Finnbikers

  • 25 Toukokuu 2020, 06:10:50
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: CV: säätö  (Luettu 46261 kertaa)

nicnac

  • Vieras
Vs: CV: säätö
« Vastaus #15 : 21 Toukokuu 2009, 15:54:09 »

No pointti oli lähinnä siinä että voisi kulkea mukavemmin tuppi nurinkin, kun vähän pääsuutinta pienentelisi ;D
Kirjattu

Puuseppä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: CV: säätö
« Vastaus #16 : 21 Toukokuu 2009, 17:33:26 »

Ai vieläkin hurjempaa kyytiä olisi tiedossa, siunatkoon!  :o  Tämä on tietysti ihan mahdollista, mutta kunhan ensin saisi tuon tyhjäkäyntisäädön kuntoon.

Eli ohjeiden mukaan olen toiminut; ajoa, tyhjäkäynti korvalle sopivaksi ja ruuvin kääntelyä. Kiinnipäin, kunnes hyytyi hieman ja sitten auki päin, mutta sieltä suunnalta ei hyytymistä löytynytkään. Ruuvi olisi jo varmaan pian tipahtanut pois.. Tilanne on nyt se, että ruuvi on noin 2 kierrosta auki ja käy ok. Mutta mistä kielii ettei ruuvia aukaistessa hyytymistä tapahtunut???
Kirjattu

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2243
  • Dinosaurus
Vs: CV: säätö
« Vastaus #17 : 21 Toukokuu 2009, 18:42:18 »

Ei tuo ihan tavatonta ole, noin se on käynyt itselläkin. Jos seosruuvi on liikaa auki, niin näkyy se ainaskin lisääntyneenä polttoineenkulutuksena. Ehkä se säätö kannattaa tälläisissa tapauksissa aloittaa sieltä päästä jossa se tumppaa, siitä puolikas tai vaan vartti auki ja kokeilee miten vastaa kaasuun. Jos ampuu kaasariin tai jää "kierroksille" niin vartti tai kahdeksasosa lisää auki, kuten ohjeessa mainittiin. Kyllä se siltä löytyy. En tiedä miksi ne ei aina hyydy rikkaalle säädettäessä, taitavat hyväksyä aika paksun seoksen.  Asiaan vaikuttaa tietty sekin, miten hyvin kaasuläppä sulkee kurkun. Huonoimmassa tapauksessa se voi kertoa myös pienestä ilmavuodosta.
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: CV: säätö
« Vastaus #18 : 21 Toukokuu 2009, 21:09:21 »

Harvemmin noita on saanut hyytymään aukipäin kääntäessä. Itse olen aina säätänyt niin että ensin kiinnipäin kunnes alkaa hyytymään, sen jälkeen auki kunnes käynti ei enää parane. Siinä hyvä tai vartti vielä auki jos haluaa varman päälle ajella.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Puuseppä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25
Vs: CV: säätö
« Vastaus #19 : 22 Toukokuu 2009, 17:57:06 »

Eiköhän homma näillä neuvoilla onnistu, jopa minulta.

Kiitos hyvistä vastauksista!
Kirjattu

Kaaleppi

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 235
  • Ironhead -76.
Vs: CV: säätö
« Vastaus #20 : 25 Toukokuu 2009, 21:15:02 »

Kertokaapas millaisilla suutinkombinaatioilla olette saaneet Rautiksen ja CV:n naitettua saumattomaan yhteistyöhön?
Ei tarvitsisi niin kovin montaa kertaa tuota välialuesuutinta rukata.

Kirjattu

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2243
  • Dinosaurus
Vs: CV: säätö
« Vastaus #21 : 25 Toukokuu 2009, 22:46:03 »

Meillä 1000 cc Rautapää, vm. -80.
Laitoin siihen CV:n, Mikunin HSR42 kumisella imusarjan adapterilla. Kaasuttimessa oli vakiosuuttimet paikallaan, välialue 45, pää 175, neula N65C, VOES on asennettu. Ja niilläkin pelas hyvin.
Mutta oli käyntihäiriöitä ja muutin arvoja seuraavasti: Nostin ensin neulaa 0.8 mm prikalla, pääsuutinta avarsin, vaikea sanoa, mikä koko nyt on, olisko joku 185. Myös välialuetta kairasin, se lienee jotain 45+ (46....47 ???).
Mutta jälkeenpäin selvisi, että huonoon menoon syyllinen olikin pakoventtiilin ohjurit. Rautapää on silti edelleen noissa jälkimmäisissä arvoissa ja hyvin kulkee, ei mitään syytä muuttaa takaisin alkuperäiseen.
Masinaa on hieman laitettu.
Nokat: imu P, pako PB+, kansien kanavat muokattu, männät Wiseco 10:1, venttiilit vakiokokoa, sytkä Crane HI-4 Single, Cranen puolalla.

Edit: Tietty jäi kaikkein olennaisimmat tiedot pois, eli ilmanputsari on käppäkeihinistä sovitettu, tavallinen pyöreä, olisko 6 - 7 tuumaa halkaisijaltaan, accelin suodattimella ja pakoputket edelleen erilliset Screaming Eaglen vaimentimilla, jotka lienevät Evo-Sporttiin tarkoitetut.
« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu 2009, 23:30:22 kirjoittanut Kokkonen »
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kaaleppi

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 235
  • Ironhead -76.
Vs: CV: säätö
« Vastaus #22 : 26 Toukokuu 2009, 18:57:47 »

Juuri palasin testilenkiltä ja hyvin tuntui työntävän.
Porasin nelivitosen viiskymppiseksi ja se oli siinä.
Eiköhän ajokausi nyt voi jo alkaa. ;)
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: CV: säätö
« Vastaus #23 : 26 Toukokuu 2009, 19:40:00 »

Sitähän noi on muutkin rautis/CV-kombinaatiota säädelleet sanoneet, lisää soppaa niin alkaa toimimaan. Viisikymppinen taitaa olla pienin millä sitä on saatu lähellekään oikeaa.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kaaleppi

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 235
  • Ironhead -76.
Vs: CV: säätö
« Vastaus #24 : 26 Toukokuu 2009, 21:55:15 »

Kuuskymppisellä mustu jo tulpat...
Voin n.300 km. jälkeen suositella lämpimästi muillekkin Rautapääkuskeille.
Kuin eri pyörällä ajelisi, ja käynnistelykin on suorastaan leppoisaa. ;D
Kirjattu

Spöke

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1856
Vs: CV: säätö
« Vastaus #25 : 10 Kesäkuu 2009, 23:13:32 »

Ristus, mistä saa CV:hen yli 54:ia välialueen suuttimia? Ainaskaan Mannelta ei löytyny kuin 54:een saakka. Tuo omakikoti kun välillä pussauttaa kaasariin 52:lla, huomenna testaan 54:n. Mistä tuo sohvelin/rautiksen paksun seoksen tarve johtuu: huonosta hyötysuhteesta? Woimasta?
-Markku-
Kirjattu
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Sepixlh

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 76
Vs: CV: säätö
« Vastaus #26 : 11 Kesäkuu 2009, 09:15:20 »

Tuo CV on siinä mielessä helppo että suutin koko on suoraan millimetreissä eli 54 = 0,54mm hydrauliikka/työkalu kaupasta löytyy taas tuon kaliberin poranterät. Teriä löytyy ainakin täältä paikallisesta työkaluliikkeestä 5-satasen välein ..
 Kaupaan ja 0,6mm terä hankintaan, poraaminen mieluiten muuten kuin käsivaralta, tinalankaa terän ympärille että saa istukkaan kiinni. Dremmel tyyppisillä koneilla onnistuu helpommasti ainakin jos sattuu olemaan sellainen "pylväskone" teline ja penkki johon suuttimen saa kiinni.
Kirjattu
Siis mitä nyt taas..

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: CV: säätö
« Vastaus #27 : 11 Kesäkuu 2009, 10:14:02 »

CV-kaasari on siitäkin hyvä että sitä käytetään noin miljoonassa muussakin laitteessa kuin pelkästään HD:ssa. Niinpä suutintarjontaakin voi löytyä yllättävistä paikoista ja ihan eri kokoja kuin paikallisesta tarvikeliikkeestä.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

turmiola

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 19
Vs: CV: säätö
« Vastaus #28 : 17 Kesäkuu 2009, 23:16:27 »

Omassa 1000 cc rautiaisessa CV ja .56 välialueen suutin, ja edelleen yskii kaasariin (aloitin .46:sta kasvattamaan) . Kaasariin pärskiminenhän voi olla oire imusarjan vuotamisesta tai liian pienestä välialueen suuttimesta, mutta mistä ne erottaa?  Starttipilotin roiskiminen pitkin imusarjaa ei käsittääkseni ole mikään täysin luotettava menetelmä, eli onko jotain muuta keinoa tunnistaa kummasta on kyse?

Voisiko pitkä imukaula vaikuttaa vielä suuremman suuttimen koon tarpeeseen? Pyörässä on noin 40 cm pitkä imusarja (ID 42 mm) ja putsarina verkkoputsari, ikäänkuin kärpäsensilmä, mutta ovaali. Nokkina Andrewsin Y:t ja Spyken sytkä ja puola. Voiko sytytyksen säätö aiheuttaa kaasariysköksiä?

Kiitoksia jo etukäteen.
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: CV: säätö
« Vastaus #29 : 17 Kesäkuu 2009, 23:45:59 »

Noin pitkä imusarja voi aiheuttaa "jäätämistä" jo ihan kesäkeleillä, kaverilla oli evobigtwinissä Edelbrockin tuplakaasarit pitkällä imusarjalla eikä meinannut pystyä ajamaan kuin hellekelillä. Kokeile Masinolia seuraavan kerran kun lähdet ajamaan.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957