Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dyna S sytytys

Aloittaja Kokkonen, 05 toukokuu 09, 12:12:45

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Myydään niitä irrallaan. Vakio jouset on ihan jees.
Mä henkilökohtasesti olen sitä mieltä että mitä löysempi jousi sitä enempi race. Kisa koneet ei käy paljon joutavaa ja niissä näin ollen koko ajan täydet ennakot eli löysät jouset. Tosin jos meinaa ajaa tosi kireellä koneella kadulla saattaa joutua kikkailemaan ennakko käyrillä/jousilla jatkuvan detonoinnin takia. Mutta jos ei helistä täysillä ennakoilla niin kuin lähesvakiot/ lievästi viritetyt niin vakio jouset juuri parahultaiset.

Soikkeli

Tuplatulpilla kannattaa todellakin sytkää säätää noin se 3-5 astetta. Itsellä 5 ast. Muuten tippuu tulpista eristeet, on kokeiltu ;D
C.O.G. 
Lifemember

börje

Puolasuositukset:

Yksi tulppa per kansi
-   katukäytössä yksi 5 ohmin puola, esim Dynan  DC10-1
-   kisakäytössä yksi 3 ohmin puola, esim Dynan DC3-1

Tuplatulppasovellutuksissa
-   katu käytössä kaksi 5 ohmin puolaa, esim Dyna DC7-1 tai DC8-1
-   kisakäytössä kaksi 3 ohmin puolaa, esim Dyna DC1-1 tai DC6-1

Mitäs hyötyy tuosta on että katukäytössä olisi 5 ohmin puolat? Muuntosuhteet noilla näyttää olevan suurinpiirtein samat eli 3 ohmisella saa n. 1,7 kertaa enemmän tehoa. Mulla on tuplatulpat ja kaksi 3 ohmin puolaa eli pitääkö sittenkin alkaa ajaa kisaa...? Eiks toi nyt ole sama kuin että himosaunojalle suositellaan isompaa löylykauhaa kun taas keskivertolöylynheittäjälle riittää pienempi. Vai onko jollain järkeen käypä selitys?

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: börje - 25 kesäkuu 10, 17:44:28
Mitäs hyötyy tuosta on että katukäytössä olisi 5 ohmin puolat? Muuntosuhteet noilla näyttää olevan suurinpiirtein samat eli 3 ohmisella saa n. 1,7 kertaa enemmän tehoa. Mulla on tuplatulpat ja kaksi 3 ohmin puolaa eli pitääkö sittenkin alkaa ajaa kisaa...? Eiks toi nyt ole sama kuin että himosaunojalle suositellaan isompaa löylykauhaa kun taas keskivertolöylynheittäjälle riittää pienempi. Vai onko jollain järkeen käypä selitys?

Ilman muuta kisaa ajamaan jos on kerran sellaset vehkeet  :)

Tuo suositus tulee siitä, että JOS puolat ovat ahtaassa tuulettumattomassa paikassa ja JOS ilma on kuuma kuten esim Arizonassa saattaa joskus olla, niin kolmen ohmin puolat SAATTAVAT kuumentua liikaa.
Näin asiaa selitettiin MSD:n sivuilla, muistaakseni.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W