Finnbikers

  • 30 Toukokuu 2020, 06:49:24
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Evon kansien hitsaus ja muokkaus  (Luettu 8713 kertaa)

pau

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Evon kansien hitsaus ja muokkaus
« Vastaus #15 : 12 Kesäkuu 2012, 12:54:24 »

noni, kannet saatu koneistuksesta takas. Uudet seetirenkaat asennettiin, en luottanut että vanhat olis pysyny hitsauksen jäljiltä paikallaan. Saatiin samalla nostettua seetien tiivistepinnan taso palotilan katon tasolle ettei enää jarruttele virtauksia.

Mielenkiintoinen ilmiö löyty kun kasasin toisen puoliskon törmäystarkasteluun. Kuvittelin että mäntä - venttiili väli olis ollut tiukalla, kannesta otettiin se 1,5 mm pois, mutta siellä näytti olevan silti pari milliä tilaa. Se missä kone pökkäsi oli venat keskenään, eli muutama aste ennen TDCtä pako yrittää ohittaa imulautasen mutta nappaa kiinni lautaset. Toi Crane H310-2 on näemmä varsin tiukka keppi, nostoa @TDC imu .202" ja pako .229" eli seinä on auki reilusti.

Onkos muilla ollut vastaavia nokka-ongelmia ? Imu on vaihdettu 1,94" ja pako vakio.
Korjasin asian hiomalla venojen ulkoreunaan 30 asteen viisteet, sekä sniiduiltiin muutama kymppi pois halkaisijasta niin saatiin seetipintakin päättymään venan ulkoreunaan.

Ainoa asia joka jarruttaa enään patin kasaamista on korjata koneistajan moka. Ruttua tuli nyt sitten se 1:11 ja puolipuristimet asennettiin. Tosin niin lähelle tulppia että peli on joko tai... vaikka hain 16mm avainvälillä ( BCPR7) tulpan, ei se mahtunut just olemaan puolipuristimen kanssa samaan aikaan... #¤ttu !
Onko kellään tiedossa mistä saisi jenkaholkkeja m14*1,25 -> m12*1,25 ? toi 12 mm tulppa korjais kaikki ongelmat.

p.
Kirjattu

JSmedby

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Vs: Evon kansien hitsaus ja muokkaus
« Vastaus #16 : 20 Joulukuu 2018, 23:33:26 »

noni, kannet saatu koneistuksesta takas. Uudet seetirenkaat asennettiin, en luottanut että vanhat olis pysyny hitsauksen jäljiltä paikallaan. Saatiin samalla nostettua seetien tiivistepinnan taso palotilan katon tasolle ettei enää jarruttele virtauksia.

Mielenkiintoinen ilmiö löyty kun kasasin toisen puoliskon törmäystarkasteluun. Kuvittelin että mäntä - venttiili väli olis ollut tiukalla, kannesta otettiin se 1,5 mm pois, mutta siellä näytti olevan silti pari milliä tilaa. Se missä kone pökkäsi oli venat keskenään, eli muutama aste ennen TDCtä pako yrittää ohittaa imulautasen mutta nappaa kiinni lautaset. Toi Crane H310-2 on näemmä varsin tiukka keppi, nostoa @TDC imu .202" ja pako .229" eli seinä on auki reilusti.

Onkos muilla ollut vastaavia nokka-ongelmia ? Imu on vaihdettu 1,94" ja pako vakio.
Korjasin asian hiomalla venojen ulkoreunaan 30 asteen viisteet, sekä sniiduiltiin muutama kymppi pois halkaisijasta niin saatiin seetipintakin päättymään venan ulkoreunaan.

Ainoa asia joka jarruttaa enään patin kasaamista on korjata koneistajan moka. Ruttua tuli nyt sitten se 1:11 ja puolipuristimet asennettiin. Tosin niin lähelle tulppia että peli on joko tai... vaikka hain 16mm avainvälillä ( BCPR7) tulpan, ei se mahtunut just olemaan puolipuristimen kanssa samaan aikaan... #¤ttu !
Onko kellään tiedossa mistä saisi jenkaholkkeja m14*1,25 -> m12*1,25 ? toi 12 mm tulppa korjais kaikki ongelmat.

p.
Vanha postaus jo, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, tai siis lukea, miten tämä päättyi. Miten kone toimi jne ?
Kirjattu