Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Noit koppiakin on eri laatuisia. Stefalle tehtiin kyllä enemmän ttilaa niissä konversioinneissa kuin tuossa, oleellistahan tuossa on se, että kiksiakselin tukipiste siirtyy sisemmäksi ja koppaa kampeava vipumatka pitenee kun tuo stefa ei tue. Se onko se jotenkin ratkaisevaa, pane tiiä, jos tarttee kohtuu pian uuden kiksikopan ni sit oli.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jesse

entäs jos tuohon päälle väsäis jonkun tukilevyn?
akselissa ei varmaankaan paljoa "tyhjää" ole että siihen mitää tukilaakeri systeemiä mahtuis rakentamaan
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

kimmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 lokakuu 12, 01:32:05
Noit koppiakin on eri laatuisia. Stefalle tehtiin kyllä enemmän ttilaa niissä konversioinneissa kuin tuossa, oleellistahan tuossa on se, että kiksiakselin tukipiste siirtyy sisemmäksi ja koppaa kampeava vipumatka pitenee kun tuo stefa ei tue. Se onko se jotenkin ratkaisevaa, pane tiiä, jos tarttee kohtuu pian uuden kiksikopan ni sit oli.

Joo, puhut asiaa. Tukipisteen siirtyminen sisäänpäin ei ole hyvä asia, eikä siinä ole tilaa minkäänlaiselle tukilevylle, tai laakerille. Paksu prikka siinä on, mutta se ei ota ylös/alas & eteen/ taakse suuntien voimia vastaan

Upotus stefalle on nyt tehty. Jatketaan sillä pläänillä. Nähtäväksi jää kestääkö koppa. Onneksi polkija on höyhensarjalainen... :D

Tein  yhden yhtenäisen puslan laakeripronssista , orkkiksen pusla/O-rengas/pusla, rakenteen tilalle:



Tuli ihan asiallisen näköinen:



Tämän kicksikopan kanssa mietityttää vielä yks asia.
Öljyn vuotojäljet pääosin johti jälkensä tuonne kicksin akselille, mutta minusta näytti että pikkasen öljyä on falskannu myös kytkimen käyttöakselin "piipusta".

Tässä koppa kyljellään ja akseli nojollaan:



Pujotin tuohon akseliin O-renkaan, jolle vois sorvata akseliin uran niin että menis tuonne piipun sisään ja tiivistäis.

O-rengas on 1.5mm vahva, eli joku varmaan ~1.2mm syvä ura tuohon akseliin riittäis, ottaen huomioon myös akselin ja piipun välyksen.

Heikkeneeköhän tuo akseli liikaa?
Onko noita katkeillu yleensäkään?
Vuotaako nuo yleisesti vai ei? En ole siis täysin varma että tuliko se kaikki öljy kicksistä, vai tuliko myös täältä....

Jensen

Kyllä niitä katkeilee. Mie poljin rikki. Panin heavy duty osat ja protsasin puslan.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 25 lokakuu 12, 23:12:51
Kyllä niitä katkeilee. Mie poljin rikki. Panin heavy duty osat ja protsasin puslan.

Tarkotat vissiin kicksin akselia?

Entä tuo kytkimen käyttöakseli? Siihen ajattelin tuota O-rengasta.
Lieneekö tarpeen?

ma^ko

En mä muista törmänneeni katkenneeseen kytkinakseliin, kiksiakseleit on katkottu ja koppia poljettu säleiksi, varsinkin yhdistelmä kiukkuinen läski ja bigborestroker on hupaa noille osille. Aja ura O-rinkulalle, jos akseli katkeaa(en usko, mut en ole erehtymätön, siis minäkään) niin sittenhän ainakin tietää ettei tule tehdä akseliin uria. Mut en usko akselin heikkenevän liikaa ja jos se tuon stefaratkaisun jälkeen huokaa öljyy tuost savupiipust ni se sylettää sit kuitenkin eli anna mennä toinenkin "kokeellinen tiivistys" saman laskuun.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Onhan laatikon huohotus kunnossa? Rupeaa kuulostamaan siltä että öljy etsii tiensä mistä sattuu jos kytkinakseliltakin puskee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Jep, ei sen pitäis tolta pystyakselilta sylkee mitään.

Tutki se huohotuspultti... (onko tollasessa sellanen?)
Flatheads!!!

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Jack - 26 lokakuu 12, 09:25:06
Jep, ei sen pitäis tolta pystyakselilta sylkee mitään.

Tutki se huohotuspultti... (onko tollasessa sellanen?)

Joo, huohotus on tutkittu. Huohotuspultti on laatikon kannen oikeanpuolimmaisen pulttirivin toiseksietummainen. Reikä on auki.

En siis ole täysin varma onko tuosta kytkinakselilta tullu öljyä, vai ei. Mahdotonta sanoa, kun öljyvalumia ja roiskeita oli ympäri koppaa.

Käyn tässä nyt läpi kaikki vuotomahdolliset paikat ja kyselen että tuleeko tuolta kytkinakselilta normaalisti öljyä pihalle, vai ei? Millaisia on havainnot?

Tuumaan vaan että kannattaneeko tuota O-rengasta siihen laittaa vai ei ?

Muoks..... niinno tossahan sä Jack ekarivillä sen sanotki, että ei sieltä mitään pitäis tulla.... ;D
entiijä miksen hoksannu heti.


rodchop

Kyllä toi O-rengas ok Itse olen laittanu kumirinkulan siiihen päälle siten että kytkin kammmen puristuksissa. Lähinnä siksi että tuntuu että pyörää pestessä menee helposti siitä vettä askiin.
Huoharina suosin sellaista pulttimallia mihin saa letkun jolloin ei pestessä sateella vesi pääse niin helposti askiin.
HOG Forever Forever HOG

kimmo

Surautin O-rengasuran akseliin, niin että sijoittuu 3-4mm piipun yläreunasta alspäin:



Ura on hyvä olla hieman leveämpi, kuin O-rengas, että renkaalla on litistyessään tilaa pullistua aksiaalisuunassa.

kimmo

Tankin korkkina on palvellut LVI kaupan "proppu/tulppa".



Ihan hyvä, kaikessa yksinkertaisuudessaan, mutta nyt on aikaa pipertää tuohon jotakin muuta.
Otetaan pala alumiinia:



Siihen jengaa sorvista:



Tarvittavan LVI kierteen nousu on 11.5 kierrettä tuumalle. Sorvista löytyi 11 ja 12 nousut. Tein asetuksella 12/ tuuma yksi kierros kerallaan ja kierosten välissä irrotin kapopaleen pakasta, pyöräytin 6 astetta ja uudelleen kiinni ja taas kierros jne. Tuolla keinolla sai keskimääräiseksi nousuksi 11.5. Pikkusen väljän kun teki, niin toimii.

Sitten sorvailua:





Mulla on tuommonen pieni jakopöytä ja pakka siihen. Laitoin puristimella kiinni pieneen pylväs poraan ja rihtailin poran keskelle kappaletta. Sitten 60 asteen välein reikiä:





Sitten lisää vippaskonsteja peliin.
Sain tuon jakopöydän kiinni vannesahaan haluttuun kulmaan.



Ja vielä toisinkinpäin samaan kulmaan:



Tuossa sahaamisessa meinas kyllä tulla "kakka housuun", kun jännitti niin että lähteekö tuo tötterö terän matkaan ja menee pilalle. Aika rauhallisesti tuo kannatti tehdä.

Aika "rujo" lopputulos:



Leikkaukset on nyt kuitenkin halutussa kulmassa ja kaikki öbaut samanlaset keskenään. Siitä on hyvä lähtä tuunaamaan.
Kaikki mahdolliset hiomakoneet ym yritin hyödyntää, mutta tässä ehkä kuitenkin paras setti tuohon hommaan. Pieniä snurria, huopalaikka rälläkässä, pieniä kiillotushuopapuikkoja, pieni hiekkapaperilaikka.



Tommoset poraukset myös tein jakopötä / pylväs pora systeemillä:









Kuvia tuli otetuksi poikkeuksellisen paljon... Tämä oli vähä tämmönen homma että "tuleekohan tästä mitään" ja aikaakin taisin käyttää pitkälti toista viikkoa.. (vain iltaisin.. ;D)

No on se ainakin erilainen mitä se LVI tulppa.... eri värinen  ; :D




Tony

Aivan hemmetin hienoa työtä! Stetsonin nosto ja kumarrus

Vette427

tähän semmonen iso peukku!  ;)
hienoa jälkeä ja hyviä oivalluksia löytyy kyllä. tätä on ilo seurata, mitähän seuraavaksi?
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

j

Hienoa!!!!!

Mistäs tuommoinen jakopöytä kannattasi etsiä?
Ei sillä että saisin samanlaista jälkeä aikaiseksi, mutta tuommoinen vielä puuttuu. Olisi vaan joskus ollut tarpeen.

j