Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

PK-67

. nyt on probleemana että miten sinne vetäis johdot siististi. olis pitäny jo aikaisemmin kattoo toi paikka niin olis voinu hitsata peltisiä lenkkejä tai kourua lokarin sisäpuolelle.
[/quote]


Liimaa sikaflxillä lokarin sisäpuolelle  johdot toimii  ;D ;D

Hemuli

Sika on ihan käypäistä tavaraa johtojen kiinnitykseen, kannattaa vaan laittaa reilusti ja riittävän pitkältä matkalta. Joku koriliimamassa kuten 221 vois toimia parhaiten.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

uus kaupasta ostettu jakokopan tilke on OHUEMPI kuin tuo minkä tuonne askartelin. eli kai se on purettava kannet pois taas kerran että pääsee repimään tönäriputket pois ja mitattava päittäisvälykset että saa yöllä sit nukuttua. nuo kiinteät tönäriputket on vihonviimeinen keksintö, pitäis oikeastaan tilata weeweeltä sellanen setti missä tulee teleskooppiputket '91-up koneeseen. ja kuinka monta kertaa tollasen cometic mäskikansipahvin saa kiskoa momenttiin ennenkun se on niin lintassa että sillä ei tee mitään?

Lyytinen

Tarkoittanet, että keinuvivusto pitää purkaa tieltä pois, ei kannet?

Hemuli

Älä hyvä mies mene kansia ottamaan auki, ne tönäriputket tulee pois kun vaan otat tikut sisältä venakoppien irrotamisen jälkeen. Irrotat siitä alhaalta sen yhdellä ruuvilla kiinni olevan pitolevyn ja putki liukuu nätisti sivuun.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 helmikuu 12, 15:13:12
Älä hyvä mies mene kansia ottamaan auki, ne tönäriputket tulee pois kun vaan otat tikut sisältä venakoppien irrotamisen jälkeen. Irrotat siitä alhaalta sen yhdellä ruuvilla kiinni olevan pitolevyn ja putki liukuu nätisti sivuun.

joo näinhän se toimikin. oli joku levy jääny päässä päälle että ei ne putket sieltä tuu kun ovat kannen ja lohkon välissä pinteessä.

sähköjä tullu väännettyä ja se on kyllä aika perse hommaa. johtoja tuli loppupeleissä niin paljon että en ruvennu tunkeen rungon sisään piiloon. pistin kutistesukkaan ja vedin koneen alta. tuo teardrop työkaluloota tuli aivan täyteen kaikista liitoksista, sulakkeista ja tuosta releboksista. kytkin valot niin että kun virrat kääntää päälle syttyy edessä parkkipolttimo ja takavalot. kun avainta kääntää vielä pykälän niin sit saa ajovalon päälle.

sulakkeita tuli 3 eli pääsulake ja omat sulakkeet lukon molemmille asennoille. kontrolleissa olevien nappuloiden kytkennät samoin kuin varoitusvalojen kytkennät tein lampunkopan sisällä. etuvilkuille ei ole vielä sopivaa paikkaa ilmaantunut. kilven laitan tuonne vasemmalle sivulle, pitää tehdä 2 tellinkiä, yks toooosi pitkä millä pääsee leimasta läpi ja toinen sellanen mukavan lyhyt mikä sinne sit jää  ;D



nuo valot on aika komiat. ei oikeen valoisassa tallissa näytä kummoiselta mutta hämärässä on aika härskit. videolla näyttää että vilkku ei näkyisi kun jarruvalo palaa mut kyllä sen silmällä erottaa.

Don Quijote

Ehdotus: Laita etuvilkut suoraan etuvaloon kiinni. Siis umpion molemmille puolille jotkut pienet vilkut lyhyen varren päähän. Ei tarvitse alkaa vetää enää piuhaa mihinkään tai alkaa askartelemaan mitään kiinnikkeitä, lisäksi paikka on aika huomaamaton.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 22 helmikuu 12, 09:20:07
Ehdotus: Laita etuvilkut suoraan etuvaloon kiinni. Siis umpion molemmille puolille jotkut pienet vilkut lyhyen varren päähän. Ei tarvitse alkaa vetää enää piuhaa mihinkään tai alkaa askartelemaan mitään kiinnikkeitä, lisäksi paikka on aika huomaamaton.

kävi mielessä. viistuumasen umpion kanssa pitäis saada vilkun lasi noin 45mm päähän lampunkopasta. sitten vilkunlasien sisäreunojen etäisyys toisistaan olisi 240mm ja etäisyys umpiosta yli 50mm. kiinnitystä varten joutuu tosin teettämään jatkopultit. toisessa päässä tuumanen-mikälie naaras ja toiseen päähän vaikka M8 ja reikä keskeltä läpi.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 22 helmikuu 12, 11:16:54
Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 22 helmikuu 12, 09:20:07
Ehdotus: Laita etuvilkut suoraan etuvaloon kiinni. Siis umpion molemmille puolille jotkut pienet vilkut lyhyen varren päähän. Ei tarvitse alkaa vetää enää piuhaa mihinkään tai alkaa askartelemaan mitään kiinnikkeitä, lisäksi paikka on aika huomaamaton.

kävi mielessä. viistuumasen umpion kanssa pitäis saada vilkun lasi noin 45mm päähän lampunkopasta. sitten vilkunlasien sisäreunojen etäisyys toisistaan olisi 240mm ja etäisyys umpiosta yli 50mm. kiinnitystä varten joutuu tosin teettämään jatkopultit. toisessa päässä tuumanen-mikälie naaras ja toiseen päähän vaikka M8 ja reikä keskeltä läpi.
Lamppuun kiinnitetyt vilkut on kyllä simppeli toteuttaa. Minä katsastin Intikassa vilkut tuollaisena kun kuvassa näkyy. Ne nyt sattu menemään läpi noin, mutta ainahan voi yrittää ja eka katsastusreissulle on hyvä olla yksi helppo pomppuaihe katsurille ;)

makkepuu

takavaloille menevät johdot on nyt kuivamassa, sotkin sikaa oikeen kunnolla ja vähän jokapuolelle. jumalaton rapsuttaminen kun se mössö ensin kuivaa. muija voi vähän ottaa pulttia kun sen kaikki pyykkipojat on vähän mustia  ;D

ja kasasin venakopat paikoilleen. oli vähän ilkee nähdä minne sitä rakotulkkia tunkee mutta löyty se sopiva väli sieltä. 0.40mm luiska meni kepeesti ja 0.45mm tihkas vähän eli on siellä välystä.

otin sit kaasuttimen käsittelyyn. ei oo tarvinnu paljoa tuota ceevee soppatykkiä ronkkia paitsi kun vaihdoin siihen bensaputken muovinastan tilalle messinkisen. silloin katsoin että seosruuvi on esillä ja pääsuutin 160. nyt kun rupesin purkaan selkis että siellä on joku dynojet-kitti joskus laitettu, suutin on aivan erimoinen kuin vakio ja neula on säädettävä. neulassa tais olla merkintä D235 vai oliko 245. tyhjäkäyntisuutin oli 48 ja mulla on siihen olemassa inasen pienempi, olikohan 42 vai 45. tilasin 180 pääsuuttimen, eiköhän sen noilla eväillä saa säätöihin jos kerran voi ruuvata seosruuvia ja neulaa. se olikin mopoaikoina kivaa, kun viilattiin pyttyjä ja sit hinkattiin rautalangalla suuttimia isommaksi ja haettiin neulalle sopivaa korkeutta  ;D

tai jos joku heittää lonkalta sopivat suuttimet kombinaatioon 1200 konversio, 9.5:1 rutut, N2 nenät, Dyna2000i sytty, vakiokannet ja 2-1 supertrap putki

Lyytinen

180 on ihan hyvä tai ehkä 175. Se 48 kannattaa varmaan 45:ksi vaihtaa, 42 on ehkä himpun verran liian pieni.

Hemuli

Kyllä mä oon tupannu konversioissa käyttämään 99% ajasta 45/180 suuttimia. Hyvät yleispillerit joilla saa aika monta konetta alueelle. Neulan säätöprikka joko keskimmäiseen tai pykälän alaspäin (eli neula nousee silloin ylöspäin).

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

rupesinpa askartelemaan etulokaria. olis ollu varmaan paaaaaljon pienempi paha kärsiä nahoissaan uuden lokarin hinta kun ottaa 19" gummille tarkoitettu kapea kurasiipi, muuttaa säde, halkaista koko paska, soiro peltiä väliin ja helvetillinen kittisavotta. ja vielä kiinnitysjalkojen jatkaminen. ja ilman minkäänlaista jigiä sitä kittisavottaa on aika reippaasti.

ja noista kaasarin suuttimista, se oli just 45 se tyhjäkäyntisuutin mikä mulla oli eli eipä tarvitse tilailla sellaista.

pitäis lainata jostain kaasupillit että pääsis vääntään pakoputkea. vakio 2-1 super-räpperin alkukäyrä sopii aika hyvin, tarvii vääntää häntäpäätä ulospäin noin putken vahvuuden verran. eli hiekkaa täyteen ja pitkältä matkalta punaiseksi

spn

Vielä helpompaa ois heittää sillä etulokarilla kuikkaa ;D Itellä on mopo käyttiksenä ja viime syksynäkin tuli ajelua duunimatkat marraskuun loppupuolelle asti. Vika kuukausi etuloksun kanssa, ens kesäksi siivosin loksun kiinnikkeet pois etuputkista niin eipähän tuu kiusausta käyttää bandanaa/jesaria kummempaa etuloksua. Ens kesä on siis todennäköisesti hyvin sateinen.

makkepuu

ostin pyörän muistaakseni syyskuussa ja ajelin talviteloille asti ilman lokaria. keväällä lokari oli paikallaan ja tuli jäädäkseen. nyt ajattelin pärjätä 30cm mittaisella