Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo Sportster chipidi chopidi

Aloittaja BlackRat, 18 marraskuu 11, 23:18:49

« edellinen - seuraava »

BlackRat


BlackRat

FUUUUUUUUU!!! Nyt meni hermot!!! Onkohan jotain hyvää syytä minkä takia -90 sportissa on keskitapit eri korkeudella? Eilen yöllä tohkeissani ruuvailin ameriikan joen sorvaamia tappeja ja pois lähtiessäni vahingossa tuli vilkastua vielä pyörän perästä, mitä paljastuukaan, tapit on eri korkeudella.
Enkä heti keksinyt ite tohon mitään ratkaisua, enskan puolen tapin varsi voi olla vaan yhdessä asennossa ja oikealla puolella tappi kiinnittyy samaan murkulaan mihin jarrupoljinkin... Onko jollain tästä jotain spesiaali-infoa vai onko Milwaukeessa oikeesti miettiny että näin on tosi makee?

Tässä pari havainnollistavaa kuvaa, peräkuvasta näkee aika selvästi että oikean puoleinen on selvästi alempana.

BlackRat

Näköjään se epäsymmetrisyys on ollut jotain mainiota ameriikan designia, joten tapit unohdettu. Sähköt vedetty loppuun eilen, tälle päivälle jäi m-unitin opettaminen. Nätisti lähti pitkän levon jälkeen viime yönä ykkösellä käyntiin. Tai oikeastaan heti kun Rieska tajus että kytketään kallistuksen tunnistimen piuha maihin niin saa kipinääkin... Kaikkee turhaa ne noihin pyöriin tunkeekin, kauhee homma kun pitää koko pyörä chopata että pääsee muutamasta turhasta johdosta eroon.

Miska


Repair manuaalista lainatusta kuvasta näkee, että kyllä se jalkatatappi kuuluis olla alempana vasemmalla puolella. Ei taida siis olla sun keskitappi-setti ihan täydellinen, jalkatapinvarsi uupuu?  ::)
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Toi kuva on viisvaihteisen sportin jalkatapista, ihan eri systeemi kuin tossa Blackratin vehkeessä. Ja siinä on kyllä kaikki palaset kohdillaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miska


OK, hyvä, että korjasit. Katsoin vaan manuaalia ja koska siellä oli erikseen primary drive and clutch (1986-1990 models) mainittu, niin oletin, että kuvatkin olisivat "oikeasta" mallista. Ei pitäisi olettaa mitään. Hämmentävää...
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Kuvassa on muutama selkeä ero:

- Nelivaihteisen kytkimen säätöruuvin tulppa on kierteillä enskakopassa, ei ruuvikiinnitystä.
- Nelivaihteisen jalkatapit on "naaraita", kuvassa urostappi.
- Nelivaihteisen jalkatapin kiinnike tulee vaihdevivun yläpuolelle, kuvassa viisivaihteisen tapaan enskakopan alareunaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miska

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 toukokuu 12, 15:04:04
Kuvassa on muutama selkeä ero:

Hyödyllistä tietoa, kiitos!

Ja pahoittelut BlackRatille projektialbumin sotkemisesta asiaa kuulumattomilla viesteillä.
-Just another guy on the lost highway-

BlackRat

Ei mitään pahoitella, kyllä ne liitty, niistähän mulla meinas poru tulla :)

Nyt on sit älyboksi koodattu, onneks se sentään ei ollu vaikeeta kun ei tarttenu tehä muuta ku ohjelmoida vilkut toimimaan oikein, kun räpsyttelen tän kesän vielä noilla orkkismurkula kontrolleilla.
Vihko sanoo, että se kytkee etulyhdyn päälle vasta kun on startattu/ tai kun räpsyttää kytkintä, mutta ainakaan ton lyhyt/pitkä nupikan räpsyttely ei tehny mitään... Pitänee lyödä vehje käyntiin vielä ja kattoo jos siitä tulis jotain eloa...
Seuraavaks pitääkin ihmetellä jos sais vielä takajarrun toimimaan, siinä vielä pientä haastetta, mut ei kai tässä vielä mikään kiire ole... :D

jannu

Niin, ...jos Teljeen tähtäät, ni torstaihin on vielä kaks pitkää vuorokautta aikaa.... ;) ei mitään paniikkia...

Hemuli

Ei tosiaan mitään paniikkia. Mäkin aattelin tänään testata kestääkö jalka rautiksen polkemista, muussa tapauksessa nostetaan evo pöydälle ja ruvetaan työstämään sitä reissukuntoon. Laiva lähtee vasta torstaina klo 17:30 ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jannu

Taitaa Jyväskylässä palaa valot tallilla aika myöhään näinä viimeisinä vuorokausina, jos vanhan kaavan mukaan menee  ;)

Ja sinä siellä syrjäisellä etelän rannikkoseudulla, ratko vaan reilusti se puntti kurahousuistas että mahtuvat jalkaan,...korjataan sitten kun turvotus on laskenut ja sateet lakannu  :D

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 toukokuu 12, 13:20:14
Ei tosiaan mitään paniikkia. Mäkin aattelin tänään testata kestääkö jalka rautiksen polkemista, muussa tapauksessa nostetaan evo pöydälle ja ruvetaan työstämään sitä reissukuntoon. Laiva lähtee vasta torstaina klo 17:30 ;D

Ite kun hajotin nivelsiteet oikeasta kintusta hätäratkaisuna poleksin käyntiin vasurilla. Nyt en varmaan enää oikealla osais polkaistakkaan.

BlackRat

Joo, ei mitään paniikkia... Pyörä oli periaatteessa melkein valmis, ainoastaan etulamppu ei tahtonut palaa. Lähdin sit selvittämään vikaa ja onnistuin jollain perkeleen tuurilla käräyttämään mun m-unitin. Olé! Onneks just hetkeä aiemmin eräs sähkövelho oli astellut paikalle ja onnistui muuttaamaan toivottoman tilanteen hieman valoisammaksi. Nyt menee johdot nipussa oikeisiin (tai oikeastaan osa johdoista) paikkoihin ja sähköboksi heivattiin nurkkaan ja vanhaa starttirelettä piuhoihin. Toivottavasti kestää ruotsin reissun yli niin pääsee taas tekemään sähköjä...
Ja aika myöhään paloi tallin valot, siinä neljän aikaan tänä aamuna vasta sammuttelin ne että pääsi kolmeks tunniks nukkumaan ennen ku taas piti herätä pakkaamaan reissukamat ja töihin ennen reissua. Katotaan mitä tuleman pitää. Muutamat Futhark riimut pitää pyörään piirustaa suojaks että onni kestää.

Hemuli

No nyt sä alat olemaan asian ytimessä - ei pyörää saa tehdä valmiiksi hyvissä ajoin ennen Norrtäljeen lähtöä. Viimeiset viritykset tehdään just noin, aamuyön tunteina niin että kuski on varmasti lähdön hetkellä virkeänä turvallisessa ajokunnossa :D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957