Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

kimmo

Ajoasento tuolla apella jäi mulle hieman liian kurkoittavaksi.
Ajattelin yrittää tehdä asialle jotain.



Monenlaista oon mallannut. Tämä alkoi näyttämään mieleiseltä. Gripit tulee 2-3" taaemmas verrattuna apeen, eli ajoasento tuntuu aika hyvältä.



Romiksesta 25mm rosteriputkenpätkiä ja kiillotuspenkissä kiiltäväksi.



Rasiaporalla pystyputkiin oikea muoto:





Taivutin vaakaputken ja kaveri hitsas tigillä paketin nippuun. Saumat viimeisteltynä ja tupet paikoillaan:





Törkeätä...

-väiski-

On kyllä törky(siisti) tanko! Tuliskohan tiukkapipoiselta virkavallan edustajalta noottia tuosta, näyttäis aika keskelle näkökenttää tanko asettuvan...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 27 maaliskuu 13, 20:11:06
On kyllä törky(siisti) tanko! Tuliskohan tiukkapipoiselta virkavallan edustajalta noottia tuosta, näyttäis aika keskelle näkökenttää tanko asettuvan...

Hyvä pointti ja tuo olikin ensin kaksi tuumaa korkeampi. Se sattui just silmien tasalle. Tuossakin on varaa vielä mataloittaa. Pitää makustella.

kimmo

Kaasukahvaa rakentaessa päätin apinoida Reziä, kun sillä on niin hieno viritelelmä "Red hot chili bobber...eiku chopperissa".

Motonetin rosteri rengaspultista donitsi. Siihen tarvittavat muodot vaijeria varten ja hitsasin kiinni kahvaksi sopivaan vesijohtoputkenpätkään.



Kahvan ulkopäähän tein stopparin. sorvasin tommosen kiekon.



Väänsin M6 pultin jumiin asti tuohon kylkireikään:



Tein kahvan ulkopäähän muotoa poraamalla ja sahaamalla/viilaamalla:



M6 pultti nyt lyhennettynä sopivaksi ja tuon palikan voi ruuvata tangon päähän kiinni.



Sitten vaijerin pidike. Ei ollut 8mm rosteritankoa, mutta oli 10mm pultti, josta sorvasin 8mm tangon.. :)
Kaasutöhöllä punaiseksi ja hakkasin pään littiin ja vääntelin tommosen Cobran:



Viimeistelyä ja sorvailin M6 kuusiokoloruuvista vaijerin säätönippelin.




twinspeed

Hieno tanko! Sopii minusta vielä paremmin, mitä ape, vaikka kyllä sekin hieno oli. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

kimmo

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 29 maaliskuu 13, 12:46:50
Hieno tanko! Sopii minusta vielä paremmin, mitä ape, vaikka kyllä sekin hieno oli. 

Jostain syystä tanko näyttää paremmalta luonnossa, kuin mitä kuvissa.
Mun pokkarikamera ei oikein ole hyvä koko pyörän kuvaamisessa. Pikkudetaileja sillä kuitenkin voi kuvata hyvin. Pitää raahata jossain vaiheessa pyörä pihalle ja saa mun Tyttö ottaa kunnon kameralla kuvia (samainen tyttö on projektin taiteellinen neuvonantaja).. :)



Madalsin tankoa vielä tuuman verran tuon yllä olevan kuvan jälkeen.
Hommasin myös brittimallisen kytkinkahvan jarrukahvaksi, kun HD:n möhkälemäinen kahva näytti niin raskaalle tossa tangossa. Brittikahva oli tietysti 7/8" tangolle, mutta mukautui vaivatta 25mm putkeen.



Pikkusen meinas tympiä kun hoksasin että tuo tanko ei kiristy kunnolla kiinni tohon mun ylä T-kappaleeseen.

Mittailut osoitti, että olen hionut ja kiillotanut tuota 25mm putken alamittaan 0.1...0.2mm ja kun tuo ylä Tee pultteja kiristettäessä kiristyy yhtä aikaa haarukan takajalkojen (25mm) ja alamittaisen ohjaustangon ympärille, niin alamittainen tanko jää vähän löysälle.

Ylä Tee:



Sorvasin tällaiset palikat:



Nuo on paksummasta päästään 0.1.....0.2mm ylimittaiset tuon ohjaustankoputken sisään. Ohuempi pää taas on aika just haarukan takajalkaputken sisään.

Naputtelin nuo tankoon, niin tangon putket lihoi just sopivasti.:



Nyt tarttuvat oikein mukavasti ylä Tee- kappaleeseen kiinni.

kimmo

Pohjoisen ajokausi alkaa olla lähes parhaimmillaan, kun verstaan edessä on ~2metriä sulaa asfalttia. Siinä on hyvä tehdä kauden ensimmäiset käynnistelyt ja ajoreissut.. :D.



Pääsin nyt kuuntelemaan eka kertaa vaimennushuilujen toimivuutta. Kuulostaa sopivalta. Meteli on pehmeä ja siedettävä.



Uudet tupit paikoillaan:


ezmo

Nam. Eirttäin hieno. Eikun kelejä odotellesa...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Uusi tanko on tylyydessään hieno ja kiiltävät "vaimentajat" tuo putket esille. Flakegirit ja kruunokorkki tuo pyörään sopivan ripauksen bling blingiä.

ranze

Lainaus käyttäjältä: Jappis - 03 maaliskuu 13, 08:59:47
Mä olen niin kade tosta Kimmon laukusta oon etsinnyt just jotain tollasta..tai vanhaa kiikarikoteloa työkaluille.

Teetä mittatilauskapsäkki?

http://ranze.info/?q=node/8

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

kimmo

Pientä "pihasudittelua" on jo takana ja ensimmäinen varsinainen katuajelu oli Vappupäivänä Oulusta Muhokselle Vappukulkueessa.



Tuo alle 50cm kapea stonga tuntuu ihan hyvältä maantiellä ja kaupungissakin. Ehkä jollain hiekkaisella mökkitiellä voi kädet mennä hapoille, mutta ehkä tolla ei tarvi sellaisissa olosuhteissa ajella.

Muhokselta takas Ouluun tuli räntää/rakeita. Avopotalla ilman kasvosuojaa naama oli punaisena vielä seuraavanakin päivänä... eikä mistään vappusimasta johtuen.  :D

Putket hengittää hyvin... potkua riittää. Hyvät fiilikset.

kimmo

Viimekesänä bensa pääsi loppumaan peräti kaksi kertaa. Ko tilanteessa viitutus on ihan omaa luokkaansa kun ei voi edes syyttää muuta kuin iteseään.

Varatankkia ei tossa spoooran tankkiviritelmässä mulla ole ja niinpä ajatus varabensapullosta on kytenyt mielessä.

Urheilukauppojen Trangia ym 1 litran Fuel bottlet on hirveän kokoisia möhköjä kapeaan pyörään..
En ole sopivaa löytänyt.

"Löysin" lähes tyhjän alumiinisen spray pullon:



Irroitin suihkuttelusysteemin:





Päätin kokeilla saisiko tuohon tehdyksi pitävän korkin.
Sorvasin alumiinista palikan, johon Viton O-renkaalle ura:



Pullo oli viikonverran bensaa täynnä ylösalaisin... pitää.



Korkin jalostusta:









Alumiinijööti oli niin ohut, että kruunun sarvet piti tehdä levittämällä sopivaa kartiota hyväksikäyttäen:







Tilavuus tuolla pullolla on jotain 425.... vai olikohan se 475ml. Pääsee tuolla muutaman kilsan.
Saas nähdä pitääkö tuo korkki shovelin vispauksessa tuolla nahkaremmillä varmistettuna. Varaplääni on käyttää kuohuviinipullontapaista rautalankasidosta...  ;)

shoveltimppa

Aivan loistava keksintö :D

ma^ko

Hieno varabensapullo, mutta pessimistisesti epäilen korkkiratkaisun toimivuutta ulkona vaihtelevassa lämpötilassa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 toukokuu 13, 01:31:17
Hieno varabensapullo, mutta pessimistisesti epäilen korkkiratkaisun toimivuutta ulkona vaihtelevassa lämpötilassa.

Joo pikkasen Tsoukkina lähdin tota tekemäänkin ja riskillä, että saaapiko tuota pitämään.
Sijoituspaikka on tommonen että suurta vahinkoa ei tule, vaikka bensat tulisi ulos.

O-rengas vaikuttaa kuitenkin erittäin jämäkältä ja uskon että pitää mölyt mahassaan, jos vain tuo nahkaremmi pitää korkin paikoillaan kun paine pullosssa vaihtelee.

Varasuunnnitelma on tosiaankin rautalankasidos tuohon pullon kaulalle kuoharipullonkorkinsidoksen tapaan.... Hauskaa tuon nysvääminen ainakin oli... :)