Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV: säätö

Aloittaja KoPo, 30 huhtikuu 09, 18:38:49

« edellinen - seuraava »

Lexus

Eli voisiko VOES"väärä" paikka aiheuttaa ko oireita? Joissain imusarjoissa muistaakseni olen nähnyt paikan imusarjassa.
Aloin kanssa miettimään että onko vika sittenkin sytytyksessä, siihen ei tosin ole koskettu ja oli kohdallaan, mutta tiedä näistä sitten.
No ei muuta ku tukkimaan reikää imusarjassa sitten vaan... kele

Kiitos ja kumarrus
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

rodchop

Kokeileppa otta helvettiin koko VOES, jos vaikka toimis, ei sillä mitään tee
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

"ei sillä mitään tee"... No, on tuossakin puolitotuutta. VOES:n tehtävä on kääntää sytkää aikaisemmalle pintakaasulla kruisatessa - polttoainetta kuluu silloin vähemmän. Sitten taas kun konetta kuormitetaan kääntyy sytytyskäyrä myöhäisemmälle ettei kone rupea nakuttamaan. Eli siinä mielessä sen voi nypätä pois ilman että siitä mitään varsinaista haittaa on, sytkä on vaan silloin koko ajan myöhäisemmällä käyrällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 elokuu 10, 08:22:28
"ei sillä mitään tee"... No, on tuossakin puolitotuutta. VOES:n tehtävä on kääntää sytkää aikaisemmalle pintakaasulla kruisatessa - polttoainetta kuluu silloin vähemmän. Sitten taas kun konetta kuormitetaan kääntyy sytytyskäyrä myöhäisemmälle ettei kone rupea nakuttamaan. Eli siinä mielessä sen voi nypätä pois ilman että siitä mitään varsinaista haittaa on, sytkä on vaan silloin koko ajan myöhäisemmällä käyrällä.

Siis eikös VOES toimi on - off -periaatteella? Tuosta yllä olevasta nopesti ymmärtäisi että on kolme asentoa:
1. normaali tila
2. pintakaasulla aikaistettu
3. kuormituksessa myöhäistetty

Pitäisikö selityksen olla että pintakaasulla aikaistaa sytkää ja muuten toimii myöhäisemmällä käyrällä.

Kun sen letkun ottaa pois, niin varmaan samalla pitää varmistaa ettei se voesista sykälle menevä johto ota maihin - vai miten se meni?
Aake
XLH -84

Hemuli

En missään vaiheessa ole puhunut kolmevaiheisesta toiminnasta.

"Normaali tila" on juuri se myöhäisempi käyrä. Aikaisemman käyrän tehtävä ei siis ole kuin säästää polttoainetta pintakaasukruisailussa. Jos VOES:n nappaa pois niin ei siinä tarvitse kuin tulpata kaasarin letkulähtö - "normaalissa" tilassa alipainekello on samassa asennossa kuin että jos letku olisi irti. Eli se ei tee mitään sytkälle vaikka maajohto olisikin kiinni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

#50
Kyllä tuo VOES,in piuha pitäisi ainakin osassa sytkistä, ohjeen mukaan päätellä päätellä siten että ei saa kontaktia, mikäli ei käytössä.

Itsellä kyllä pyörät toimii pirun hyvin ilman kyseistä turhaketta,
itse olen pyrkinyt että mitä vähemmän kaikkia härpäkkeitä sen parempi.

Varmaan se VOES jotain vaikuttaa mutta???

Enemmän sähkö vetoja, rumia osia & vikojen mahdollisuuksia.
Ompahan yksi mahdollisen vian aiheuttaja vähemmän, eli yleensäkkin kaikki ylimääränen hifi paska helvettiin niin johan toimii & Kulkee! mikäli tulee joki vika huomattavasti helpompi paikallistaa  ::)

edit: Tänhän vois laittaa: Turhat tehtaan hifi härpäkkeet otsakkeen alle ;)  Heh Joka vuosihan tehtaan tehtävä väkisin jotain ns,parannuksia  malleihinsa jotta menevät kaupaksi urpoille ::)
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Kyllä mä vaan oon saanu kaikki laitteet toimimaan joko ilman VOES:ia tai sen kanssa. Ja ne sytkästä lähtevät VOES:lle menevät piuhat pitää suojata koska niiden osuminen maihin saisi sytkäkäyrän vaihtumaan liian suurelle ennakolle. Mutta jos jätät VOES:lta lähtevän piuhan maihin niin ei tapahdu mitään koska alipainekatkaisija pysyy auki koska siihen ei tule imua missään vaiheessa.

Ei kaikki nykyhömpötykset ole pelkästään kiusanteon takia olemassa, kaiken saa toimimaan päin vittua jos ei edes yritä ymmärtää miten vehkeiden pitäisi toimia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

#52
Heips, onko tuo cv:n bensan pinta uudemmissakin kaasareissa sama 18.4-18.54mm??
mulla on rautiaiseen hommattu cv jostakin uudemmasta(?), siin on jo mustakoho ja bensaliitin on messinkiä.

kun on aika epätodennäköistä että juuri tämä rautis olisi laihaseos versio ::). oireet kun ovat tyhjäkäynti puolella:
laiton aluksi 52/185 suuttimet, tuntui tukehtuvan alakierroksilla, ei saanut nostettua kierroksia juuri ollenkaan.

Seuraavaksi  pienensin tk:n 48.iin mutta ei ollut kummoista parannusta.
lopuksi vaihdoin kaasuttajassa alunperin olleen 45 suutimen, seosruuvia noin kierros auki, ei edelleenkään mitenkään hyvin pelannut.

Kokeilin ilman ilmansuodatinta (k&n pyöreä rautismalli) niin parani aikapaljon.
Sai kiihdyttää jo lähes tuppinurin, alhaalla ei ihan kestänyt "avata" ja yläkierroksilla tais mennä jo laihalle.

mittasin bensanpinnan kaasarin ollessa ylösalaisin, tiivistepinnasta kohon alapintaan (yläpinta mitatessa) 8,7mm ???

kaasarissa teippi missä on numero 27492-96

EDIT: motopediasta löyty tuo bensanpinta 10.5-11.5mm

http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Kaasutin
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tumppi

Nyt on jo tullu tapeltua tän kaasarin säädön kanssa, ja pitääkin kysyä viisaammilsta neuvoa. Eli ongelma on se että pyörä nypyttää alhaisilla kierroksilla, eli noin nopeuksissa 0-60 km/h. Olen nyt rukannut neulaa, ja sen nostaminen pahensi oireita ja pyörä kävi tosi rikkaalla. Välialueen suutinta olen koittanut vaihtaa, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta tähän alueeseen. Meneekö tuo CV kuinka pitkälle tuon tyhjäkäyntisuuttimen kanssa? Kiihdytyspumpun poistin käytöstä nyt kun se antoi niin paljon kakkua että melkee tukehtui.

Tuukka

Missäs vehkeessä kaasari on kiinni? Ja mitä tarkoitat nypytyksellä? aivasteleeko vai nykii?
Tollanen pieni nypytys tasakaasulla kuulostais enemmän sytkä ongelmalta. Ainakin 1200cc bigtwinissä välialue 46-50 ja pääsuutin 170-190 on se alue joilla kohtuu varmasti liikutaan.
C.O.G.

Tumppi

Jep eli kyseessä on konversiosportti. Tossa tuli itellekki mieleen toi sytkäpuoli kun tosiaan se nykii, ei ammu. Ja tätä vaan silloin kun ajetaan tasakaasulla alle kuuttakymppiä. Ja etenkin kun mennään tasaisella tai alamäkeen. Jos on "veto" päällä niin silloin toimii hyvin.

Raimo-Raato

Nyhtäseppäs kokeeksi voes-piuha irti ja kerro vaikuttiko
A.K.A. Rambe

Mr Smith

Tuli ensimmäistä kertaa vastaan vanhemman mallin Cv ilman kiihdytyspumppua.
Avattiin,putsattiin,oli todella paskainen 4 vuotta seisseiden bensojen jäljiltä,sitä vihreää kuivunutta tatinaa paikat täynnä. Tankkiin bensiiniä kaadettaessa uitti heti yli,tyhjäkäynti puuttuu vallan,ryyppy päällä käy ja kaasua pumppaillessa,ajossakin käynti ok.Seos ruuvia käännelty joka suuntaan ei vaikutasta millään tavalla.
Mitä tehdä?
Uudestaan auki ja vieläkin perusteellisempi puhdistus ja ultraääni pesuun kenties.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Tumppi - 10 toukokuu 12, 20:32:06
Jep eli kyseessä on konversiosportti. Tossa tuli itellekki mieleen toi sytkäpuoli kun tosiaan se nykii, ei ammu. Ja tätä vaan silloin kun ajetaan tasakaasulla alle kuuttakymppiä. Ja etenkin kun mennään tasaisella tai alamäkeen. Jos on "veto" päällä niin silloin toimii hyvin.

Näiden high tech koneiden suutin koista en osaa sanoa, ja ei taida sytkässäkään olla keskipakolimppuja... Jos kaasariin on joku vaihdellut jonkun dynojet tms. "viritys"
sarjan jossa on löysempi luistin jousi, voi se aiheuttaa kaiken näköistä murhetta.
Se että kiihdytys pumppu tukehduttaa koneen kuulostaa myös kummalliselta.
C.O.G.

Mr Smith

Vastaus tulvimiseen löytyikin jo toisesta topicista, vanhassa oli se kolmikulmainen neula ja jätin asentamatta uuden 4 kulmaisen kun en ollut varma että kuuluuko se tähän malliin,se tilalle ja kaasari ultraääni pesuun jos se kadonnut tyhjäkäyntikin löytyisi