Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

kimmo

Päätin mennä talliin ja olla lukematta mitä tänne kirjuutetaan.... kokeilin vielä kumpaakin ideaa ja tekaisin näin:

Tuota kun kattoo, niin joku tökkiii. Onko se tuo alamutka joka on noin tiukka? Olis varmaan parempi kun tuo mutka olis paljon loivempi, semmonen niin kuin tuolla koneen etunurkassa.....ja tämä pätee varmaan molempiin, tähän ja viuhkaan....

Viuhkan kuvassahan ei vielä mutkaa ole, muuten kuin mielikuvituksessa, ja mielikuvituksessa se on loiva. ainakin mulla.

Hitto, meneeköhän tuo vielä uusiksi

ma^ko

Mä luulen et tuost tulis ihan hyvä ku tekis putkist samanpituiset, siis pakoaukolta mitattuna. Takapytyn putki noin ja etunen jäämään 'hieman' vajaaks. Luulen kuvatuksest pällistellen niin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Redneck

..ei tuokaan (aiempi) linjaus huono ole..

Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

akrapu

Nyt ollaan asian ytimessä, sano Pulkkinen ! Pakokaasuröörien härski asentohan on tärkein asia pyöränrakentelussa  8). No, ok ohjaustangon asento on toinen...
Minusta tuo viimeisin konstruktio on paras.

BTW: Mulla voisi olla vintin ylisillä jemmassa pakoputkiaihiot, jotka ovat lähes identtiset kuin mitä tuossa viimeisimmässä kuvassa on. Takapytyn lähtö on suorempi ja muistaakseni päädyt ovat 'samalla tasolla'. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä vaikka yv:llä, niin aletaan hieroa kauppoja. Kuvia ei tällä hetkellä ole ja korostan sanaa 'aihio'.
- akr

Tuukka

Tuo alaputken mutka on liian tiukka. Korjaa ihmeessä, muuten sä tuijotat sitä puol kesää ja sitten vasta korjaat ;D
C.O.G.

Kiiski

^ Joo ja putket on liian pitkät ja paksut, tietty vielä ohut seinämäistä kamaa niin vielä aivan paskat saundit! ;D

kimmo

LainaaTuo alaputken mutka on liian tiukka. Korjaa ihmeessä, muuten sä tuijotat sitä puol kesää ja sitten vasta korjaat Virnistää

Joo, mutka on ihan syvältä, se suorastaan kyntää tietä:

LainaaKannatan putkien siirtämistä selkeesti lähemmäs ja samansuuntaisiksi (laita ainakin kuva ylöisön mieliksi)

Kokeillaan tuota:

Ei hassumpi.... putki lähtis nousuun heti laatikon takaa.

Jees, olen samaa mieltä että nämä on hienot putket... jostain tällaisesta tämä lähti liikkeelle... tuohon sopii nuo shakerit ja putket sopii sissyttömään pyörään, mutta kun mulla on tuo hoijakka nyt mukana pläänissä.

....Sahasin sen mutkan huitsin kuikkaan siitä.... eipähän tarvi miettiä että pitäskö tuo laittaa uusiksi vai ei.

JPP

On se vaan hieno tuo Firestone Deluxe Champion. Sopivan korkea ja sahalaita kuvio on retro. Pysyykö keulassa tuo nykyinen rengas Continental?

Mulla oli muuten tähtinavassa samanlainen kuparin värinen "juotossauma" navan keskellä puhalluksen jäliltä. Itse arvelin että vois olla orkkis napa kyseessä.

kimmo

LainaaPysyykö keulassa tuo nykyinen rengas
LainaaMulla oli muuten tähtinavassa samanlainen kuparin värinen "juotossauma" navan keskellä puhalluksen jäliltä. Itse arvelin että vois olla orkkis napa kyseessä.

Tuo keula kyllä huutaa tähtinapaa ja sprinklerin rumpujarrua... Tuo kiekko tuli ostettua keväällä että pääsi haarukan teossa eteenpäin. Toivottavasti löytyis jostain asiaan kuuluvampi pyörä.

Kyllä kait nuo kaikki irtorullalaakeroidut tähtinavat on orkkiksia. Niissä on pieniä eroja/tunnuspiirteitä laippojen ja jopa keskiönkin muodoissa riippuen vuosimallista.

Aftermarketnavat on kartiorullalaakeroituja.

Miten laakeroit omasi?

Firestone on kyllä hieno. Se kuului plääniin alusta asti.

kimmo

Tuota etuputkea varten löysin lähikaupasta hieman loivemman mutkan.
Kuvassa ylimmäinen on moposta pois sahattu ja alimmainen on uusi.

Saisi olla varmaan vieläkin loivempi, mutta ei parempaa löytynyt.

Heti laatikon takaa ylös, näyttää hyvältä, mutta kun sen laittoi samansuuntaiseksi takaputken kanssa, niin loppupään lookki ei tyydyttänyt....Olivat liian lähellä toisiaan korkealla,  eli nyt ollaan tässä viuhkassa...

Tuusulan T-Bone

Noni, tulihan se sieltä!

Muoksis: nyt ku vielä heivaat ton porsterin tankin mäkeen, niin alkaa olla aika hyvin alueella toi vehe. :P
Long John Stroker

Hemuli

Ehdottomasti samaa mieltä T-Bonen kanssa (laitan virallisen Sportsteritankkien loppusijoituspaikan osoitteen yv:llä ;) )...

Viuhkamalli on kyllä kieltämättä oikein hyvä vaikka sitä ensi alkuun vähän epäilinkin. Hyvä että joku viitsii kuunnella näitä hourupäisiä ideoita...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ay20

Kiwi

Tai Knucklen/lätän tankit... Ne vaa on paljon mustangia kaalliimpia, mutta hienommat kun uudemmissa.

Hemuli

Älkää nyt viittikö, eihän paremman näköistä tankkia ole chopperiin vielä tehtykään. Sportin tankin ajaton kauneus kestää kyllä pilkkakirveet, nythän niiden hinnatkin on mojovassa nousussa. Hyvä että aikoinaan sijoitin niihin kaikenmaailman osakkeiden sijaan ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957