yli.

Säätelemmä loput setit kuntoon tossa joku päivä!
Long John Stroker

Vitone


Jotain pientä taas tehty kun vihdoinkin saatiin ilmat pysymään takakumin sisäpuolella.
Kertokaas nyypälle minkä toisiohihnan tuohon nyt tilaan... Hihnapyörät on 32 ja 66. 20mm hihna. 130 ja 133 ehdoteltu mutta mun säkällä tulee juuri se väärä  :P

jannu

Tuo rupulikummeilla ajelu asfalttiteillä vaatii kuulemma kahdet korvatulpat päällekäin...
Ujeltaa kuulemma sillai ihanasti,...mutta sorateilla kukaan ei kyllä saa kiinni.. ;)

hazzinen

ei mulla ainekaa toi durokas mitenkää vihellä, mutta ei sillä voi ajaa ku enintään satasta koska se renkas alkaa kaatumaan alle, vatkaa vallan pirukseen. tommosesta 40 euron krossirenkaasta loppuu ominaisuudet melko lyhyeen ja ymmärrettäväähän se kun on suunniteltu montulla ajeluun eikä juurikaan kadulle. ihte aattelin ostaa semmoset katuenduron renkaat mitä käyttävät nuissa africa twineissä ja muissa sarvikuonoissa.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Miska

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 08 maaliskuu 14, 23:35:17
Pestyyn öljytankkiin ladattu litra redlinen mehua ja konetta pyöritelty käsin, eli pumpun ilmausta.


Tä? pitääkö ö-pumppu ilmata jos on osat ovat olleet levällään? Mitä vaaraa jos ei kyseistä toimenpidettä suorita?  ???
-Just another guy on the lost highway-

Jack

kuhan ny katot et se öljy lähtee kiertämään säällisessä ajassa ja kampikammiossa siemenöljyt.
IMHO.
Flatheads!!!

Spöke

En oo ilmaillut, mutta syytä on ö-säiliöön tosiaan kurkkia, et liemet kiertää.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Joo ei varmaan välttämätöntä mut kunhan kylmässä tallissa lämmittelin.  ;) Kyl siinä meinas tosiaan hiki tulla ja paluuletkusta ei tullut kun pientä lirua eikä ees yhtenä koona. No sit raotin tappet screenin tulppaa ja otin paluuletkun pumpulta irti niin alkoi tapahtuun. Paluuletku kiertää jäähyn kautta ja se tais olla käsinpyörittelylle liian pitkä matka. Paineilmalla tuli kyl letkusta öljyt pihalle, eli ei se tukossa ollut.

Siis ihan vaan varmuuden vuoksi testasin.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 maaliskuu 14, 19:31:09
kuhan ny katot et se öljy lähtee kiertämään säällisessä ajassa ja kampikammiossa siemenöljyt.
IMHO.

Jokainen tietty rikkoo moottorinsa tavallaan, mutta ei olis ensimmäinen kerta kun öljyn syöttöletkussa oleva ilmalukko estää öljyn pääsyn pumpulle. Muutaman kerran joutunut menemään niin pitkälle että tippakannulla syötetty öljyä pumpulle kun se ei muuten lähde viemään sitä säiliöstä moottorille.

Käytännössä homma menee bigtwinissä niin että ensin se öljypumpun sisempi tulppa irti jonka alla on hentoinen jousi ja kuula - ne myös pois. Odotellaan hetki josko öljy lähtisi kiertämään omin voimin ja tulisi ulos avatun tulpan reiästä. Jos näin ei tapahdu niin raotetaan öljyn syöttöletkua pumpun päästä niin että öljy tulee pumpulle asti, sen jälkeen pyöritetään konetta hissukseen joko kiksillä tai vaikka takapyörästä pyörittämällä. Voihan sitä startillakin pyöräyttää tulpat irrotettuna. Jos tämäkään ei auta niin sitten lukkopihdeillä syöttöletku umpeen ja irrotetaan se pumpulta, sen jälkeen syötetään tippakannulla pumppuun öljyä samalla konetta hissukseen pyöritellen. Kun öljyä näkyy kuulareiässä niin letku takaisin kiinni ja lukkopihdit irti. Nyt pitäisi öljyn nousta omalla painollaan reiästä. Kuula, jousi ja tulppa paikoilleen ja kone käyntiin, varmista että öljynpaineen merkkivalo sammuu ja että öljy palaa takaisin säiliöön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

#1704
Juu toi oli tiedossa että check valven kuula ylös mut se on vähän hankalassa paikassa. Ja kun tuore öljy tuli tappet screenin tulpan alta yli niin ei kuulan ylös nosto ollut edes tarpeellista.

Jos konetta pyörittää startilla ilman tulppia niin syytä olla työkaluja lähellä että saa maajohdon irti, suattaapi startti hirttää kiinni. Isoppojat on kertonu.

Miska


Hyvää tietoa & toimintaohjeistusta, kiitän jälleen! Aiemmin vetänyt (tässäkin asiassa) näköjään tuurilla, onneksi ei oo mitään käynyt.  ::)
-Just another guy on the lost highway-

V-8

Ajankohtainen aihe itsellekin (kohta), saiskohan modet siirrettyä tän öljyosion omaan topicciin niin löytyis uusiks helpommin...
-FTW-

Tuusulan T-Bone

Sen syöttöletkun kun vetää mahdollisimman suoraan pumpulle (jos valinnanvaraa, niin kannen yläosassa olevaan liittimeen), pumppu yleensä ilmaa ihan itse itsensä. Mun ei ole tarvinnut ilmata yhtäkään pumppua. Toisaalta väijykello kertoo, tuleeko sitä gamista sinne vai ei. Jos tulee niin kyllä se sieltä jotain kautta poistuukin.
Long John Stroker

Jude

Rattaiden vaihdon yhteydessä tuli tehtyä ketjulle slaideri säästämään alumiinia, katellaan kesän mittaa miten kuluu, kiinnittyy startin pultteihin.

Hemuli

Terästäkö tuo suoja on? Pitää sitten infernaalista meteliä jos ketju osuu siihen - arvaa vaan mistä tiedän ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957