Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Takahaarukan alemman runkoputken linja on ihan hyvä kunhan alempi putki lähtee ylös ennen takahaarukanputke, eikä peitä sitä. Vaikka nousisivat tuolleen jyrkemmässäkin kulmassa niin ihan ok mun silmään kunhan eivät harota toisiinsa nähden.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kimmo

#46
LainaaNoista pakoputkista - kokeilepa laittaa ne samaan linjaan takahaarukkaputken kanssa
No kokeilinhan minä sitä heti ensimmäisenä, kun olin mielessäni päättäny laittaa ne just sillain kun ajattelin just tuota harmoniaa....
Mutta jotenki se näytti vaisulta:



Tää kuva ja tuo aiempi ovat kyllä mun mielestä kaks ihan eri mopoa....on se pienestä kiinni.

Luulen että tuo pitkän hoijakan ansiosta, (tai jostain ihan muusta syystä) tuon ylemmän putken linja passaa silmään jos se risteää ylhäällä hoijakan ja lokarin siellä samassa pisteessä öbaut... eli akselista kohtisuoraan ylös lokarin korkeimmalla kohtaa.

Ja alempi putki on laitettava aika lähelle saman etäisyyden päähän yläputkesta kuin mitä se on tossa laatikon kohdalla.

Penkkikin törröttää kyllä niin törkeesti että jotain törkeyttä ehkä putkienkin piikkiin tarttis....

Enivei kyllä tämä pikkusen funtsaamista ny tarvii ennen kemppiä.

ma^ko

Mä tykkään kyl jyrkemmistä enemmän vaikkeivät olekaan harmobiassa rynkoputken kanssa, räyhäkkäämmät selkeästi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 tammikuu 12, 13:49:08
Mä tykkään kyl jyrkemmistä enemmän vaikkeivät olekaan harmobiassa rynkoputken kanssa, räyhäkkäämmät selkeästi.
Samaa mieltä. Jyrkmmät on nimen omaan räyhäkät ja ryhdikkäät. Laitanpa kuvat vielä alekkain niin voi oikeasti verrata.



Kokeileppa mallata siirtämällä  tuolla jyrkemmällä kulmalla putket 10cm eteenpäin. Olis ehkä hyvä jos alaputki taipuis heti laatikon takaa. Ja ehkä kulma vois olla vielä pystympi. Tuo lankkujigi on toimiva, mutta visuaalisessä mielessä rautalanka ja jesari olis ehkä lukijaystävällisempiä ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 08 tammikuu 12, 14:45:06
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 08 tammikuu 12, 13:49:08
Mä tykkään kyl jyrkemmistä enemmän vaikkeivät olekaan harmobiassa rynkoputken kanssa, räyhäkkäämmät selkeästi.
Samaa mieltä. Jyrkmmät on nimen omaan räyhäkät ja ryhdikkäät....

Nyt pidät ton mielessäs ja meet sinne omaan talliin ja nostat sen tankin sille kuuluvalle paikalle rungossa - practice what you preach!  ;D ;D ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Etuputki jyrkästi ylös het laatikon takaa ja putkille saama väli toisiinsa, kelit huomioiden vaikuttaa kätevältä idealta, pyörään integroitusi satulanlämmitys, ei perse jäätyilis.  :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kimmo

#51
On vielä jäljellä yksi tuommonen Marteliuksen 180 asteen J-mutka, joka on litissä siitä mutkan alueelta.
Miten siitä tehdään 40 asteen mutka ja liitetään siististi puöreään putkeen?

No ajattelin yrittää olla fiksu ja leikkasin J-mutkan molemmista päistä 20 asteen mutkat.
Jos ne sitten hitsattais yhteen, niin nehän passaa toisiinsa.



Hyvin menee:



Joo, putket passaa mahottoman hyvin toisiinsa, mutta kun kulman laittaa halutuksi niin sauma irvistää, eli pilalle meni.
Joku töppäs jossain vaiheessa.... Valitettavasti ketään muita ei ollut paikalla jota vois syyttää:



No huomenna putkikauppaan, tai sitten.....:



Eli tuosta J mutkan jäännöspalasta 40 asteinen pätkä, selästä halki ja muotoillaan/avataan sitä sen verran että on pyöreä ja oikea halkaisija. Tuo oli oikeastaan aika helppo homma.



Vinkit oli tarpeen... Tänx.
Tuo yläputki siirtyi hieman eteenpäin ja kulmaa tuli pikkusen lisää.
Tuo alaputki tosiaankin on parempi kun lähtee ylös lähempänä laatikkoa.
Tuossa on nyt alaputkea paikoitus mietinnässä.... sitä on siirretty eteenpäin niin paljon, että putkien etäisyys toisistaan on jo hieman pienempi kuin mitä tuossa vaakaosuudella.

Ei löydy harmoniaa runkoputken kanssa, mutta toisaalta, kulma on reilusti eri...

ma^ko

Mä pitäisin joko välin samana mikä se on vaakatasossa tai sitten toisin etupytyn putkea selkeästi likemmäksi takaputkea. Näin ihan sen takia ettei pyörää katsoessa synny vaikutelma et se nyt vaan ei osunut ihan kohdallaan, kuten pienellä etäisyyserolla helposti käy.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Toi on kyllä totta että harmonialla voi pyyhkiä perseensä kunhan sen vetää tarpeeksi yli. Liian vähän niin näyttää siltä että on yritetty mutta ei ihan...

Nyt kun sulla on toi sovitusjigi vielä hollilla niin testaapa miltä näyttäisi jos etupytyn putken laittaiskin kulkemaan rungon ja takapytyn putken kulmien välistä - silleen viuhkamaisesti? Voi olla typerin ikinä kuultu idea tällä palstalla mutta nythän sitä olis helppo kokeilla ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

#54
Lainaamiltä näyttäisi jos etupytyn putken laittaiskin kulkemaan rungon ja takapytyn putken kulmien välistä - silleen viuhkamaisesti?

Kokeillaan...:



Tuota etemmäs ei mun mielestä voi siirtää tuota etuputkea, koska silloin tuo alamutka menee keulemmas mitä takaputken mutka.... ja se ei välttämättä näytä hyvältä...?

Putkihylly  ;D



Kertokaapa näkemyksiä.... yritän saada nuo putket nippuun ja kiinnikkeet runkoon ja maalaten ennen kuin se "oikea talvi" hivuttautuu tuonne mun verstaaseen...

Tuusulan T-Bone

Noita "oikeita" kulmia ja sitä minkä pitää olla minkäkin kanssa linjassa tai ei-linjassa voi sitte miettiä loppuikänsä. Mä jotenki diggaan tosta viuhkaideasta.
Long John Stroker

Hemuli

Ei se ehkä sittenkään ollut niin huono idea :) - oikeastaan tykkään tosta erittäin paljon, se jotenkin tasottaa tota rungon ja pakareiden välistä eroa olematta kuitenkaan yyberharmoninen. Pirulauta, annat sitten mulle krediitit kun saat tolla mainetta ja mammonaa ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Tuo lankkuhäkkyrä on kyllä niin massiivinen, että joku vois luulla pakareiden olevan umpitankoa ;D

Onhan tuossa viuhkamallissa kyllä munaa ja vaatimattomuus  tipotiessään. Mutta samaan kategoriaan kuuluu hoijakka ja keulakin. Takavasemmalta tuo näyttää jopa tosi hyvältä. Jätä noin. Suunnittelet etupytyn putken pidikkeen niin, että kulman voi muuttaa rälläköimättä runkoa. Jos nimittäin jossakin vaiheessa alkaa viuhkamalli hirvittämään.


ma^ko

Ei tuo viuhkakaan paha ole, mä kuitenkin luultavasti pysyisin saman suuntaisissa ja hakisin ne hieman lähemmäksi toisiaan. Tai ainakin mallaisin milt näyttää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

välly

Pyörässä on hieno, kapee linjainen yleisilme, mut nyt se näyttää "harittavan" vähän joka suuntaan noiden putkien ansiosta... Kannatan putkien siirtämistä selkeesti lähemmäs ja samansuuntaisiksi (laita ainakin kuva ylöisön mieliksi)
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!