Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin kytkinlevyistä

Aloittaja v.isoaho, 10 joulukuu 11, 17:49:51

« edellinen - seuraava »

Spöke

Toi ATF kylvetys auttaa lähtönarskautukseen ja haukkauluihin. Ja kyllä, HD:n kytkin on kuiva riippumatta siitä, onko enskassa öljyä tahi ei. Öljy on siellä voidellaakseen enskaketjun, ei kytkintä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

erakko

http://www.rbracing-rsr.com/clutchtech.html

Tuolta vähän kytkintietoa. Ja melkein lopussa öljykylpyvoideltu enska kuivalla kytkimellä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 joulukuu 11, 08:39:19
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 11 joulukuu 11, 20:04:49
KVG:llä löytyy tietoa. ;)

Huoh.. Kyllä tiedän mikä on kuiva ja mikä märkä. Mut sä et näytä tietävän, että jos siellä on öljyä niin sitä kutsutaan märäks. Ja jos sitä öljyä ei oo niin sillon se luonnolisesti on kuiva.

Huohhuoh. Kinaan kuitenkin että sovelin kytkin on "teknisesti" kuiva vaikka siellä liru öljyä olisikin. Ketjulle käy mikä öljy vaan ja siksi olisikin hyvä käyttää ketjunvoiteluun ölppää mistä on vähiten haittaa kytkimelle koska ketjun takia se öljy siellä on alunperinkin. Periaatteessa turha kinata koska taitaa useimmat levyt toimia oli siellä öljyä tai ei.

Ei mulla mitään sen parempaa tietoa ole, ulkomaanelävien palstoja selannut ja esim barnetilta kerrottiin myös että kytkin on kuiva pikku öljymäärästä huolimatta.

Tää oli mun osalta tässä, joku saa sanoa viimeisen sanan. ;)
FXEF-81

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 joulukuu 11, 11:18:29
Joo beltillä mäkin ajan, ja avonaisella, mutta se ATF-kylvetys tuntu vaikuttavan selkesti hyvään suuntaan.
Onko kiiskeläisellä muuten (ajo) kokemusta avo-ketjusta enskassa?
Ei ole. Sotkee ihan helvetisti, selkeesti vaarallinen ja kaiken lisäksi epäkäytännöllinen eikä edes hyvännäkönen. Sellanen lafka muistaakseni kuin Mullins chain drive tekee o-rengasketju enskaa mikä ehkä poissulkis joitain noista haitoista,mutta hinta tais olla tarkotettu aasian markkinoille.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 13 joulukuu 11, 17:07:07
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 joulukuu 11, 11:18:29
Joo beltillä mäkin ajan, ja avonaisella, mutta se ATF-kylvetys tuntu vaikuttavan selkesti hyvään suuntaan.
Onko kiiskeläisellä muuten (ajo) kokemusta avo-ketjusta enskassa?
Ei ole. Sotkee ihan helvetisti, selkeesti vaarallinen ja kaiken lisäksi epäkäytännöllinen eikä edes hyvännäkönen. Sellanen lafka muistaakseni kuin Mullins chain drive tekee o-rengasketju enskaa mikä ehkä poissulkis joitain noista haitoista,mutta hinta tais olla tarkotettu aasian markkinoille.

No joo. Eli sopis mulle. :D
Pitää tutkia tuota o-rengas asiaa..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Tuossa ois.  http://www.chcustom.com/store/primary.htm

http://www.techcycle.com/catalog.pdf  Sivu16

Itse en kyl välttämättä laittais vaik hieno onkin. Vaatis musta ainakin jonkun kiristys tsydeemin
HOG Forever Forever HOG

v.isoaho

joskus aikoinaan pesin pannusta levyt puhtaaksi tinnerillä rupesivat irrottaessa pitämään sikamaista ääntä.Öljysin uudestaan sitten naukuminen ei loppunu.pitää rasvata automaatti öljyllä.öljyähän lentää väkisinkin ketjulta levyihin.

Hemuli

Lähipiirissä kundit suunnitteli tollasen o-rengasketjuenskan tekoa ihan omin avuin. Raakarattaista ja silleen...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Titus

Jyrggä puhuu sen verran vakuuttavasti et voisin kyl uittaakin levyt Atf:ssä kun uutta piikisikaakin vielä odotellaan .Kauanko ne siellä pitäis lillua? Vanhat oli Barnetit ja uitettu jossain hirveessä vaseliini öljy seoksessa ja kusi ihan hirveesti kun hipaskin kytkintä. Luulin levyjen olevan aivan loppu mutta verratessa uusiin Alton levyihin ei eroa ollut paljoakaan kitkapintojen paksuudessa. Muistaakseni Alto ilmoitti että vois käyttää kuivana tai ölyn kera. Tarvii toivoa ettei tuu samanlaista kuin aiemmilla rasvatuilla.Täytyy kyllä myöntää että kuivilla tyylikkäät lähdöt hankalampia

rampo63

olikos se Jyrggä sillon täällä meillä ku ne rasvattii ne levyt ku sen sun paskakasas kans joogattiin,,,se oli joku amerikanpelle ku kirjotti , et kandee uittaa ne atäffäs ni pelaa kaikinpuolin hyvin,,,paat ölppää johku kippoo ja levyt perään,ota aamul vex  ja pyyhi ylimääräset riepuun,kasaa kykä ja tielle ,,,pari päivää tirsuu vähä öljyy levyistä mut vitut siitä,,,kykä pelaa pehmeesti.Ja ajettu on !!! Tämmöstä tää on, eikä mitään käryy molekyyleistä taikka oikeista lämpötiloista missä pitäs säilytellä.Paskasta hommaa mutta paskasia on ukotki.

jyrggä

Joo, rampon kans naamat noessa touhuttiin painelaakerijumppaa sillon kouvolan-haminan alueella, ni siinä samalla yhtenä yönä laitettii levyt atf:ään ja aamulla veks ja paikalleen.
tehkää te miten teette, myö tehää tällee. Mutta toisaalta ku eihän näillä meiän vehkeillä tosisaan ajeta, ni mitäs väliä sillä on vaikka laittas tappirasvaa..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 joulukuu 11, 11:48:34
Toi ATF kylvetys auttaa lähtönarskautukseen ja haukkauluihin. Ja kyllä, HD:n kytkin on kuiva riippumatta siitä, onko enskassa öljyä tahi ei. Öljy on siellä voidellaakseen enskaketjun, ei kytkintä.
-Spöke-
"Mitäs mää sanoin" ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

72shovel

Mulla on tuollainen BDL 3" setti ja eilen purin ja siivosin kytkimen sisältä kaikesta ylimääräisestä sonnasta, noh. teräslevyt on kaikki kokolailla siniset. onko normaalia? toisekseen levyjen pinnat on aika liukkaan tuntuset kun pääakselilta tullut öljy on siellä välissä väkisinkin roiskunut ja kytkintä on luistatettu pitkin kesää. pitäiskö noi sumuttaa bräkleenillä ja hiomapaperilla vetää takasin karheeks niinkun oli uutenakin?

Jack

Flatheads!!!

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 joulukuu 11, 23:38:27
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 joulukuu 11, 11:48:34
-Spöke-
"Mitäs mää sanoin" ;D
-Spöke-

ATF:lla tekee oikeesti mitä vaa. Eilenki rasvasin Amazonin saranoita sillä... Mikä se onkaa se elokuva missä se ukko laittaa sitä ikkunanpesuainetta kaikkialle, ATF:llä on sama vaikutus ;D