Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Hessu

Jos saa ohjeistaa. Tee tosta raudasta johon reaktiotanko tulee kiinni, joka on nyt ulkokehällä kolmella snadilla ruuvilla sellanen, että se kiertää keskiön. Sieltä  kolmella tai neljällä pienellä ruuvilla ja ulkokehältä parilla. Kesto ja turvallisuus lisääntyy moninkertaisesti.

kimmo

LainaaJos saa ohjeistaa. Tee tosta raudasta johon reaktiotanko tulee kiinni, joka on nyt ulkokehällä kolmella snadilla ruuvilla sellanen, että se kiertää keskiön. Sieltä  kolmella tai neljällä pienellä ruuvilla ja ulkokehältä parilla. Kesto ja turvallisuus lisääntyy moninkertaisesti.

Saa ohjeistaa... monesti pääsee parempaan lopputulokseen kun on useita näkemyksiä käytettävissä.
Tuo vois olla kyllä hyvä idea.

Mallasin pahvista tämmöstä:

Tuo vois olla vaikka 3mm kamaa, hitsattu pisteistä/reikien kautta taustapuolelta kiinni tuohon kilpeen.

Reaktiotangon siipi olis kuitenki erillinen osa...3mm:n kama ei riitä siihen. Se vois olla 6mm:n lattaa. Siihen ei enään tarvis tehdä tuota step outttia kun tuon 3mm:n lätkä steppaa sen ulospäin tarpeeksi.

Hessu

Olis vaan paljon tukevampi, kun olisi yhtä osaa. Laitat varmaan lujat pultit, eikä tollasia sinkattuja 8.8.
Mä yrittäisin tehdä 3mm josta olisi reunat käännetty. Tulisi kevyt ja tukeva.

kimmo

LainaaOlis vaan paljon tukevampi, kun olisi yhtä osaa. Laitat varmaan lujat pultit, eikä tollasia sinkattuja 8.8.
Mä yrittäisin tehdä 3mm josta olisi reunat käännetty. Tulisi kevyt ja tukeva.

hyvä idea, mutta mun laitteilla 3mm:n levyn taivuttaminen tiukkaan on aika epätoivoinen ajatus.
Sitä step outtiakin pitäis saada sille siivelle ~3mm.... Menee vähä vaikeaksi.

Tuo 6mm:n pultti on ihan demotarkoituksessa tossa. Alumperin ajattelin niitata...
Nuo pultinreiät vois tietysti porata vaikka 10mm:iin ja hitsata niistä rei'istä. Hitsinystyn voi naamioida "niitin kannaksi".

Hemuli

Onko sulla hydrauliprässiä käytössä? Jos mun pitäis tehdä tollanen varsi pokatuilla reunoilla niin kokeilisin tehdä työkalut prässiin ja painaa sillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Mitä jos tekisit piirroksen mukaisen palikan jonka sitten hitsaisit kiinni tuohon jo tekemääsi palikkaan. Luulis sen olevan sitten riittävän luja. Ihan sillä ehdotan, että säästäisit aikaa ja saisit pyörän ens kesäksi liikenteeseen.

Oppet

kimmo

"prässinä" mulla on pullotunkkeja ja ratakiskosta tehty kehikko.
Kyllähän sillä onnistuu, mutta vaatii panostusta työkaluun....

Kunnollinen Jyrsinkone helpottais elämää monesti niin osien, kuin työkalujenkin teossa.

Jotain tommosta Rezin piirtämää mietin myös, mutta ajattelin että lähes samalla vaivalla tekee tämmösen:

Tarkempi zoomailu osoitti että sitä step outtia ei välttämättä tarvitakaan. Rummun sovitus piti tehdä niin että kilven ulkopinta jää ~2mm ulommas mitä rummun reuna, niin siipi ei hinkkaakaan rummun reunaa.

Tuo on nyt 3mm:n kamaa ja on yhtäpuuta ja tukee myös jarrukammen ja pivot tapin ympäristöstä.
Tuohon päälle nyt hitsataan tuo toinen 3mm:n siipi.

Kyllä ny tuntuu että tuosta tulee tarpeeksi luja... ;D

kimmo

LainaaKattokaapa Crossi zetin kilpeä yksinkertaisuudessaan nerokas, peltiä ja n.5mm lattarautaa.

Jep, tuossa crossi zetin kilvessä on vain ja ainoastaan kaikki oleellinen..... tuo on erittäin hyvä referenssi aiheeseen.
Eli nyt kun tein tommosen "vahvikkeen", niin voisin itseasiassa heittää kuikkaa sillä kilvellä ja laittaa vaikka pahvia pölysuojaksi.... :D :D :D

Don Quijote

Niistä reunan jäykistepokkauksista tuli mieleen, että ihan vasaroimalla reunan koholleen sopivaa alasinta tai kulmaa vasten onnistuu ilman prässiäkin. Miksi tehdä simppelistä asiasta turhaan monimutkaista?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Ootko koskaan kokeillut vasartaa kolmen millin plootua? Varsinkaan noin kapeaa palasta ::) ;D...

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 08 maaliskuu 12, 18:39:37
Ootko koskaan kokeillut vasartaa kolmen millin plootua? Varsinkaan noin kapeaa palasta ::) ;D...

Hyvä pointti kyllä, kai siinä saa takoa ihan urakalla. Jotain lattarautaa ja parimillistä peltiä on kyllä tullut naputeltua ihan kohtuullisella menestyksellä. Ehkä sillä prässillä sit kumminkin... :-[
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

kimmo

Tein hitsisaumalle tilaa tuohon lattojen väliin:

Ympärihitsaus ja pari pistehitsausta reikien kautta:

Reikiä kilpeen ja niiden kautta hitsaus tuolta käänöpuolelta:

pari milliä jää väliä tuohon rummun reunan ja siiven väliin.

Jousitus normaali asennossa:

Jouset pohjassa:

Tuo siipi näyttää jotenki ohuelta, vaikka on 6mm. siihen vois ehkä hitsata vielä pienen harjanteen keskelle siipeä ulkopuolelle.....? Niitit tietysti vielä noihin reikiin.

Hemuli

Toiset tekee mitä osaa, toiset taas näköjään mitä haluaa :)... Hienon näköistä jälkeä, arvostusta ei ainakaan vähennä yhtään kaluston vähyys.

erakko

Jos tuo auttaisi siihen kumminpäin nokka tulee!  :)
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.