Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kick Start Rocker

Aloittaja Rezi, 22 joulukuu 11, 15:39:57

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 04 huhtikuu 12, 23:26:22...Nyt kopsuttelin poorsterin tankiin uutta yläkantta.... Pakko sille on Face Lifti tehdä

Mua vähän hirvittää orkkismaaleissa olevan pikkutankin tuhoaminen mutta mä oonkin pussihousu ;D :P
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

sporttivartti

Eeelä paloittele, pussihousut alkoi tääläkin kahista - Löytyisi paukkupullomaalattu kolhuton rautiksen pikkutankki vaihdossa tuohon orggisväritykselliseen tankkiin, voin nakata pienen välirahan! :)

kimmo

Lainaus käyttäjältä: sporttivartti - 05 huhtikuu 12, 23:54:47
Eeelä paloittele, pussihousut alkoi tääläkin kahista - Löytyisi paukkupullomaalattu kolhuton rautiksen pikkutankki vaihdossa tuohon orggisväritykselliseen tankkiin, voin nakata pienen välirahan! :)

"Gulp"..... Myöhäistä. Puuhasin eilen yömyöhään ja aloitin tankin silpomisen.

Pussihousumopoja olen tähän mennessä minäkin rakentanu. Tämä on eka projekti jossa pussihousut on pantu narikkaan. ;D
Kait noita poorsteerin tankkeja vielä tässä maailmassa on.... sitäpaitsi tuossa oli klommo.. ja naarmuja...Pliis forgive me.  ::)

Hana pois ja hitsausharjoitusta:

Hyvät kreemit on näköjään sisässä... ja nyt ne on palanu riekaleiksi siita hitsin vierestä.  ???

Rezin RHCP:ssä on niin cool se tankinlähtönippa että on pakko apinoida. LVI kaupasta löytyi komponentit, mutta tuo muhvi osoittautui liian lyhyeksi.
Onneksi mulla löytyi vastaava kierretappi, niin sorvasin tommosen pitemmän holkin:

Migillä kun hitsaa, saumoja joutuu hiplaamaan/työstämään:

kimmo

Äkkiä jatkamaan tankkijumppaa ennenku kaikki pussihousut ehtii hätiin.. Tai kun itseä alkaa hirvittämään.  ;D

Kansi pois ja hieman kuperuuden tekoa tuohon etuosaan:

Myös aukon takaosa on aika lattana. Hieman korkoa lisää:

Kansi lähes sopii jo paikoilleen. Venttililäppäysimukuppi on hyvä "kahva" tuolle kannelle:

Sauman rälläköinnin jälkeen löytyi 3kpl silminnähtäviä huokosia. Avasin niitä 3mm:n poralla.
Kaksi niistä oli väärä hälytys, yksi oli selvä reikä. Tuikkasin Miggiä niihin.

Nyt on hyvä tehdä koeponnistus kun ainoa aukko on tuo letkuliitin. Ylivuotoputkenreiän porasin 10mm poralla ja hitsasin ~10mm tapinpätkällä umpeen. Helpompaa mitä sormenpäänkokoisen peltipaikan tekeminen ja hitsaaminen.

Kiwi

Hianohan tosta tulee, noissa kuvissa tuo tankin pälvikalju vaan epäilyttää... ;D

masala

Hyvä tullee ku mummon jalasta.. Mikki tarvii olla kyllä hyvin säädetty kun sillä pitää jotain
ohutta tavaraa saada tiiviiksi, ja ennen kaikkea langansyöttö koneisto ei saa päästä sutimaan, muuten on paippeja tiedossa. Jätitkö muuten noi mönjät tonne tankkiin??
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

kimmo

Lainaus käyttäjältä: masala - 06 huhtikuu 12, 20:29:23
Hyvä tullee ku mummon jalasta.. Mikki tarvii olla kyllä hyvin säädetty kun sillä pitää jotain
ohutta tavaraa saada tiiviiksi, ja ennen kaikkea langansyöttö koneisto ei saa päästä sutimaan, muuten on paippeja tiedossa. Jätitkö muuten noi mönjät tonne tankkiin??

Joo, kyllä itelläki ihan hyvä fiilis. Onnistui suht hyvin. Muotoilu OK ja hitsaus onnistui aika hyvin.

Rakensin tuohon Kemppiin aikanaan koko langansyöttökoneiston rungon uusiksi raudasta. Orkkis muovirunko antoi periksi ja ohuen pellin hitsaus oli mahdotonta. Edelleenkin tiiviin hitsauksen tekeminen on haaste. Liian iso virta, tai/ja liian pieni langansyöttö niin tulee paippia, tai reikää.

Toisinpäin, niin tulee pattia ja vain pintaan. Tämän lisäksi oikea ilmaväli pellin paksuuteen nähden ja mikin säätöihin nähden on tärkeä.

Mönjät oli hyvin kiinni. Kaikki mahdolliset teräsharjat ym ja jatkovarret käytin kun putsasin hitsikohdat sisältä, sekä poistin mönjän "pälvikaljun" reunavyöhykkeeltä ~2cm leveydeltä, ettei pala riekaleiksi ja jää tankkiin. Oli aika lujassa poistaa.

Jack

poista se paska kokonaan sieltä tankista tai kiroat ens kesänä moneen kertaan.

Kokeile asetonia. Väritys viittaa kreemiin...
Flatheads!!!

JPP

Eikö tuo oo kuitenkin tehtaalla laitettu pinnoite? Ainakin samanlaisessa Sportin orkkis tankissa oli mulla samanvärinen pinnoite ja kesti hyvin nykybensaa irtoamatta.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: JPP - 07 huhtikuu 12, 12:18:42
Eikö tuo oo kuitenkin tehtaalla laitettu pinnoite? Ainakin samanlaisessa Sportin orkkis tankissa oli mulla samanvärinen pinnoite ja kesti hyvin nykybensaa irtoamatta.

En tiedä mitä se pinnoite on.... oletin että kreemiä, mutta mulla taas ei ole kokemusta minkalainen kreemi on.
Tuo pinnoite on todella hyvin kiinni. Kerrospaksuus ei ole iso. On hyvin maalintapainen.

Ei sitä kyllä pirukaan olisi saanut mekaanisin keinoin poistettua edes tuon pälvikaljun kautta.
Kaikki mahdooliset laikat ja harjat kokeilin porakoneella nysväten.
Ehkä hiekkapuhallus olis auttanut.... mutta ei kiitos.

Nyt kansi on kiinni. Katotaan miten käy. Toivottavasti Jackin ennustus ei toteudu. Jos toteutuu, liotellaan sitten.

Jack

no, jos se on jotain muuta kuin kreemiä, saattaa tuo pysyäkkin.
Flatheads!!!

kimmo

Tankin koeponnistuksessa löyti 4 vuotoa. Porasin ne auki ja tuikkasin miggiä. Ylivuotoputken paikka pohjassa oli hankalin. Siellä oli messinkijuotosjäämiä, jotka kuohui miggihitsissä.

Retkeilyn ja makkaranpaiston ohessa värkkäsin uusiksi tuon tankin täyttökaulan.
Tein sen ensimmäisen täyttökaulan "hoksaamattani" sellaisesta valetusta LVI muhvista. Sain kuulla että sen hitsattavuus on arvelluttavaa... No mulla oli tommonen teräsmuhvi. Halusin siihen samantyylisen kauluksen niin kuin siinä valumuhvista tehdyssä "demossa".

Sorvasin tommosen prikan reiän oikeankokoiseksi ja hitsasin holkkiin. Sitten sorviin.
Kipeää sorvattavaahan mikkisauma on tommoselle "taskusorville" milkä mulla on....malttia.
Vasemmalla valudemo. Oikealla aihiot uuteen:

Näin:

Aurinko paistaa linnut korisee... Sitten (vale)lääkärintakki päälle ja kallonporaus käyntiin:

Vasarsin nuo reiän reunat hieman sisään hitsisaumaa varten:

Tuo suorastaan imaisee bensat sisäänsä ~100km välein.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: DX - 05 huhtikuu 12, 22:51:21
mulla tuppas halkeemaan noi vesijohtomuhvit saumasta kun öljytankkiin koitin niitä hitsailla.
nimim."neljäs kerta toden sanoo"

Hyvä kun mainitsit.... niin en sitten lähteny edes koittamaan tuon valukappaleen hitsaamista.

Hemuli

Hieno täyttökaula. Ei toi pinnoite kreemiä ole, se on valkoista. Olen joskus aikaisemminkin nähnyt tuollaista keltaista maalityyppistä pintaa, olisko jotain jenkkipoikain jäähdyttimen pinnoitetta? Tehtaan sisäpinnoitteet on yleensä aina hopeanharmaita.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kimmo

Pyörän ulkoiluttamista.

Sain jousen ja jousihaarukanputket valmiiksi tossa pari päivää sitten.
Bolt on ja fiilstelyä.

Halusin kahta väriä ja straippiakin... Straippaus alkoi kuulostaan haasteelliselta tähän aikatauluun, kun en oo moista koskaan tehny.
Päätin tehdä teippaamalla.... en oo kyllä sitäkään ennen tehny.

Ensin hopea värimassa:

Sitten teippaus tuolla Kolmen Ämmän teipillä:

Niin ja tuostahan oli tietysti sitten vielä putken yläosa suojattuna kun ruiskutin mustan massan.
Sitten lakka. Välihionta 1000 paperilla, että sai pehmennettyä aika teräviltä tuntuneet teippausrajat ja sitten toinen lakkaruiskutus. Ohessa tuli myös joitain jousia värjätyksi.

Pihalla (ihanpihalla) ja äijä myös, mutta sitäpä ei paljo kannata kuvata :)

EDIT 10.04.12.... Eli maalamalla tein nuo rannutukset. Rajausteippaus on tehty tolla 3M teipillä... Käytin näköjään harhaanjohtavaan termiä "rannutus teippaamalla".