Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Buell XB9R ja akku / käynnistys

Aloittaja ss, 04 toukokuu 09, 15:12:47

« edellinen - seuraava »

ss

Nyt kun Buelli on vihdoin saatu liikkeelle, on aika alkaa kummastelemaan sen "ominaisuuksia"...

Toisinaan starttinappia painettaessa startti miettii hetken ennenkuin pyöräyttää. Oletin tuon johtuvan 5 vuotta vanhasta akusta ja käväisin eilen hakemassa biltsusta uuden "laatuakun" tilalle. No, akunvaihdon jälkeen tilanne ei oleellisesti parantunut, edelleen sama ilmiö, satunnainen mietintätauko starttinappia painettaessa. Lataus vaikuttaisi olevan kunnossa (?), akkuun puskee 14+ volttia jo tyhjäkäynnillä eikä lukema kovin paljon nouse kierroksillakaan. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa maakaapelin, mutta onko muilla kokemuksia buellin mietintätauosta ja millaista akkua yleensäkään bululle kannattaa tarjoilla?

(Biltsun geeli toimii hyvin rautiksessa, siksi ajattelin et kaipa se bulussakin pelaisi...)

Hemuli

Eipä se pulunen ole sen kummoisempi kuin Sportsteri. Ja kyllä sportti starttaa ihan välittömästi kun nappia painaa, emännän pyörässä on samat kannetkin kuin sulla ja pykälää kovemmat puristukset - silti jaksaa veivata kuin vakiopyörää, ihan jollain tarvikeakulla (muistaakseni YTX20L). Buellissahan on kyllä vakiona 12Ah akku eli sikäli potkua on vähemmän.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Thomas

Ettei olisi samat oireet kuin tuossa toisessa topicissa.. sen verran tutulta kuulostaa..
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=278.0

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

ss

#3
Jep, akku tosiaan on pienempi kuin sportsterissa, tyyppi on ytx14-bs ja 12Ah... Mutta se kyllä riittää, koska vaiva on satunnainen ja 4 kertaa viidestä mopo käynnistyy ihan mallikkaasti.

Tuo solenoidiongelma voisi tosiaan olla yksi mahdollisuus, senhän voisi joutessaan tarkastaa kun solenoidi olisi monista muista komponenteista poiketen vielä kohtuullisen hyvin esilläkin.

Ulkomaanfoorumeilta löytyi yksi tapaus, jossa vaiva oli parantunut tulppien vaihdolla (?)... Siksi kiinnostaisi kuulla onko muilla kotimaan pulmusilla kokemusta tästä vaivasta. Lisäksi huomasin et kun vaiva esiintyy, punainen moottorivalo jää palamaan hetkeksi käynnistymisen jälkeen. Vikakoodit katsoin tänään ecmspyllä, mutta rekisteri oli puhdas (oli se kyllä jotenkin perverssiä tsekata vikakoodeja ja ajaa pyörän diagnostiikkaa läppärillä vaikka sinällään ongelmienratkomista on tietokoneella erinäisten foorumeiden kautta jo aika kauan harjoitettukin).

Hemuli

Tuntuu toi tulppien kanssa puljaaminen olevan ihan ajanhukkaa. Tässä vaihdoin kaikkiin perheen pyöriin kalliit iridiumtulpat enkä ainakaan korvakuulolta huomaa mitään eroa missään...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

#5
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 toukokuu 09, 23:24:03
Tuntuu toi tulppien kanssa puljaaminen olevan ihan ajanhukkaa. Tässä vaihdoin kaikkiin perheen pyöriin kalliit iridiumtulpat enkä ainakaan korvakuulolta huomaa mitään eroa missään...

:)

Fueller-buluun tulppienvaihto on vähän hankalampi operaatio, siksi en ole vielä vaihtanut, iridium-tulpatkin on kyllä jo tallin ylisillä odottelemassa... Lisäksi vähän ihmetyttää tulppien ja starttitauon välinen yhteys mut kaikki keinot on kokeiltava, tauon aikana ehtii aina mieleen ajatus et onko tämä nyt s*tana työnnettävä käyntiin  >:(

Kunhan nyt taas saan talliaikaa, niin olisi tarkoitus vaihtaa ilmaboksi hengittävämpään ja samalla kun otetaan tuo ilmanputsarin alunen pois, pääsee tulppiinkin käsiksi. Siinä sivussa voisi asentaa myös remuksen powerizer-boksin niin voisin nykäistä db-killerit pois putkista  ::)