Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin kytkinlevyistä

Aloittaja v.isoaho, 10 joulukuu 11, 17:49:51

« edellinen - seuraava »

v.isoaho

Moro!olen pistämässä uutta kytkintä shoveliin.Levyt on alton ensiövedossa on öljyt sisällä,joten uitanko levyt öljyssä ennen asennusta vai laitanko kuivana paikalleen.

ma^ko

Jos ne tulee toimimaan märkinä niin uita.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

...vaikka sovelin enskassa on öljyä se ei tee siitä "märkää". Öljy on siellä ketjua varten, yleensä, ja vain muutama desi. Oman pyörän enskassa on 2dl ATF:ää.
FXEF-81

Spöke

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 10 joulukuu 11, 19:03:44
Jos ne tulee toimimaan märkinä niin uita.
Ja jos ne tulee avobelttisatsin kytkimeen, niin uita.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

v.isoaho

enska on ketjulla.arvelinkin  että ne pitäs öljytä mutta en ollu sata varma.Öljyksi atf ton luulisi olevan parempi kun on tarkotettu automaatteihin.Alkuperäisenä näissä taitaa olla moottoriöljy?

ma^ko

ATF ja type F on parasta kytkyttimelle.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: v.isoaho - 11 joulukuu 11, 11:05:07
enska on ketjulla.arvelinkin  että ne pitäs öljytä mutta en ollu sata varma.Öljyksi atf ton luulisi olevan parempi kun on tarkotettu automaatteihin.Alkuperäisenä näissä taitaa olla moottoriöljy?

Joo, alunperin enskassa kiersi sama öljy kun koneessa, öljypumpulta letku enskan takapuolelta kopankyljestä läpi ja siitä tihkui öljyä ketjun päälle. Kopan taka-ala kulmasta lähti letku josta öljy imaistiin takaisin kiertoon moottorille. Kaikki kytkimestä irtoavat paskat lähti mukaan kiertoon. Käsitääkseni pyörien omistajat sulkivat tätä kiertoa jo silloin kun malli oli vielä tuotannossa.
FXEF-81

erakko

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 10 joulukuu 11, 20:13:50
...vaikka sovelin enskassa on öljyä se ei tee siitä "märkää". Öljy on siellä ketjua varten, yleensä, ja vain muutama desi. Oman pyörän enskassa on 2dl ATF:ää.

Eli se siis on kuiva?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Rautahauli

^ Näin minä olen ymmärtänyt.
FXEF-81

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rautahauli

FXEF-81

Titus

Viime viikolla otin omasta 2 vuotta kuivana pyörineet alton levyt irti , jotka mulla ainakin toimi ihan moitteetta ilman öljyssä uittoja. Meinaan jatkaa näin edelleenkin .

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 11 joulukuu 11, 20:04:49
KVG:llä löytyy tietoa. ;)

Huoh.. Kyllä tiedän mikä on kuiva ja mikä märkä. Mut sä et näytä tietävän, että jos siellä on öljyä niin sitä kutsutaan märäks. Ja jos sitä öljyä ei oo niin sillon se luonnolisesti on kuiva.

Titus, mulla on kans alton levyt. Ainakin jalkakykällä kun vetää, niin huomasin viime kesänä selkeen eron kun olivat saaneet kunnon ATF-kylvyn. Dextron3 se tais olla. Teen tuohon muijan pannuun saman keväällä ennen ku ajot alkaa, vaikka siihen uudet levyt tuleeki.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Kiiski

Aika hyvä tää märkäkytkin keskustelu. Itte ajanut aina pääsääntöisesti beltillä ja levyt on ollut aina kuivat ja purettuna aina tai ainakin melkein aina pessyt ne brakekliinerillä/moottoripesuaineella ja hyvin on toiminut tai ainakin "normaalisti".
Poikkeuksena Öölari missä ketjuenska ja pari desiä öljyä, heti jos öljynpinta nousee kytkinrummun sisään siis enemmän kuin toi pari desiä niin alkaa mahoton luisto mihin auttaa kun ottaa liiat öljyt pois. Jotenkin tekis mieli väittää et pre Evo vehkeiden märkäkytkimet tykkää siitä et niillä vedetään kuivana. Voihan tosin olla että olen käsittänyt jotain väärin kaikki nämä vuodet.

jyrggä

Joo beltillä mäkin ajan, ja avonaisella, mutta se ATF-kylvetys tuntu vaikuttavan selkesti hyvään suuntaan.
Onko kiiskeläisellä muuten (ajo) kokemusta avo-ketjusta enskassa?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!