Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 22 joulukuu 11, 22:24:42
Miksi nämä mun kuvat on noin pieniä eikä niin isoja kuin nuo Rezin laittamat? :(
Eka kertaa kun liimailen kuvia tänne.

Siksi että liität ison thumbnailin etkä koko kuvaa.

http://kimmonmopot.kuvat.fi/kuvat/Sohvel/IMG_6101.jpg/bigthumb?hash=20198

Tuo on "bigthumb" osoite eli ison kuvakekuvan osoite, koko kuva taas on osoitteessa:

http://kimmonmopot.kuvat.fi/kuvat/Sohvel/IMG_6101.jpg/_big.jpg?hash=20198

Taitaa vaan olla sellasenaan hieman iso... tai ei ku täähän skaalaa.

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 22 joulukuu 11, 22:52:12
Jos nyt jotain kritiikkiä pitää sanoa, niin ton porsterin tankin vois jättää niille porsterimiehille... ;D

Jummijammi, mä olen jostain ihka samaa mielipuolta T-luun kanssa...

(Edit Kokkonen, aiheen nimen muutoos..)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Sopii mulle, rupee nimittäin olemaan hankala löytää noita maailman hienoimpia tankkeja kun kaikenmaailman maatalouskonekuskit haluaa niitä rukkeihinsa ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

LainaaSiksi että liität ison thumbnailin etkä koko kuvaa.
Jaa, kiitos vinkistä. Onnistuukohan tämä nyt paremmin. Kuvassa leaferin "haitekki" jigi:

Jack

Noita Inkkarin lehtijousipakkoja saa sitten ihan kaupasta. Jossei halua hieroa ja ihmetellä mistä niitä lehtiä sais.

Mä tekisin ton leaferin etujalkojen kiinnityksen jouseen inkkarin tavalla. Eli niin, että siellä on reikä siellä yläpäässä, eikä tolleen rullalle kierretty. Jotenkin toi rullalle kierretty näyttää siltä, että se antautuu jossain vaiheessa. saattaa olla kuvitelmaakin.

(ps. tän päivän vielä lauon totuuksia, sitten alkaa radiohiljaisuus)
Flatheads!!!

Kokkonen

Tämä on hieno aloitus, jopa nin hieno, että ehdottaisin tästä Kimmon "Kick Start Rocker" projektista tehtävän ihan oman aihe ja kokeiltais uusi lähtö "Talleissa tapahtuu" projekteille.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

kimmo

Lainaaehdottaisin tästä Kimmon "Kick Start Rocker" projektista tehtävän ihan oman aihe
Totta turiset...Tämähän lähti ihan lapasesta ja alkoi pyörimään tämän yhden projektin ympärillä...
Laittakaa ny ihmeessä alkuperäisen"talleissa tapahtuu" idean mukaisesti tallien projektikuvia ja selostuksia tänne....
Minä puolestani voisin yrittää aktivoitua ja perustaa "Kick Start Rocker" kansion, vaikka projektihan on jo ehkä turhankin pitkällä kansion aloittamiseksi? Vai onko?

Jude

Joo paa Kimmo albumi aluilleen, saat siihen realistista tosi-tv viihdettä tyyliin : Yesterday totally rusty frame was delivered to the shop with totally trashed motor, at mornin Kimmo finished incredibly flashing candy metalflake paintjob, after boring the cylinders and engraving the rockerboxes.... ;D

Edit Kokkonen, aiheen nimen muutos....

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 joulukuu 11, 08:41:05
Noita Inkkarin lehtijousipakkoja saa sitten ihan kaupasta. Jossei halua hieroa ja ihmetellä mistä niitä lehtiä sais.

Mä tekisin ton leaferin etujalkojen kiinnityksen jouseen inkkarin tavalla. Eli niin, että siellä on reikä siellä yläpäässä, eikä tolleen rullalle kierretty. Jotenkin toi rullalle kierretty näyttää siltä, että se antautuu jossain vaiheessa. saattaa olla kuvitelmaakin.

(ps. tän päivän vielä lauon totuuksia, sitten alkaa radiohiljaisuus)
Varmaankin Inkkarin jousia saa kaupasta, mutta toisilla on tapana tehdä osia itse tai hyödyntää käsillä olevia palikoita. Se on monille rakentajille "se juttu" ja se antaa hyvän fiiliksen sen sijaan, että vinguttaa luottokorttia ja pulttaa valmiita osia pyörään.

Tuosta jousen taivuttamisesta: Käsittääkseni jousen kierto rullalle päistään on yleinen tapa autopuolelta. Syy lienee juuri rakenteen kestävyydessä.

kimmo

Lainaatoisilla on tapana tehdä osia itse tai hyödyntää käsillä olevia palikoita. Se on monille rakentajille "se juttu" ja se antaa hyvän fiiliksen
Joo kyllä yksi suola hommassa on että voi "väärinkäyttää" mitä tahansa tavaraa mitä on käsillä.
Jousen pää on ihan normaali silmukka, toki tuossa pakassa oli onneksi mukana tuommonen apunorra, joka on ihan paikallaan tuohon. Jousihaarukan yläpäässä on sorvattu holkki, johon tuo käyräksi muotoiltu haarukan pää on hitsattu kiinni:

Tuossa laakeroinissa käytin Männäntappeja ja sorvasin pronssistä puslat. Samoin ala Rockkereissa katkotut männäntapit. Niissä on aika paksu pintakarkaisu ja olivat hyvin mitoissaan, vaikka käytettyjä ovatkin. Kuvassa männäntappi pilkistää jousen oikealta puolelta:

Edit  kimmo 30.12.11: Päivitin kuvat isommiksi.

kimmo

Noniin jatkampa samantien kun taas kävi tuo sama kämmi että laitoin niota pikkukuvia. Toisellakaan kerralla sitä ei voi näköjään oppia  :P
Akselin pääthän on yleesä hakattu paskaksi ja mutterit nylpätty.
No niitähän saa kaupasta, mutta surffasin niklaus ja sinkitysasiaa ja päätin kokeilla sinkitystä kun muut kamat ja aineet löytyi kotoa, paitsi sinkkianodi. Hain Biltemasta muutaman euron veneanodin.
Hioin ja Kiillotin akselin ja mutterin ja tuossa akselinpää. Naarmuja tuli näköjään loppukiilotuksessa... vähn vielä käsin kiillotusta tuon lisäksi:

Tuo Sinkitysresepti löyty muuten "Mopopojan Harrikkasivuilta". Varmaan oot sama "mopopoika" joka tälläkin foorumilla kirjuuttelet....Käytin sitä sitruunahappopohjaista prosessia. Hyvin toimiii....Tänx ohjeista.

kimmo

Tuo takarungon poikittaisputki on niin murjottu ja ruma että oon miettiny kauan mitä sille tekisin.

Halusin pysyä putkilinjalla tuon kanssa, vaikka monta hienoa lattaratkaisua oon nähny.
Tekaisin mallausmielessä tämmösen heftiin tuohon paikalle:

Tämä aiheuttaa tuumaustauon. Mitenhän tuohon lokarin sitten kiinnittäis?
Saa antaa vinkkejä ja ihan muunlaisia ideoitakin.
Lokarin alakiinnikkeen tekaisin tuommosen.

tuuba

noi näyttää kumpikin aikast hyvältä ja kyllähän tohon putkeen saa vaikka jonkun saman tyyppisen systeemin ku alaskin
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

filtteri

hitsaa siihen uuteen putkeen holkit ja niihin sisäkierre ja sit lokarin sisältä uppokantasilla ruuveilla kiinni :P saikohan tosta selvän

kimmo

Kiitti vinkeistä... Tuonne lokarin alapäähän kun tein tosiaankin tuommosen banjo/pultti kiinnityksen, niin samaa teemaa nyt sitten yritin tuohonkin:

Jaa....tätä pitää sulatella..... jopa ihan ensivuoteen asti.

kimmo

Sitten penkin mallailua.
"Pyykkipoika" malliset penkin jouset olin jo hankkinut aiemmin.
Jotenkin ne ei alkanut löytämään paikkaansa tuosta yhdysputki/lokarinkiinnityshässäkästä, vaikka moneen otteeseen ja useampana päivänä funtsin ja kokeilin asiaa.
Mallataan kierrejousia:

Jouset oli ilmoitettu 3' korkuisiksi... käytännössä ~81mm.... Näyttää ehkä hieman liian pitkiltä. Nostavat penkin aika korkealle.
Nuo lokarin kiinnikket näyttää nyt luonnollisemmilta kun jouset istuu öbaut niiden ja runkoputken yhtymäkohdassa.