Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV: säätö

Aloittaja KoPo, 30 huhtikuu 09, 18:38:49

« edellinen - seuraava »

Jack

Lainaus käyttäjältä: turmiola - 17 kesäkuu 09, 23:16:27
Starttipilotin roiskiminen pitkin imusarjaa ei käsittääkseni ole mikään täysin luotettava menetelmä, eli onko jotain muuta keinoa tunnistaa kummasta on kyse?

Imuvuodon tutkiminen:

tehdään adapterilevy, joka pultataan kiinni imusarjaan kaasarin tilalle. Levyyn on tietyti tätä ennen porattu keskelle pieni reikä, joka on kierteytetty siihen asennettua letkunlähtöä vastaavalla tavalla.  (okei, putkenpätkä ja kemppi-liima ajanee saman asian)
Pieni pätkä letkua, ja paineilmaa. Ja fairy/vesi seosta. 
Tää on oikeestaan ainoo varma tapa tutkia asia. Ainakin putkimies-imusarjoilla varustetuissa prätkissä. Toimii varmaan muissakin.

Jack
Flatheads!!!

mikira

Joku expertti neuvo käyttämään partavaahtoa, sitä suihkuttaa sopivan kerroksen ja pistää käyntiin. Vuotokohtaan tulee vaahtoon reikä.

turmiola

Kiitosta kaverit. Ja ei muuta kuin testailemaan. Tai lyhentämään imusarjaa...

viltsu

Lainaa
Imuvuodon tutkiminen:

tehdään adapterilevy, joka pultataan kiinni imusarjaan kaasarin tilalle. Levyyn on tietyti tätä ennen porattu keskelle pieni reikä, joka on kierteytetty siihen asennettua letkunlähtöä vastaavalla tavalla.  (okei, putkenpätkä ja kemppi-liima ajanee saman asian)
Pieni pätkä letkua, ja paineilmaa. Ja fairy/vesi seosta.  
Tää on oikeestaan ainoo varma tapa tutkia asia. Ainakin putkimies-imusarjoilla varustetuissa prätkissä. Toimii varmaan muissakin.

Jack

Eikä tuokaan ole ihan varma tapa. Toimii kyllä putkimies-imusarjan reikien etsimisessä, mutta ei välttämättä tiivistevuodoissa. Tuossa kun imusarjaan tehdään ylipaine, jossa tiivisteitä muokkaavat voimat tulevat täsmälleen toisesta suunnasta kuin normaalissa vapaastihengittävän koneen käyttötilanteessa... Toki useimmat vuodot noin varmastikin löytyvät.

turmiola

Lyhensin imusarjan normimittoihin ja keksintö tulille... ei puhise, ei pauku, vaan on nuotti kohdallaan. Saattoi aiemmat ongelmat johtua liitosten vuodoista tai tosiaan bensan jäähtymisestä putkissa, tiedä häntä, mutta testailen tuota pitkää imua uusiksi, kunhan saan Mikunin puuttuvat osat.

Tempaisin testilenkin Turun saaristossa ja perkele, bensa loppui 3 km ennen kotia. Melko amatööriä. Tosin oli keli kohdallaan ja apu lähellä. Sitä on entinen pannu joskus jättänyt yötaipaleelle sateeseen ja keskelle metsää, eikä silloin mitään kännyköitä ollut, mitä nyt jollain kaupungin ökyllä Nokian Cityman.

MikkoS

Saitko Puuseppä noilla 42/190 suuttimilla pelaamaan hyvin?

Vaimolle hankittiin ihan vakio -03 883 Sportster R. Tein siihen avaran äänenvaimentimen. Ainakin näillä kylmillä keleillä tuntuu kovin laihalta. Olisiko jotain muuta ehdotusta pääsuuttimeksi kuin 190? Entä onko kenelläkään tietoa tuon alkuperäisistä suuttimista, onko 42 tyhjäkäyntisuutin vakio? Aina helpottaisi jos saisi kerralla lähelle sattumaan. Kotona suurin CV Keihinin suutin on 165, eli kauppaan on mentävä joka tapauksessa, voisi hommata suuttimet ennen kaasarin aukaisua...

Hemuli

Aika hurjan kokoinen pääsuutin 883:seen :o. Ei varmasti tarvitse ainakaan isompaa. Tosin eipä pääsuuttimella juuri ole merkitystä vasta kuin täyskaasulla, enemmän vaikuttaa neula ja välialue. Nelikakkonen on kyllä ihan toimiva, 1200 tarvitsee sitten nelivitosen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Puuseppä

Termos,

minä tumpelo en 42:sella saanut mieleistäni tulosta ja nyt on 45. Pääsuutin vaihtui pienemmäksi, mutta en kuolemaksenikaan muista enää mikä koko se oli.  :-\

MikkoS

Tässä nämä vakiosuuttimet, jos jotain joskus sattuisi kiinnostamaan. Ainakin -03 883R:ssä oli 42/165 suuttimet, ja seosruuvi 3 kierrosta auki (jos en seonnut laskussa) alkuperäisenä. Tilalle heitin 45/175 suuttimet, seosruuvin jätin entiselleen. Ainakin kaasariin paukkaminen väheni... Kelien lämmittyä voisi jatkaa suutinjumppaa. Rikkoja en vielä jaksanut laittaa neulan alle.

Lexus

Moi taas!
Softail  - 86 normi kone paremmin puhaltavat putket ja ilmanputsari vaihtelee mielialan mukaan.

Eli tuli heitettyä vesilintua vanhalla kaasarilla joka oli kumikurkkuinen ja muutenkin paska  alkuperäinen Keihin.
Nyt sain halvalla CV:n joka on Stage 1. Pääsuutin kokoa 200  :o, välialue 45 ja neulassa merkintä N650 , No enemmän innostuneena aloin laittamaan sitä kiinni uudella alu imusarjalla ja uusilla tiivisteillä, VOES paikkaa ei ollut joten imusarjaan porasin reiän sille kun oli paikkakin ja siihen vanhasta kaasarista liitin tiukasti kiinni.
Koekäyttö ja aivasteli ja pätki perkeleesti molempiin suuntiin( ei ollut ilmanputsaria kiinni). Perusäädöt kohdallaan mutta missä vika?
Vuotaako perkeleen VOES liitin jonka enemmän innostuneena porasin vai onko suuttimet ihan liian isot?
Sopiiko toi kaasari edes Evoon?(1340)
Mukana tuli alkuperäiset suuttimet.Pääsuutin 160, välialue 40 ja neulassa merkintä N65
Ei nyt löytynyt tähän hätään starttipilottia jotta olis voinut kokeilla imuvuotoa.
Heitänkö suosiolla vesilintua tälläkin  vai  laitanko alkuperäiset suuttimet takaisin.

Kiitoksia etukäteen vastauksista

nimim. Kaasariko myyntiin , menee hermot.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Kokkonen

Pääsuutin on tosiaan liian suuri, 165 - 170 vois olla enempi kohdallaan. Neula on hyvä, N65C, joka on Sportin neula, mutta käytetään laajalti kun CV:llä piristetään. 45 välialue kuulostaa myös hyvältä, jos se toisaan on se, eikä porattu suuremmaksi ja jätetty vanha merkintä kantaan.

Laita ilmaputsari kiinni, kokeile uudestaan. Iso pääsuutin ei vielä tuossavaiheessa haittaa, kun pitää kierokset jossain alle 3000.

Jos edelleen yksii kaassariin kun putsari on paikallaan, tutki imuvuodot.

Tsekkaa, ettei kiihdytyspumppu anna liikaa, voi jopa säätää pois kokeilun ajaksi.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lexus

Kiitos tiedoista , nohin johtopäätelmiin oon itsekkin tullut.
MIten toi kiihdytyspumppun pois ottaminen, tossahan ei ole säädettävää mallia vai onko?
Otanko sen pois ihan käytöstä ihan mekaanisesti, eli tanko irti vai?

MItes tuon VOES liittimen tiivistäminen, millä sen voisi tiivistää  että kestää.Eliminoidaan nyt senkin vuotaminen.
Täytyy alkaa ruuvaamaan taas kerran, alkaa sujumaan jo kun F1:ssä renkaiden vaihto.

Kiitos
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Lexus - 30 heinäkuu 10, 10:02:33
MIten toi kiihdytyspumppun pois ottaminen, tossahan ei ole säädettävää mallia vai onko?
Otanko sen pois ihan käytöstä ihan mekaanisesti, eli tanko irti vai?

MItes tuon VOES liittimen tiivistäminen, millä sen voisi tiivistää  että kestää.Eliminoidaan nyt senkin vuotaminen.

Öh niin, eihän CV:n pumpussa olekaan säätöä, joten sen saa pelistä pois irrotamalla jonkin niistä välitysvivuista.

CV:n kaasuttimessa on alunperin liitin VOES:lle siinä rungon yläosassa, juuri ennen imusarjaa. Onko se poistettu niin, ettei sitä saa enää käyttöön?
Imusarja ei kuumene kovin paljoa. Musta silikoni tiivistää hyvin isompiakin rakoja ja kestää myös lämpöä. Kierreliimat saattavat myös auttaa.

Kyl CV on hyvä kaasari myös Evossa.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lexus

VOES paikka löytyy kaasarin kyljestä , vai missä se oli mutta ammotti tyhjyyttään , eli ei ollut ees reikää, ja imusarjassa oli paikka joten siihen vaan se meni.
En tiedä mikä lie versio kaasarista kun ei ollut VOES reikää. Tasainen paikka vaan.

Mutta näillä mennään , kiitoksia tiedoista.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Hemuli

Se VOES:n paikka ei vissiin ole ihan sattumalta siinä kaasarin kyljessä, jostain muistan lukeneeni että sytkän alipainesäätö pitää ottaa heti kaasuläpän jälkeen imusarjan puolelta. Vain silloin haistellaan todellista painemuutosta joka vaikuttaa sytkäennakon kestoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957