Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Miikka

Omassa rakkineessa on Mr Tollen sisäkaasu ja vaseliiniyhdistelmä ja toimii loistavasti.

erakko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 07 toukokuu 12, 10:42:45
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 07 toukokuu 12, 09:19:15
Eikös tuo red line ole aika lirukkaa tuonne luistiin? Laittaisin kyllä ehkä vaseliinia.

Kokeilin myös vaseliinia ja paria muuta mönjää, ei toiminut. Se punanen litku tarttuu joka paikkaan, eikä lähde ikinä pois. Mulla on ollu sitä pari vuotta tossa luistissa, eikä oo sen alkutappelun jälkeen tarvinnu tehdä mitään.

Vaijerin tärkein ominaisuus tossa ruotsikaasussa on hyvä luistavuus. Mä muistaakseni menin kaupan valmisvaijerihyllylle, väänsin niitä kuorineen solmuun ja kokeilin, miten luistaa. Sitten tilasin sopivan mittaisella kuorella sen mallin, joka luisti parhaiten.

Vähän OT mut kysynpä kuitenkin..
Mistäs tämmöinen ruotsinkaasu nimitys juontaa juurensa?  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Kiiski

^No tietämättömyydestä ! Kaikissa oikeissa H-D:eissa on tietty orgiksena sisäkaasu.

Hemuli

Jep, kuten esimerkiksi varhaisissa rautapääsportstereissa :)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

#319
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 toukokuu 12, 21:14:06
Jep, kuten esimerkiksi varhaisissa rautapääsportstereissa :)

Joo... ja lättäpäässä. Ruåtsinkahvoista en tiedä, mutta tässä made in USA vekottimessa ei pyöri tuo tappi, vaan kahvan sisäkierre oli jo jättänyt tappiin pyörimättömyydestä kertovan jäljen.

Sorvasin samanlaiset hilut kuin lätyskässäkin on, eli tapin ja siihen vielä erillisen renkaan.
Kuvassa uudet hilut ylimmäisenä ja sen alla "orkkis" tappi.



Sitten Red lineä voiteeksi...toimii. Vielä ahdistaa vaijeri hieman. Pitää löytää parempi.

Putkiin hain huilut. Niihin hieman villaa. Todella hyvä sovitus noissa huiluissa. Eivät pääse kolisemaan. Huiluihin hitsasin mutterit kiinni ja kiinnitin ne pultilla putken läpi paikoilleen.







Stongakin on saaanu värin. Lokari sai kans, mutta lakkaan tuli valuma. Lakkasin uudelleen, roikkuu kuivamassa vielä.

Penkki on löytäny kans muotonsa. Vielä nahkaa pintaan.


rodchop

Näyttää kuvassa toi vaijeri aika paksulta, itse suosin polkupyörän vaijereita, se vaihde vaijeri huomattavasti ohkasempi kuin jarru. Voit kokeilla sitä vielä siihen jarruvaijerin kuoreen, tai kumpi nyt taipuu menee paremmin jne.
HOG Forever Forever HOG

kimmo

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 11 toukokuu 12, 09:39:25
Näyttää kuvassa toi vaijeri aika paksulta, itse suosin polkupyörän vaijereita, se vaihde vaijeri huomattavasti ohkasempi kuin jarru. Voit kokeilla sitä vielä siihen jarruvaijerin kuoreen, tai kumpi nyt taipuu menee paremmin jne.

Hyvä vinkki. 1.2mm on tuo vaijeri, ja se on just noita polkupyörän jarruvaijereita..... Pitänee kokeilla vaihdevaijeria. Ne taitaa olla ~1mm....

shoveltimppa

Toivottavasti ei tuolla huilu-villa systeemillä käy putket ahistamaan liikaa. Mä sain just samanlaisella virityksellä shovelin putket niin tukkoon, että kone ei kiertänyt kuin 2000 rpm...  Mut ei ollu melukaan paha  ;D

Rezi

Mun kokemusten perusteella tuontyyppiset huilut toimii hyvin, onhan tuossa peukalon mentävä reikä keskellä.

Tämänkin prätkän näkee viikonloppuna livenä Oulun American Car Showssa :o :o Red Hot Chili Bobberin kanssa yhteisessä karsinassa, rivissä kuin köyhän talon porsaat ;D

Kyllähän tämä pyörä alkaa näyttämään sika hyvältä. Tänne postautuu varmaan lisää kuvia näyttelystä.

shoveltimppa

Ilman villaa huilu toimi mullakin ihan ok mutta villan kanssa oli varsin tukkoinen. Mulla huilu oli 1 3/4".

kimmo

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 12 toukokuu 12, 17:43:50
Ilman villaa huilu toimi mullakin ihan ok mutta villan kanssa oli varsin tukkoinen. Mulla huilu oli 1 3/4".

Jees.... 1 3/4" huilut nuo on ja noista ei näy läpi, eli siinä on tuikattu nuo reiät ulkoa sisäänpäin niin, että siitä reiästä on kääntynyt läppä sinne keskelle päin.

Eli kun tarkemmin ajattelee, niin virtaus on varmaan tarkoitettu osittain kiertäväksi sieltä ulkovaipan kautta. Nyt villa tukkii sen reitin....

En kyllä ajatellut moista ollenkaan.... oli jotenkin selvää että näihin laitetaan villa.  :)
Joudun varmaan poistamaan.....

Jensen

Joo veikkaan että villat joudut ottamaan pois kun ei ala käymään. Muistan kun panin yhteen vanhaan Yamahaan pitkät huilut niin meni aivan tukkoon ja nippa nappa jaksoi käydä ja pitä sahata huiluja lyhyemmäksi. Kivan näköisiä Shoveleita oli tänään Oulu hallissa kun kävin. Minun Shovel näyttää isommalta. :D Mulla on akseliväli muistaakseni jotain 180cm.
            Mummonrautaa odottelen kun ikävästi keulaa väänsi jarruttaessa. Heinäkuulla Shovelilla ajelen ja ehkä jossain kokoontumisessa sillä käyn.
               

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 13 toukokuu 12, 00:32:48

En kyllä ajatellut moista ollenkaan.... oli jotenkin selvää että näihin laitetaan villa.  :)
Joudun varmaan poistamaan.....

Samaa rataa meni mullakin aikoinaan ajatukset. Kokeile kuitenkin ensin käyntiin, kyllä sä sitten huomaat jos putket ahistaa  ;D

kimmo

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 13 toukokuu 12, 01:25:59
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 13 toukokuu 12, 00:32:48

En kyllä ajatellut moista ollenkaan.... oli jotenkin selvää että näihin laitetaan villa.  :)
Joudun varmaan poistamaan.....

Samaa rataa meni mullakin aikoinaan ajatukset. Kokeile kuitenkin ensin käyntiin, kyllä sä sitten huomaat jos putket ahistaa  ;D

Joo kokeillaan käyntiin ennenkuin tuomitaan. Noilla huiluilla ei mahda olla kuitenkaan väliä kummin päin laittaa? Se läppähän on nyt sitten joko vasta - tai myötäsukaan virtaukseen nähden, ja päinvastoin kun virtaus tulee ulkovaipasta takas keskelle....

Nyt vaihdan kesäkumit autoihin, kun en oo muka kerinny näiden "tärkeämpien hommien" takia.. ;D
Ja sitten tonne Ouluhallille ihmettelemään...

Rezi

Parit räpsyt näyttelystä. Kuvien laatu ei päätä huimaa. Ilman jalustaa oli pakko kuvata apusalamalla >:(

Tästä kulmasta putket on häijyimmillään. Taustalla häämöttää Finnbikerssilaisille tuttu Mannimikan Street Slugger


Tangot on sotilaallisessa ojennuksessa, mutta hoijakoiden kulmat ei täsmää ;D


Kaljatölkki hoitaa astinlaudan virkaa


Tämä kuva piti laittaa siksi kun mun prätkän flaketankki sattui sädehtimään niin sopivasti ::)


Rispaantunut antiikkilamppu antaa kontrastia muuten viimeisteltyyn prätkään. Messinkinen tankinkorkki on mallia hillitty. Etujarrukahva on vasemmalla enteillen jalkakytkintä...