Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Rezi

Postaan tässä muutaman kuvan Kimmon 48' Wishbone bobberi projetista (kysyin muistaakseni siltä luvan ;D)
Pyörään on ulkomailla vaihdettu Shovelin kone ja se oli chopperoitu pitkällä Amen keulalla ja muilla härpäkkkeillä. Onneksi runko oli aika vähän modattu.
Kimmon pyörä muuttuu hivenen kohti orkkista, mutta bobber-hengessä omatekosella leaferilla, taakse rumpujarru, vähän rungon entisöintiä, jne. Nauttikaan projektikuvista:











Edit Kokkonen, 24.12.2011, aiheen nimi muutettu...

Edit Rezi 26.12.2011: Muutettu alkutekstiä, kun tästä tuli Kimmon oma projektikansio alkuperäisen "Talleissa tapahtuu" sijaan

jyrggä

pisteet lähes riittävän pitkästä hoijakasta ja hianosta keula-toteutuksesta.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Pietari

Ja myös hiano etuvalo...tuommonen pitäis kans jostain löytää.Varmaan ihan E-hyväksytty ;D

rodchop

Onko tuossa keulassa noita Spöken leikkauttamia biittejä, eks sillä ollu parit ylimääräset joskus ?
HOG Forever Forever HOG

kimmo

#4
Rokkenroll....FB:tä seuraan tiiviisti, mutta vähän laiska olen kirjottaan saati kuvia laittaan.
Hyvä kun Rezi laittoi nuo parit... Jospa tää tästä lähtee...
Keulassa kaikki biitit on omassa pajassa nysvätty. Cadillä piirsin ja sitten tekemään. Vannesaha, pora, prässi, putkiprässi ym normityökalut. Pari kuvaa:



Ensin reiät, sitten sorvista biitti jossa tappi ja alle jossa reikä ja voimaa päälle. Tällaset tuli:



Rocker:



Ylä-T. liimasin 8:sta eri osasta. Oli tuossa snurralle vähä hommia:



Tästä takareaktiotangosta ottaisin myös mielelläni palautetta.... voikohan tuo toimia? En halunnut hitsata runkoon korvaketta. Tanko näkyy myös tossa aiemmassa Rezin kuvassa.



Sen verran tähän projektiin ainakin yrittää tulla rokkenrollia, että Nimeksi on hyvin luontevasti loksahtanut "Kick Start Rocker", erästä paikallista rokkibändiä kunnioittaen (ja luvalla) ;D

Edit Kimmo 30.12.11: päivitin kuvat suuremmiksi



rodchop

Asiallinen keula jne !

Onko tuo sun vanne saha tällanen? Kuvasta päätellen on.
Sain tollasen meiän tallille, jokin aika sitten hankittua.
Hyvä peli kyllä on :D Tosin sain kyllä tuota terää pari tuntii säädellä että menee joka suuntaan suoraan.
Tuon pysty sahauspöydän kelasin kyllä tehdä tukevamman.

Onko toi saha ollu sulla kauan / paljon käyttäny eli miten kestäny & mitä mahdollisia vikoja ?
HOG Forever Forever HOG

Jack

Joko cyber-maailma hukkas mun postauksen tai sitten tapahtui jotain aika kummaa... ;D

Hieno mopo tulossa, mutta mun on pakko todeta että leaferi ei kuulu härräkkään, eikä sprinkeri inkkariin. ketään tai mitään dissaamatta.

hyvää joulua ja parempaa vuotta 2012, ja lupaan olla hiljaa noin loppiaiseen asti :o
Flatheads!!!

kimmo

LainaaOnko tuo sun vanne saha tällanen? Kuvasta päätellen on.
Just tommonen on saha. Ollut jostain -90 luvun alusta. Viime keväällä alko pätkiin virtakytkin. Aukaisin ja vääntelin taipuneet osat muotoonsa. Pirun hyvä vehje.
Siihen on hyvä laittaa tako, latta, putki ym sahautumaan kaikessa rauhassa ja duunata muuta sillä aikaa. Terä pitää tietysti uusia välissä. Semmonen muuttuvajakoinen aika tiheähampainen terä paras ko näissä hommissa ei oo niin kiire ja on monenlaista sahaamista. Terän pksuus 0.6mm parempi kuin 0.8mm. 0.6mm kestää paremmin. Lennox ja Morse terät on kestäny hyvin.

Joo tuo peltipöytä on aika hento. Tosin käytän sitä aika harvoin. Voihan siihen tehdä kunnollisen

kimmo

Lainaaeikä sprinkeri inkkariin.
Jaa... nyt se paljastui että Jack kuolaa sprinklerin perään.... sun pitää laittaa härräkkä.. :D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 22 joulukuu 11, 19:04:17
Joko cyber-maailma hukkas mun postauksen tai sitten tapahtui jotain aika kummaa... ;D...

Kumma juttu :D ;)

Mun täytyy sitten sotkea noi mun vehkeet suohon kun niissä on perhana käytetty vallan väärän merkkisten pyörien osia. Eihän niitä enää kehtaa tuoda duunin parkkikselle ::)... Chopperlaki uusiksi, ainoastaan alkuperämerkin osia saa käyttää ja kaikki jotka tätä sääntöä kehtaavat rikkoa poltettakoon roviolla kun heidät on ensin seivästetty ja ammuttu hopealuodilla suoraan sydämeen ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

petejiiii

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 22 joulukuu 11, 16:35:01
pisteet lähes riittävän pitkästä hoijakasta ja hianosta keula-toteutuksesta.
kyllä täytyis kääntää mutkalle toi hoijakan pää, eiks vaan?

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 22 joulukuu 11, 20:29:37
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 22 joulukuu 11, 16:35:01
pisteet lähes riittävän pitkästä hoijakasta ja hianosta keula-toteutuksesta.
kyllä täytyis kääntää mutkalle toi hoijakan pää, eiks vaan?

en tiiä. mä käännän eteenpäin muijan pannusta. ihan siksi että kun ne kuulemma täytyy kääntää taakse päin. olihan siitä jo puhetta ;)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jack

mulla oli härräkkä piitkään, ennenkuin moni täällä olijoista oli ees moisista ees kuullut. ;D ei tarvi enää

ja hei Hemppa, toi oli vaan mun mielipide, ei totuus. (tai on se siis totuus, mut ehkä sit vaan mulle) :D
Flatheads!!!

kimmo

Lainaakyllä täytyis kääntää mutkalle toi hoijakan pää, eiks vaan?
Jep, hyvä kommentti. Kyllä alkuperäinen ajatus oli että se väännetään ihan kaksinkerroin ~2 tuuman putken päällä. Siksi se on noin pitkä, mutta kun sain sen tuohon paikoilleen niin halvaannuin ihmettelemään että vois ehkä jäädä vääntämättä..... se on nyt niinku mietinnässä.
Tanko alkoi näyttään vaatimattomalta tuo hoijakan varjossa....

LainaaJa myös hiano etuvalo...tuommonen pitäis kans jostain löytää.Varmaan ihan E-hyväksytty
Tuo etuvalo on jonkin 30-luvun auton parkkivalo siitä tuulilasin kupeesta. Taitaa olla ~3" aukolla.
On E-hyväksytty, kun mun sukunimi alkaa E:llä  ;D
Jousi on 20-luvun Chevystä.... oli vaikea löytää 1/8" paksusista lehdistä tehtyä pakkaa, että sai noita lehtiä pinota tarpeeksi monta. (että näyttäis joltain....vaikkapa sitten inkkarin keulalta.) Kun nuo kaupasta saatavat peräkärryn jouset tuppaa olemaan 8mm kamaa. Niitä ei kovin montaa voi pinota.
lokarinpäätä ja hoijakan kiinnitystä:

Miksi nämä mun kuvat on noin pieniä eikä niin isoja kuin nuo Rezin laittamat? :(
Eka kertaa kun liimailen kuvia tänne.

Tuusulan T-Bone

#14
Lainaus käyttäjältä: kimmo - 22 joulukuu 11, 18:28:39
Tästä takareaktiotangosta ottaisin myös mielelläni palautetta.... voikohan tuo toimia? En halunnut hitsata runkoon korvaketta. Tanko näkyy myös tossa aiemmassa Rezin kuvassa.

Jossei sielä oo klappia, niin pitäis workkia. Ainakin woima kohdistuu siihen oikeansuuntaisena.

Pyörässä sikahyvä meininki. Leafer sopii tohon täydellisesti. Jos nyt jotain kritiikkiä pitää sanoa, niin ton porsterin tankin vois jättää niille porsterimiehille... ;D


Edit Kokkonen, aiheen nimi muutettu
Long John Stroker