Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Slippery Psycho Triumph

Aloittaja Psycholasse, 20 joulukuu 11, 20:48:11

« edellinen - seuraava »

Psycholasse

Tuli sitten hoidettua loppukesästä pahasti vaivannut chopper ja britti kuume yhdellä rykäsyllä kerralla kuntoon.  Loppukesä meni suu messingillä ajellessa. Alkukiiman jälkeen rupesin havaitsemaan pientä merkkailu tiputusta ja savutusta. Tallille pikku pakkasessa ajellessa rupes ajoasento kolkuttamaan takaraivoa. Tosiasiassa taisi kypärä kolata moottoritievauhdissa tuulen mukana onttoa koppaa. Jotain pitäis tehdä muutakin kuin selvittää savutus ja merkkailu. Kun kerroin muutamia ehostus ideoita niin Hipit jo repii kukkia irti leveälahkeisista housuistaan ja lähettelee voikukkasavumerkkejä hätähuutona 70 luvulle.
Laittelin muutamat haalitut osat malliks päälle ja ihmettelin.

Vakaana ajatuksen suuntana olis laittaa hoijakka sellaseen mittaan että voi laittaa supin hännän liehumaan rekkarin yläpuolelle. Pakokaasujen poistajat on tarkoitus laittaa samalle puolelle jotta saa sitten toiselle puolelle mahdollisimman huonosti istuvan/sopivan sivulaukun kaikille varamuttereille rautalangoille ja muille british standartti korjaus osille.

Peace ja voikukkia

Lasse

Rezi

Kivan näköinen pyörä jo lähtökohdiltaan. Makea keula. Kyllähän tuo hoijakkaa huutaa. Mallaile jollakin putkella samaan kulmaan kuin nuo nykyiset lokaripidikkeet. Ja mittaa niin, että yltää vaaksan verran tankoa korkeammalle.  Ja hoijakkaan pitkä rekkari pystyasentoon rautalangalla. Ja littana sitsi (vähän niinku tuo punertava tuossa kuvassa) jatkuu vielä metrin kapenevassa hoijakassa.

Ideointi ja makuasioissa neuvominen on mukavaa, mutta tee kuitenki niinku itestä tuntuu  ;D

Psycholasse

Jahas homma etenee. Kävin savutus ongelman kimppuun. Kansi ja venttiilit oli paremmassa kunnossa kuin luulin. Toki vasen puoli on karstottuneempi ja märempi kuin oikea.

Myös vasen mäntä oli huomattavasti karstottuneempi kuin oikea.

Eli jossain siis mättää. Mun mielestä liikaa öljyä jokapaikassa. Täytyypi selvitellä.

Kiiski

Nyt täytyy sanoa et asiasta mitään tietämättömänä, veikkaan et sulla on ollu mahdollisesti kansi löysällä ja öljy on päässy sitä kautta. Noi palotilathan näyttää aika hyviltä ainakin noin kuvassa. Olen antanut itseni ymmärtää että Triumphin kansi tuppaa löystymään omia aikojaan ja sitten kun ei enään löysty niin vääntyy.

ma^ko

Aja kansi suoraksi esmes lasileyllä tai konaistamossa. Kiristä huolella momenttiin ja hanaa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

hapi

Lasilevyä vasten sitä kantta voi kyllä hangata, jos tiivistepinnassa näkyy selviä epätasaisuuksia. Mutta unohtaisin nuo koneistamo tasaukset, vaikkakin joka koneistamo mielellään kantta oikaisiskin, virityshöyläys on sitten erikseen. Jokaisen tuon ikäluokan Triumphin kansi on enempi tai vähempi ropeli, koska jos sitä katsoo sivusuunnasta, niin huomaa miten ohut se on kiinnityspulttien alueelta. Tärkeintä on oikea kiristys. Kolmessa vaiheessa, oikeassa järjestyksessä ja momenttiavaimella. Vasemman pytyn karstaisuus johtuu monesti brittitwinissä öljyn valumisesta palotilaan väljistä ohjureista, kun kone sammutetaan kuumana ja jätetään sivuseisonnalle tai vielä enempi jos se jätetään käymään kallellaan.
British MCC Vierumäki

Psycholasse

Tuota kannen kieroutta veikkailin itekkin tallikaverin avustuksella. Täytyy tarkastella jahka pääsee taas askartelemaan. Ja tosiaan tosta vasemmalle kyljelle jättämisestä muistutteli edellinenkin omistaja että jos mahdollista niin jättäis suoraan lepäilemään ennen seuraavaa käyttöä.

Rautahauli

^Motonetissa kuljetusteline vajaa 50â,¬. Sellaisen varassa mun soveli lepää tallissa (vie vähemmän tilaa) ja jos tarvii pärrää roudata niin teline peräkärryyn.

Ei valunut kesällä öljyä väljältä pääakseliltakaan kun mopo oli pystyasennossa. (no ajossa pikkusen roiskui)
FXEF-81

hapi

Lainaus käyttäjältä: Psycholasse - 22 joulukuu 11, 20:09:35
Tuota kannen kieroutta veikkailin itekkin tallikaverin avustuksella. Täytyy tarkastella jahka pääsee taas askartelemaan.

Niin, toi mun pointti oli se, että tuon Triumphin kannen rakenne on sellainen että se vetelee kieroon irrotettuna. Sitä ei tarvi oikaista koneistamalla, se oikenee ja tiivistyy kyllä oikealla kiristyksellä.
British MCC Vierumäki

Psycholasse

Kiitokset tästä tiedosta! Säästi paljon vaivaa, kyyneleitä,hikeä ja vitutusta(elämystä) unohtamatta. Eli putsia ja kone kasaan ja käyntiin vielä kun on rungossa kiinni.

Psycholasse

Trumpest etenee hitaasti ja epävarmasti. Kun tässä vaiheessa näillä etelän sääilmiöillä pitäis melkein ruveta laittamaa pyörää kasaan ja ketjuja rasvaan niin meikäläinen vaan perkaa pyörää.
Tuollaiset sähköt löysin pyörän uumenista.

Tarkoitus olis yksinkertaistaa ja parannella liitoksia. Mutta sähkö on tuttua suurinpiirtein vain säkäreiden osalta niin homma on hmm alkutekiöissä.
Tuosta olis tarkoitus askarrella vaihdekeppi.


Psycholasse

Päivitellääns välillä. Runko on saanut puhallusta taipeisiinsa. EN nyt rupea kehuskelemaan omaa hitsisaumaani mutta kyllä minä mieleni pahoitin kun tämän näin.

Kannen puhaltelin puhtaaksi ja pakovenat mennee uusiksi. Josko se savutus sitten sen verran loppuis ettei tartte aina vikana ajaa. Vahdekepukan suunnitelmat muuttuivat sen verran että tyttäreltä varastetut rubiini korut eivät pääsekkään todistamaan lennokasta vaihtamista.

Tuusulan T-Bone

Mitä kummaa tolle emäputkelle on oikeen tehty? ??? :o
Long John Stroker

DX

Joku liimannu laakerikupit kiinni :o

flhx

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 helmikuu 12, 17:53:24
Mitä kummaa tolle emäputkelle on oikeen tehty? ??? :o

Veikkauksena että ton girderin ylä- ja alakolmioiden väli on ollut sen verran pitkä että emäputken pituus ei oo orgiksena riittäny=hitsattu jatkoa. Toinen vaihtoehtohan ois laittaa pusla emäputkessa olevan ylimmäisen laakerin ja yläkolmion väliin. Ja vaikka toi siltä ehkä näyttääkin niin mä en oo ollu sitä hitsaamassa...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.