Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ei kestä äänenvaimennusta..

Aloittaja Ride-on, 23 joulukuu 11, 11:51:09

« edellinen - seuraava »

Ride-on

Mahtaakohan pako venat vuotaa?? kun ei kestä yhtään vaimennusta..olen kokeillut eri variaatioita, huiluja putkenpäähän ja rehellisiä vaimentajia. Ampuu heti takas kaasarista ja kun poistaa vaimmennuksen takaisinpotkiminenkin lakkaa ja tyhjäkäynti palautuu..Pitäiskö olla välittämättä naapureista vai olisko jokin ratkaisu??

Ride-on

Ennakkoa olen säätänyt..siittä ei ole ollut vastaavaa hyötyä.

Kokkonen

Olettaen että sulla on edelleen dual fire sytytys, niin käviskös tuossa nyt niin, että seos syttyy myös "väärässä" pytyssä ja sylkäisee takaisin  :-\ Elikkä seos olisi liian rikas, joka vois sellaiseksi muuttuakin kun pakopuolta ahdistetaan.
Tsekkaa kaasuttimen bensapinta ja käynnistä kone ilman rikastinta tai jos jo niin olet tehyt niin pienemmällä välialueen suuttimella, sekä kiihdytyspumppu minimiin tai kokonaan pois päältä.
Seos ohenee myös kun kokeilet ilman ilmansuodatinta, jos sellainen on muuten käytössä.

Myös imusarjan mahdolliset ilmavuodot tarkistukseen.
Venttiilien säätöjen tarkastukset kuuluvat myös rutiineihin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Smokie

Alkuperäiseen ongelmaan ei oo apua, sori....

Tosta väärään aikaan sytyttämisestä, oon menettänyt uskoni että seos vois syttyä noin paljon väärään aikaan. Se on oikeastaan aika loogista kun miettii miten joskus on aika vaikeeta saada se syttymään edes oikeaan aikaan = silloin kun on reilusti puristusta.

Kokkonen

Jeps, kovin tuo on teoreettinnen mahdollisuus, ainakin koneen käydessä. Kiksillä käynnistettäessä vaan joksus olen saanyt savut tulemaan kaasuttimesta, ilman että mun mielestä kone olis kuitenkaan taaksepäin pyörähtänyt seoksen syttymisen jälkeen. Tilanne muuttunee kun kun koneessa on sitten enemmän kierroksia.

Alkuperäinen ongelma lienee edelleen ratkaisematta? Laitapa Ride-on kommenttia niin päästään eteenpäin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 29 joulukuu 11, 16:36:07
Tsekkaa kaasuttimen bensapinta ja käynnistä kone ilman rikastinta tai jos jo niin olet tehyt niin pienemmällä välialueen suuttimella, sekä kiihdytyspumppu minimiin tai kokonaan pois päältä.

Mitäpä jo sytkä onkin kohdallaan ja vehje ampuu kaasariin liian laihan seoksen takia. Jos kyseessä on Ride-on:in avattar-kuvan pyörä, niin siinä näyttäisi olen aika pitkä putket. Voi aiheuttaa kaikkea järjenvastaista. Mä ainakin kokeilisin säätää kaasaria vähän rikkaammalle vaimentimien kanssa ja kattoa auttaako se. Jos ei, niin sitten miettimään missä muualla vika voisi olla. Mutta jos pyörä pelaa hyvin ilman vaimentimia ja kiukuttelee vaimentimien kanssa, niin todennäköisimmin kaasarin säädöillä homma pitäisi saada pelaamaan. Eli joutokäyntiä vähän rikkaammalle, ryyppy päälle, reilusti huikkaa kiihdytyspumpulla ja polkemaan.

Kiiski

Kaasarin mallista ei ole tainnut olla mitään puhetta? Mitä jos kaasuttimen läppä/ sliidi liikaa auki tyhjäkäynnillä eli tyhjäkäynti liian kovalla? Se tuppaa aiheuttamaan tota kaasariin ampumista ja mahdollisesti jopa sen että tyhjäkäyntipiiri ei ole mukana ollenkaan tai antaa vaikutelman että on liian laihalla.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 31 joulukuu 11, 11:54:36
tyhjäkäynti liian kovalla? Se tuppaa aiheuttamaan tota kaasariin ampumista
Tämä on hyvä huomio! Minulla tuossa ainoassa uudessa pyörässäni, '94 matkalehmässä, oli juuri tämä ilmiö. Kaasari (CV) kun oli aivan tukossa, niin tyhjäkäyntiä oli väännetty suurelle, että saivat sen edes jotenkin käyntiin. Kun sitten putsailin kaasarin, ampuili silti hulluna kaasariin. Kun sain säädettyä tyhjäkäynnin kohdalleen, loppui kaasariin ampuminen samantien. Yllätyin ensin ilmiöstä, mutta sitten se alkoi tuntua ihan loogiselta, kun sitä alkoi pohtia.

Ride-on

Jees..Uimurikammiossa oli roskaa ja seoksetkin rikaalla.
Profili kuvassa on vanhat putket nykyään sellaset sivuunpäin suuntautuvat.