Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

arho

Älkää ampuko heti!;) Mulle tuli mieleen sähkö, tai oikeammin magnetttisuus! Jos toi kappale aiheuttaa jonkinlaisen vääristymän tai jotain. Mul ei oo folio hattua päässä ni että sekin voi aiheuttaa ton;) Antakee anteeks;)
Do it doggystyle

kimmo

quote author=arho link=topic=4615.msg42030#msg42030 date=1332674774]
Älkää ampuko heti!;) Mulle tuli mieleen sähkö, tai oikeammin magnetttisuus! Jos toi kappale aiheuttaa jonkinlaisen vääristymän tai jotain. Mul ei oo folio hattua päässä ni että sekin voi aiheuttaa ton;) Antakee anteeks;)
[/quote]

Eipä oo tietoa magneettisuudesta, tai sen vaikutuksesta... Maalissa ei ainakaan ole mitään joka pitäis reagoida magneettisuuteen.

Rihtasin etuvanteen navalle. Sattui nyt kyllä kohdalle niin hyvälaatuinen vanne, että enpä ole ennen päässy tommosta pinnaamaan. Excelin tekemä.

Pinnat paikoilleen ja pyörittelin nippelit silmämääräisesti samalle tasalle kaikissa, laitoin akselin ja akselista ruuvipenkkiin vaakaan pyörimään..... alle milli heittoa laakista, eikä edes saumakohta puijjaa ollenkaan.

Tuommosen vanerinpalan laitoin kiinni tuohon vanteen iholle, jota vasten on helppo kontrolloida rihtaamista.

8mm sivuun sain rihdattua. Käytin tuohon 18" pinnasatsia. Kauppiaan mukaan normi 19" pinnoissa olisi toisen puolen pinnojen kierteet pohjanneet tämän 19" drop center vanteen kanssa, kun rihdataan sivuun 8..9mm.

Nyt kävi niin että toisen puolen pinnoissa meinää jäädä yksi kierros jengaa näkyviin:

Eipä tuo haittaa.

Firestone Champion Deluxe 4.00 x 19:

Jännitti kyllä hieman että miltä tuo kiekko tulee näyttämään.
Etuakseli nousee ~10mm ylemmäs, mitä oli sillä 21" Dunlopilla.
Ihan hyvä juttu, saakin nousta.

Renkaan leveys vanteella on tasan 100mm.

Tässä "veljekset" pitää tolppaa pystyssä:

Hemuli

Aijai, sitä ollaan näköjään rahamiehiä kun tulee Tulikivet alle ;D... Noita ihastelin itsekin mutta lompakon painaminen vasten otsaa auttoi, on ne Avonit sittenkin ihan hyvät. Mistäs muuten hommasit? Samilassilalta vai jostain ulkomailta?

Excelin vanteet on kyllä aivan ehdottomasti alan huippua. Niitä on suorastaan ilo rihdata kun ei tarvitse juuri vaivaa nähdä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 maaliskuu 12, 23:06:28
Aijai, sitä ollaan näköjään rahamiehiä kun tulee Tulikivet alle ;D... Noita ihastelin itsekin mutta lompakon painaminen vasten otsaa auttoi, on ne Avonit sittenkin ihan hyvät. Mistäs muuten hommasit? Samilassilalta vai jostain ulkomailta?

Excelin vanteet on kyllä aivan ehdottomasti alan huippua. Niitä on suorastaan ilo rihdata kun ei tarvitse juuri vaivaa nähdä.

Jaa.... kyllähän tässä yritetään budjetti pitää jotekuten kurissa.... renkaita on vaikea tehdä itse  ;D.
Tuo takakumihan on ollut jo tämän projektialbumin alusta lähtien... Sitten lähti mopo käsistä, eteen rumpujarrua, ja koko etukiekko uusiksi. Muutama mutkakin oli matkassa puuhailussa.

Olihan se 21" dunloppi aivan liian nykyaikainen tähän härveliin.

Sami Lassila on kyllä "number one" näissä renkaissa. Hinta on ihan kohtuullinen, huomattavasti halvempi verrattuna esim W&W:n hintoihin. Samilla on muuten hinnasto siellä nettisivulla.

Ja toimitus matkahuololla kestää vajaan vuorokauden.

Toki Avonit jää muutaman kympin edullisemmaksi ja on hyvät.

Ironhead -78

Mulle Sami toi samanmoiset rinkulat työmaalle Punavuoreen, mut eihän siinä ole kuljetus matkaa ku 120km. Asiakaslähtöistä sanoisin.

Hemuli

Onhan Samilla hyvinkin kohtuulliset hinnat verrattuna joihinkin muihin myyjiin jotka myyvät samaa tavaraa mitä euroopan tukkurit. Tuossa vastikään vertailin tuollaisen samanlaisen Firestonen 4.00x18 kumin hintoja ja kyllä se kannattaa Suomesta ostaa. Mutta on se Avoni kuitenkin vähän enemmän halvempi kuin vain muutaman kympin - hinnasta saa ottaa ykkösen edestä pois kun verrataan Firestoneen.

masala

Ihan uteliaisuuttani kyselen että mitä Kimmo jouduit tosta rengas setistä pulittamaan?
Tietäs vaan kuinka paljo nahkatukkaa kusetettiin ku ostin taannoin vastaavan satsin.. ::)
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

kimmo

Lainaus käyttäjältä: masala - 27 maaliskuu 12, 16:08:00
Ihan uteliaisuuttani kyselen että mitä Kimmo jouduit tosta rengas setistä pulittamaan?
Tietäs vaan kuinka paljo nahkatukkaa kusetettiin ku ostin taannoin vastaavan satsin.. ::)

Lainaus (ilman lupaa) Sami Lassilan hinnastosta:

400-19
FIRESTONE MUSTA
183,00

500-16
FIRESTONE MUSTA
191,00

Ja samantien voinkin todeta että oho.... hinnasto on näköjään päivitetty viimeisen kahden viikon aikana.

Kummastakin jos vähentää ~25...30â,¬ niin sen verran jouduin kärsimään....

Silti muualla nuo menee pitkästi yli 200â,¬.

masala

No ei mua ihan kypillä sitte viilattu linssiin.Vammalan rengaspalvelusta hain omani muistaakseni
350â,¬ pari, mut mulla oli kyllä toi etunen vaan 3,25 levee. Listahinnat tosin oli jokku ihan pimeet.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

kimmo

Lainaus käyttäjältä: masala - 27 maaliskuu 12, 20:50:49
No ei mua ihan kypillä sitte viilattu linssiin.Vammalan rengaspalvelusta hain omani muistaakseni
350â,¬ pari, mut mulla oli kyllä toi etunen vaan 3,25 levee. Listahinnat tosin oli jokku ihan pimeet.

Hyvään hintaanhan oot nuo saanu.
Kun minä kyselin Vammalasta, niin olisni joutunut maksamaan takanakista ~50â,¬ ja etusesta ~40 extraa verrattuna Lassilaan.

Tsekkasin Vammalan hinnaston.... sekin on päivitetty kuun alussa.

Nyt nuo nakit maksaa siellä 243â,¬ ja 238â,¬.

Taidettiin kumpiki ostaa nakit oikeaan aikaan ja oikeasta paikasta.... nyt ei enään raaskis.  :)

Hemuli

Kun nyt alettiin kysyä niin jatketaan. Mistä löysit Excelin teräskehiä? En ole noita nähnyt missään katalogeissa enää vuosiin. Alumiinisia vielä löytyy Zodiacilta ja Custom Chromelta mutta terästä - ei sitten mistään.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 maaliskuu 12, 22:34:47
Kun nyt alettiin kysyä niin jatketaan. Mistä löysit Excelin teräskehiä? En ole noita nähnyt missään katalogeissa enää vuosiin. Alumiinisia vielä löytyy Zodiacilta ja Custom Chromelta mutta terästä - ei sitten mistään.

Rannikon MP-osa ja rengas.
Hänen mukaansa vanne tuli Custom Cromelta ja oli yllätys hänelle itseleenkin että oli Excelin valmistama.

kimmo

Välissä ilta jonka sai kokonaan käyttää mopopuuhasteluun... Venähtikin aika myöhään.

Niittailin uudet jarruhihnat vanhoihin kenkiin. Alkuperäiset oli jo kuluneet niiteille. Olivat kiinni liimalla sekä niitattu.
Jarrusylinteri oli hyvässä kunnossa. Hoonasin kuitenkin ja laitoin uuden korjaus-sarjan.

Sitten alkoikin ihmettely kun takarengas ei holkkeineen ym romuineen sopinut takahaarukkaan...
Rengas oli 5mm oikealla, spaceriholkki 5mm liian pitkä, lokasuoja ei istunut samaan kohti renkaan kanssa....

Meni pitkää ennen kuin tajusin että hitsasin yläputkien yhdysputken lopullisesti kunnolla kiinni vasta kun pyörä oli jo purettu.

Yläputket oli vääntyneet selvästi sisäänpäin hitsauksen seurauksena.

Painoin pullotunkilla haarukan takaisin mittaansa.
Vasen puoli oli enempi taipunut ja ihme kyllä antoi paremmin periksi tuossa tunkituksessa ja pääsin helposti oikeisiin mittoihin, eli rengaskin on nyt keskellä haarukkaa, niin kuin sen rihtasin aiemmin.

Etuhaarukka paikoilleen ja tökkäsin eturenkaankin kierretangonpätkällä tuohon haarukkaan.
Oikeastihan se tulee ~5cm taaksemmas ja alemmas, kun rockerit laitetaan paikoilleen.

Ironhead -78

Maukasta silmäkarkkia tuloillansa...

kimmo

Ostin joskus Bauhausin kilopulttihyllystä rosterikupumuttereita, lähinnä siksi kun olin niin ihmeissäni että sellaisia myydään rautakaupassa.  :D

Mutta kun oon aina tykännyt "Castle nuteista" ja sokkavarmistuksista.... ne on jotenki niin teknisen näkösiä, niin aloin nysväämään niitä näin.

Ehkä nuo olisi kannattanut tilata jostain.... yllättävän työsevä homma.

Löysin messinkisiä varttituuman UNF rasvanippoja.

Nipat sopii hyvin rockkereihin ja jarrumekaniikkaan. Fiilistelyä myös "Castle nuteilla".

Nuo pultit ja prikat vielä vaihtuu rosteriin ja sitten lisätään sokat.
Mukavaa fiilistelyä tuo kasaaminen, mutta yllättävän aikaavievää.
No mukavaan hommaan onkin kyllä mukava käyttää aikaa.