Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Unelmien tallin suunnittlua - Minkälaisen tekisit?

Aloittaja Santtu, 12 joulukuu 11, 14:16:04

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Mulla on osienpesuallasprojektina ihan tavallinen rosterinen keittiöallas pöytätasoon upotettuna. Vesipistettä tai viemäriä ei tallissa ole joten tuon altaan pohjaventtiiliin on tarkoitus asentaa hana josta vanhat liukkarit saa laskettua kannuun. Altaan pohjalle tulee ritilä joka on muutaman sentin irti pohjasta, näin sakkapaska vajoaa pohjalle ja käytössä on koko ajan osien pesuun riittävän puhdasta liukkaria. Kansi on aika ehdoton siinä päällä, jos ei muuten niin paloturvallisuussyistä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

johannes

mistä ovat streamlinerin sivulla 4 postaamat tallikuvat???

mielikuva

Onko olemassa mitään järkevää ratkaisua jäätymättömiin pesuaineseoksiin? Kun talli menee joskus hiukan pakkasellekkin, eikä ole edes varastoa missä pitäisi liukkareita jatkuvasti lämmössä. Olisi varmasti turvallisempaakin kun nuo syttyvät litkut olisivat muualla.

Ei tallia kylmänä pidetä, aina hieman plussalla, mutta voi mennä pakkaselle joskus.

Hemuli

Nyt kaksi talvea vituttanut puolet tallista vievä volkkariprojekti - ei tarvinnut kahta kertaa miettiä kun kaveri kysyi haluaisinko luopua siitä. Nyt pääsee vihdoin järkkäämään mestat niin kuin ne oli alun perin tarkoituskin tehdä - oli oikeastaan melkoinen yllätys kuinka iso tuo mesta todella on. Ensi töikseni rakensin pienen tilanjakajan keskelle tallia ja siirsin hitsauspöydän toiselle puolelle - näin on edes pieni mahdollisuus sille että "likainen" ja "puhdas" puoli pysyisivät erillään. Seuraavaksi ruvetaan tiirailemaan markkinoita sillä silmällä jos löytyisi sopivan kokoinen sorvi ja joku vanha Bridgeportin työkalujyrsin tyhjää tilaa täyttämään. Ja runkojigi pistetään työn alle myös saman tien.

V-8

Lainaus käyttäjältä: johannes - 26 lokakuu 13, 08:27:11
mistä ovat streamlinerin sivulla 4 postaamat tallikuvat???

Luulisin että ovat tuolta,

http://www.garagejournal.com/forum/

joskus mielestäni samoja kuvia ihastelin... muutenkin ihan mielenkiintoiset sivut. Paljon ihmettelemistä.
-FTW-

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Se on about 6x7 sisältä, paketti myytiin 46-neliöisenä.

Spöke

Tallin kupeessa pitäis olla parinkymmenen neliön varasto täynnä hyllyjä ja muovilaatikoita. Ne kerää yleensä ihan turhaan paskaa tallissa, lämpimässä tilassa. Tai sit pitäis olla vintti. Mä teen parhaillaan talliremppaa, tuohon 100 neliön talliin tulee kolme osastoo. Paja, huoltoverstas ja maalaamo/pesupaikka/autonhuoltotila.  Ja sit pitäis tosiaan keksiä, missä säilöö kaikki irto-osat. ???
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Tuo on ihan totta, jos olisi kymmenenkin neliötä isompi talli niin tekisin myös erillisen varaston. Ottaa kupoliin kun kaikki kamat on ihan pölyssä ja tollasen irtosälän puhtaana pitäminen on ihan mahdotonta.

Lyytinen

Kaikki tuommonen on kuitenkin vaan ongelman eteenpäin hetkeksi siirtämistä. Niin isoa laania tai niin paljon varastoja ei olekaan, ettei ne ole paskaa täynnä ennen pitkää.

Spöke

Joo, mä laajensin tuota tallia taannoin 150-neliöiseks, osa on vielä kylmää tilaai. Nyt on pakko ens kesänä hakee lupia 80 lisäneliölle. Oisko se 230 riittävä hetkeksi?
-Spöke-

ma^ko

On se hyvä ku havitellaan 230neliöist tallia, toi Hemulin 46neliöiseks määritelty vaikuttaa sen verta jo luksukselta et mä olisi varsin onnellinen 23neliöisest omast tallista... tietenki jos asuis oikeesti maalla eikä tääl sauhturbaanissasudettisavossa ni neliöiden hankinta vois olla helpompaa mut työttömänä maalla toisaalt ehkä kuitenki viel vaikeempaa. Köyhyys ei ole ilo, sen kans joutuu vaan elämään.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

johannes

itellä sellanen ihan pieni talli mihin hatchback almera menee just ja just. Pää ottaa kattovaloon kiinni. Prätkälle se on sopiva. Siinä on rasvamonttu joten olen suht siistinä yrittänyt pitää jos tulee vaikka akuutti öljyjenvaihto eteen. Tallin perällä kokolevyinen työtaso minkä alla hyllytilaa yms.. seinillä puteleita ja työkaluja.. oon yrittänyt keksiä käytännöllisiä ratkaisuja. Mutta esim. appiukolta lainassa oleva jiirisahaa ei kätevästi mihinkään saa ettei olisi edessä. on sellainen pöytämalli. Vieressä kylmä ja pieni puuvaja mihin järjestelemällä saa jotain säilöön puiden lisäksi.

mutta esim. täyskokoiselle kompuralle, hitsausvehkeille sorville yms ei mahista saada mahtumaan.. joku lämmitin sinne pitäisi hommata mut en tie millanen.. pikkukompura nyt menee mihin vaan mikä on ihan passeli esim. kynäruiskulle..

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 lokakuu 13, 12:04:05
Seuraavaksi ruvetaan tiirailemaan markkinoita sillä silmällä jos löytyisi sopivan kokoinen sorvi ja joku vanha Bridgeportin työkalujyrsin
Bridgeport kuuluis varmaan hakea briteistä, siellä niitä tuntuu olevan paljon (yllätys..) Mä hain enempivähempiaktiivisesti edullista monta vuotta ja ny vasta tärppäs. Tai toikaan ny edullinen ollut...
-Spöke-

-Teme-

tavaravarastoksi 20' tai 30' merikontti vois olla näppärä, hintaa tuollaisella on 1000-1500â,¬
Mahtaako tarvita ees lupia taajamassa kun kyseessä on kuitenni tilapäinen siirrettävä tila